BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 13:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 30 listopada 2013, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Jest to mój pierwszy wpis na forum tak więc na początku witam Wszystkich!

Przejrzałem dokładnie forum i niestety nie znalazłem podobnego problemu, mianowicie:
Od kilku tygodni moja żona użytkuje 116i z automatem (2008r 1.6 122KM, 45000 przebiegu), wszystko jest OK poza jednym, dziwnym objawem - codziennie rano po ruszeniu, przez pierwsze 200-300m wydobywa się dziwny dzwięk, coś w stylu głośnego chrobotania w połączeniu z klekotem.
Objaw ustaje po przejechaniu kilkuset metrów. Podobnie po odpaleniu zimnego silnika rano i odczekaniu kilku minut przed jazdą - po ruszeniu wszystko jest OK i problem nie występuje.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że objawy występują dopiero po 6-8 godzinnym postoju - przy krótszych przerwach wszystko jest OK.
Po zakupie auto było a ASO na wymianie oleju, wszystkich płynów oraz filtrów. Wymienione zostały również cewki zapłonowe oraz przewody od airbagów w ramach akcji serwisowej (wymiana napinacza rozrządu podobno nie wchodzi w grę w przypadku E87 po FL). Serwis starał się również zdiagnozować powyższy problem jednak bezskutecznie :(
Wstawiłem auto do innego ASO w Warszawie i również nic - przy pierwszym podejściu nie byli w stanie stwierdzić nic konkretnego. Aktualnie samochód trafił na ponowną weryfikację jednak mam wrażenie, że również będzie ciężko z konkretami..

Na przeglądzie przedzakupowym komputer wskazał zasiarczenie katalizatora (wyświetlał się check engine, który ustąpił po wymianie cewek) oraz błąd termostatu (który do chwili obecnej działa prawidłowo).
Kilka tygodni temu wyświetlił się również check engine (mała kontrolka na zegarach) - okazało się, że problem dotyczył vanosa - podobno został wyczyszczony przez ASO i zamieniony.
Na dzień dzisiejszy w aucie nie pojawiają się żadne komunikaty check engine.

Czy może ktoś z Was spotkał się z analogiczną sytuacją?
Może z Waszego doświadczenia wynikają jakiś podejrzenia?
Boje się, że to początek czegoś konkretnego i nie chciałbym doprowadzić do poważnej awarii silnika..

Dzięki z góry za pomoc,
pzdr
pprzemon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 30 listopada 2013, 18:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Trudno cokolwiek powiedzieć jeżeli nie okreslisz miejsca występowania dźwięku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 30 listopada 2013, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Faktycznie zapomnialem - przepraszam, dzwiek dochodzi z silnika.
Konsultant w ASO powiedzial, ze moze to byc rozrzad albo kolektor ssacy-problem tylko polega na tym, ze dzwiek ustepuje a nie utrzymuje sie permanentnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 12:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Częstotliwosć chrobotania rosnie wraz ze wzrostem obrotów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Dokladnie tak, na wolnych obrotach po odpaleniu silnika slychac to bardzo delikatnie, zaczyna sie dopiero po ruszeniu i dzwiek wystepuje na pierwszych kilkuset metrach bez wzgledy na bieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 09:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Zdarza się, że uszczelka pod kolektorem wydechowym cyka jak silnik ma obciążenie, a przy równomiernej jeździe jest cisza. A co oni sugerowali odnośnie tego kolektora ssącego? Że niby pęknięty? Czy może uszczelki do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Diagnoza brzmiała mniej więcej tak - "wydaje się znam, że klapki w kolektorze są wyrobione i stąd ten dzwięk ale dziwi nas jednocześnie fakt, że problem ustępuje po przejechaniu kilkuset metrów dlatego podejrzewamy również rozrząd".
Dopytałem czy zdaniem mechanika jest to kwestia łańcucha czy może napinacza ale nie usłyszałem odpowiedzi....
Żadnych więcej konkretów nie usłyszałem dlatego zmieniłem ASO.

Osobiście obawiam się, że może to mieć jakiś związek z silnikiem i ciśnieniem oleju - nie jestem specjalistą ale gdyby było to jakieś uszkodzenie mechaniczne, objaw powinien występować non stop a nie zanikać po przejechaniu kilkuset metrów lub po kilku minutach pracy na wolnych obrotach.

Pryjom - czy Twoim zdaniem w powyższy sposób rozrząd lub co najmniej napinacz może sygnalizować problemy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 10:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Może być tak, że problem będzie wynikał z jakości oleju lub zapchanego kanału olejowego. Jak rozumiem samochód kupiłeś używany i nie znasz jego przeszłości?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E87 - problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Auto był kupione od pierwszego właściciela w PL a ten kupił je w ramach premium selection (auto z centrali).
Przebieg wydaje się zaskakująco niski ale został potwierdzony w trakcie przeglądu przedzakupowego (ASO) oraz sam stan auta wydaje się go potwierdzać.
Inną sprawą jest fakt, że auto przez ostatnie +/- pół roku więcej stało niż jeździło..

