BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 01:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 18:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Mam pytanie o E39 M52b20 i w gore.
Otoz na sprzedaz jest wlasnie E39 z M52b?hm chyba 2 litry no i znajomy chce bym z nim podjechal ogladnac bo ma zamiar kupic.
Chodzi mi o silnik jak sprawdzic czy bierze olej czy tez nie?Bo w tym rzecz ze jak by wygladalo na ok to po zakupie bedzie wstawial odrazu gaz.
Moje spostrzezenie to czy nie kopci,po okreceniu korka oleju nie ma masla,powinien sie zadusic itp.Czy jeszcze jest jakas mozliwosc zeby sprawdzic dokladnie?
No i czy po tych przykladach co wymienilem mozna uwarzac ze silnik jest w dobrej kondycji i czy aby na pewno nie ma poboru oleju?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
trzeba chyba ustawiać automatyczne kasowanie tematów po wpisaniu słowa-klucza :faint:

search.php

link dla Ciebie kolego ;)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 19:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Z tym olejem nie jest tak prosto. Kopcenie na niebiesko, zaraz po odpaleniu na zimnym, lub też niebieski dym przy pełnym bucie może oznaczać, że jara olej, ale tego typu testy trzeba traktować z przymrużeniem oka. Totalnie okopcony wydech też nie rokuje dobrze. Pamiętaj, że czarny dym, to za bogata mieszanka, a nie olej. Biały (para) to jeszcze co innego.
Sprawdzenie takie na 100% pewności jest chyba nawet nie możliwe.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Poradz koledze zeby jechal z kims kto ma jakies doswiadczenie z tymi motorami. Fajnie tez podpiac pod kompa, duzo sie mozna dowiedziec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 19:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Ja kupujac swoje E39 M52b20 odpalilem silnik chodzil rowno na zimnym i na cieplym,po przygazowaniu nie puscil dymku na niebiesko i do dzis nie puszcza.Po odkreceniu korka oleju silnik przygasa nie calkiem lecz chodzi nie rowno wiec stwierdzilem ze jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 21:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
slawek 318 napisał(a):
Po odkreceniu korka oleju silnik przygasa nie calkiem lecz chodzi nie rowno wiec stwierdzilem ze jest ok

A jak przygasa to co z nim jest?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 26 lutego 2012, 22:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Norbert napisał(a):
A jak przygasa to co z nim jest?

jest ok gorzej jak nie przygasa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 11 marca 2012, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
odswiezam temat ale tym razem chodzi o moj silnik.Otoz zauwazylem ostatnio rano ze jak odpalilem to z tlumika bylo widac jak by niebieso-siwy dymek ale to przez sekunde doslownie.Dzis odpalajac nic takiego nie bylo sam podmuch z tlumika tylko.Przeczytalem posty na ten temat ale nie wiem czy aby to napewno gumki na zaworach.Ogolnie jak auto sie rozgrzeje to nie pusci zadnego dymku takiego co jestem przez to bardziej spokojny.Dlatego mam pytanie czy po odpaleniu samochodu na zimnym silniku i przygaszowaniu mu w rure jest normalne ze pusci delikatny dymen niebiesko-siwy albo niebieski?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 11 marca 2012, 20:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A oleju Ci ubywa?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 11 marca 2012, 21:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
ciezko powiedziec bo saczy mi sie z pod korka spustowego i mam miske ochlapana.Dodam tylko tyle ze jak odpale rana na zimnym silniku to nie rowno chodzi ale obroty nie faluja.Jak sie rozgrzeje to chodzi rowniutko.A czy normalne jest to ze jak sie na zimnym silniku przygazuje do konca obrotow to pusci taki dymek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 11 marca 2012, 21:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
slawek 318 napisał(a):
ciezko powiedziec bo saczy mi sie z pod korka spustowego i mam miske ochlapana.
Trzeba się zabrać za uszczelnienie :hyhy:
slawek 318 napisał(a):
Dodam tylko tyle ze jak odpale rana na zimnym silniku to nie rowno chodzi ale obroty nie faluja

A podłączałeś auto chociaż raz pod kompa?
slawek 318 napisał(a):
A czy normalne jest to ze jak sie na zimnym silniku przygazuje do konca obrotow to pusci taki dymek?

Takich rzeczy się nie robi :przestraszony: - Stąd ten może i dymek...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 11 marca 2012, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
z ta miska to nie mam kiedy ale nie dlugo bedzie wymiana oleju przypadala to ladnie porobie wszystko a tak jak ma dlugo auto to nie podlaczalem pod kompa.Caly czas jezdze i ma sie dobrze


A moze ktos inny ma jakis pomysl??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 12 marca 2012, 18:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
slawek 318 napisał(a):
Norbert napisał(a):
A jak przygasa to co z nim jest?

jest ok gorzej jak nie przygasa


Z ciekawości... Czemu gorzej jak nie przygasa?
Kiedyś zastanawiałem się czemu przygasa i doszedłem do wniosku że powietrze które powinno lecieć w odme ucieka przez otwór w korku i zmienai się ciśnienie w dolocie ( ? ) :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 12 marca 2012, 19:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
jak by nie przygasal to odma by byla walnieta albo silnik juz by mial przdmuchy takich odpowiedzi jest kilka ale teoretycznie mowi to o zlej kondycji silnika.


Dalej mam pytanie dlaczego ostatnio po odpaleniu zauwazylem delikatny niebiesko-szary dymek, ktory znikl po paru sekundach a wczoraj i dzis po odpaleniu juz tego nie ma?? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 12 marca 2012, 19:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1276
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: m52b28
Kod silnika: 227km 289nm
Po 1 - zacznij ocenę stanu technicznego od -Podłączenia od kompa

po-2-olej nie musi lecieć z miski olejowej -a z koła pasowego i siłą rzeczy leci na miskę olejową i magiel .

po-3-zmierz kompresję w silniku ,to wiele ci powie np-czy bierze olej,czy uszczelka pod głowicą jest cała itp

Bo pisanie o dymkach -żadnej diagnozy ci nie pokaże wg-mnie

_________________
Były-e36 320- e36 323-e36 323 Sz 25%-e39 523-e39 528 -e39 540 -e46 330ci - e46 323 -e46 330ci -e36 328 - e36 328 sz 25% - e36 328- e36 328-e36 328 sz25%-e39 528-e36 328 -e46 323-e46 330ci-(e46 323ci i e36 320 Kompresor )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 12 marca 2012, 20:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Z miski leci a dokladnie to z korka spustowego. Silnik i reszta jest naprawde czysciutka bez pocenia sie itp.
Ja podejzewam odme lub tez pod kompa podlacze to pokaze moze nie tak jest cos z mieszanka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 12 marca 2012, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1276
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: m52b28
Kod silnika: 227km 289nm
To wymień śrubkę -od upustu, na śrubce chyba nawet jest podkładka może przez to leci ????

Sonda lambda lubi płatać figle ( przerabiałem ten temat ) na kompie ci wykryje koszt kompa 20-50. Sonda różnie

_________________
Były-e36 320- e36 323-e36 323 Sz 25%-e39 523-e39 528 -e39 540 -e46 330ci - e46 323 -e46 330ci -e36 328 - e36 328 sz 25% - e36 328- e36 328-e36 328 sz25%-e39 528-e36 328 -e46 323-e46 330ci-(e46 323ci i e36 320 Kompresor )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 17 marca 2012, 10:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
jak już o kondycji silników mowa... mam m52b20. jak na pracującym silniku przyłożę rękę, tak na 10 cm od rury wydechowej, to nie czuję równomiernego podmuchu spalin, tylko bardziej pulsujące w rytm pracy silnika. czy tak powinno być? bo wydaje mi się, że jak go kupiłem to nie było to aż tak wyraźne. a nie jest to spowodowane jakąś małą dziurką w układzie wydechowym. dodam, że mam wyciętego kata i mam lpg.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 23:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
panowiem mam problem, kupiłem e39 m52b25, przy kupnie zauważyłem już że jak auto rozgrzane i się odpali po krótkim postoju do puszcza bąka. Obstawiłem Sonde, sprzedający opuścił cenę na prawie nowy silnik stąd się tym nie przejąłem.
Auto na warsztat wymiana odmy, świec, uszczelki pod klawiaturą i ogólnie serwis zawiasu.
Odebrałem auto, zero dymka, ponoć odma była do wywalenia i cały kolektor zapluty olejem.
po 2 mśc'ach widzę że znowu zaczyna puszczać bąki. Odma niby zamiennik ale nie najtańszy.
Na kompie 1 błąd - Sonda lambda.
Możliwe że przez tą sondę się dzieje? Dym ewidentnie niebieski, nie biały, nie czarny.

Tylko kopci wtedy jak się auto rozgrzeje do "pionu" i po postoju dłuższym odpale. Jak robię krótkie odcinki nie puszcza bąka.
Póki co oleju nie zauważyłem żeby ubywało, płynu także.

Jest jakaś szansa że to przez sonde?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]sprawdzenie M52
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Kolego sama odma to nie wszystko sa jeszcze weze i kwestia ich droznosci.
Co do sondy to jaki to byl blad? Ktorej sondy?
Sondy powinno sie sprawdzac jak pracuja (jak oscyluje ich napiecie na odpalonym i nagrzanym silniku).

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL