Termostat jak i obudowę termostatu w m52 wymienia się bez demontażu visko. Wiem bo wymieniałem

Także jak ktoś nie ma 2 lewych rąk to nie musi odkręcać
Osobiście płyn chłodniczy wolałem upuścić korkiem spustowym w chłodnicy (mniej się rozlewa)
Jeżeli chodzi o silnik m52 to obudowa termostatu przykręcana jest przy pomocy nasadki 10 (3 śruby) i 13 (2 śruby w tym jedna z nich jest poza strefą plastikowej obudowy w okolicach vanosa - metalowy uchwyt...)
Przy montażu nie przesadzać z siłą dokręcania, aby plastikowa odbudowa nie strzeliła-pomimo wstawionych metalowych tulejek...
Niestety to prawda że plastikowe obudowy termostatów się sypia/kruszą z wiekiem czasu... Wiec jeżeli ktoś się szykuje na wymianę termostatu to niech od razu zakupi go z obudową

Bo raczej stara nie będzie się nadawała do ponownego montażu...