Wróciłem właśnie z ASO - komputer wskazał problem z przepływem oleju i serwis zaleca wymianę oleju na nowy.
Teoretycznie olej kilka dni temu był wymieniony przez inne ASO (zalany edge 5W30) chociaż nie mam gwarancji, że usługa faktycznie została wykonana... tym razem bede chciał go zalać mobilem ESP (również 5W30).
Jeżeli to nie pomoże - kolejnym podejrzanym będzie VANOS a dalej rozrząd.
Zastanawiam się, czy przez wlaniem nowego oleju nie przepłukać silnika dedykowanym preparatem - macie jakieś doświadczenia w tym zakresie? pomoże ewentualnie przeczyścić kanały czy bardziej zaszkodzi?
Wielu użytkowników forum chwali sobie takie rozwiązanie ale zazwyczaj w autach ze znacznie większym przebiegiem.

@Pryjom - jak narazie diagnoza ASO pokrywa się z Twoimi podejrzeniami ale szerze mówiąc mam wątpliwości czy sama wymiana oleju wystarczy - zbyt piękne żeby było prawdziwe....
dzisiaj jak wracaliśmy z ASO objawy utrzymywały się dłużej niż zazwyczaj :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 3 grudnia 2013, 07:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Tak ,mam doświadczenia z płukaniem silnika i to na +. Stosowałem płukanki liquid molly oraz millers, w związku z czym polecam ten zabieg tymi preparatami. Po tym zabiegu nie lej mobila. Zalej czymś z tych olejów: millers, liquid molly, valvoline. Oczywiście z aprobatą do Twojego silnika. Ja osobiście jeżdżę na millersie xf LL c3 5w40(o ile się nie mylę).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Podbijam temat ponieważ auto właśnie wyjechało z serwisu a problem nie ustąpił :(
Silnik został przepłukany Liqui moly, zalany został nowy olej (edge 5W30) oraz zamienione zostały elektrozawory od vanosa.
Klekot wydaje się być delikatnie cichszy jednak w dalszym ciągu słychać wszystko bardzo wyraźnie.

Macie jakieś pomysły na czym powinienem skupić się teraz? Wymienić oba elektrozawory czy odrazu szukać nowego rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: 18' Camaro SS Conv.
Ja bym stawiał na napinacz łańcucha.

Ale jakieś krótkie audio by zdecydowanie pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 01:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
daj posłuchać bo w tym silniku przeskakuje rozrząd i wymienia się go z całą kasetą

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Wiem, że nagranie nie jest najwyższej jakości ale tyle zarejestrował mój telefon:
http://w557.wrzuta.pl/audio/6jKj7bdHeaf/bmw_116i
Najlepiej jest to słychać na początku (do włączenia kierunkowskazu) oraz od 26 sekundy
Dźwięk pojawia się jedynie przy przyśpieszaniu na zimnym silniku - czekam jeszcze na dodatkowe info z ASO ale powili opadają mi ręce....spodziewałem się, że szybciej poradzą sobie z diagnozą..

Macie jakieś pomysły po odsłuchaniu nagrania czy przygotować coś lepszej jakości?

dzięki z góry za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Panowie (i Panie) podbijam temat z prośbą o opinie - święta coraz bliżej i nie wiem, czy warto planować jakiekolwiek dalsze podróże..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 13 września 2015, 17:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: Bmw 120i
Kod silnika: N43
Witam od niedawna jestem posiadaczem 120i i mam dokladnie taki sam problem w swoim samochodzie. Podczas jazdy na zimnym silniku slyszalny jest odglos jak w zalaczonym nagraniu...charczenie/chrobotanie nie jest slyszalne po dodaniu gazu na biegu jalowym. Dzwiek zanika po paru minutach jazdy...silnik swiezo po wymianie oleju + podlaczenie do kompa nie wykazalo zadnych bledow...czy komus udalo sie rozwiazac ta zagadke ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 13 września 2015, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
Wajcha83 - w moim przypadku problem został rozwiązany dzięki wymianie napinacza łańcucha rozrządu.
Napinacz razem z usługą w ASO to koszt około 400-500pln.

W autach przed liftem napinacz powinien być wymieniony w ramach akcji serwisowej - mój jest po lifcie ale najwyraźniej był założony jeszcze wadliwy...

Powodzenia i pzdr!
pprzemon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 13 września 2015, 23:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: Bmw 120i
Kod silnika: N43
Dziekuje bardzo za odpowiedz!!! Jeszcze tylko chcialem zapytac co wydaje ten irytujacy dzwiek, ktory slysze co rano, czy jest to nieszczesny napinacz czy lancuch?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Problem na zimnym silniku 116i AT
PostNapisane: 14 września 2015, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 10
Moje BMW: 116i AT
Kod silnika: N43
W moim przypadku dźwięk wydawał łańcuch rozrządu ale spowodowane to było nieprawidłową pracą napinacza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL