BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 10 grudnia 2013, 09:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Ostatnio admin albo popił i wywalił mi posta, albo uznał że nie mam kolegów i kłapię :D.

Ta więc tym razem nie będę pisać że to u kolegi tylko u mnie :Dchoć to u kolegi :D może uchroni mnie to przed kasacją tego posta.

Brak korekt/adaptacji... ciągle wskazują 0, przy okazji wywala zapłon (na wszystkich cylindrach pokazuje błędy).

Wszystko wygląda ok poza wejściem vanosa. Na wejśćiu zawsze jest 0 (nw edge adaptation intake)na wyjściu około 6.

Który czujnik monitoruje te wartości ? osobiście obstawiam czujnik wałka rozrządu ten wejściowy. Jednak błędy pokazuje dopiero po odpięciu. Wie ktoś jaką powinien mieć oporność ? A może to inny czujnik ?.

Wyraźnie czuć że auto ma słaby dół zwłaszcza na jałowym, problem z ruszaniem dławienie, podobnie jak na padniętych cewkach.

W aucie wymieniany był katalizator.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Nie uwierzę, że nikt jeszcze się z tym nie spotkał bo ja już 2 razy ;>. Tak więc panowie jakiś trop chociaż

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
moze czujnik polozenia walka ssącego? rzadko wyrzuca błąd, gdy jest uszkodzony, bo chyba dopiero przerwanie cewki spowoduje wyświetlenie błędu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Masters napisał(a):
Wszystko wygląda ok poza wejściem vanosa. Na wejśćiu zawsze jest 0 (nw edge adaptation intake)na wyjściu około 6.

Te wartości to adaptacja dla obu wałków i nie muszą one być równe.

adaptation intake (wałek ssący)

adaptation outlet (wałek wydechowy)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Lukasz_S napisał(a):
Masters napisał(a):
Wszystko wygląda ok poza wejściem vanosa. Na wejśćiu zawsze jest 0 (nw edge adaptation intake)na wyjściu około 6.

Te wartości to adaptacja dla obu wałków i nie muszą one być równe.

adaptation intake (wałek ssący)

adaptation outlet (wałek wydechowy)



Równe nie muszą być ale raczej powinny być podobne a nie zmieniająca sie wartość zero na wejściu i 6 na wyjściu wskazuje na to że na bank jest coś z wejściem.

Najważniejsze pytanie czy błąd czujnika położenia wałka ssącego może powodować brak adaptacji ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Masters napisał(a):
Równe nie muszą być ale raczej powinny być podobne a nie zmieniająca sie wartość zero na wejściu i 6 na wyjściu wskazuje na to że na bank jest coś z wejściem.

Nie rozumiesz tego do końca ;)

Te dwie adaptacje dotyczą dwóch wałków rozrządu z osobna

To nie tak jak z przepływką, że masz wartość żądaną przez ECU i zmierzoną przez przepływke i muszą być równe.

Jak na wałku ssącym masz 0 to jest idealnie, bo ECU nie musi wprowadzać żadnej korekty.
Na wałku wydechowym masz 6 i tzn że ECU musi trochę korygować pozycję wałka aby vanos działał w optymalnym zakresie.
Najlepiej zrób test Vanosa w Disie i wszystko się wyjaśni.

Przyczyną wprowadzenia tej korekty może być zły stan uszczelniaczy vanosa lub trzeba skorygować ustawienie wałków względem wału korbowego na specjalnych
blokadach i pryźmie do ustawiania vanosa.

Jeśli nie masz żadnych błędów to znaczy że ta adaptacja mieści się jeszcze w zakresie w jakim ECU może korygować.
To jest dokładnie tak samo jak z np adaptacją długoterminową (adaptation multiplicativ), jak masz niewielką nieszczelność w dolocie i poza tym co zmierzyła
przepływka dostaje się lewe powietrze to ECU jest to w stanie skorygować wprowadzając wtedy korektę na + i silnik mimo nieszczelnego dolotu chodzi poprawnie.
Jak adaptacja dojedzie powyżej +11 to wtedy pojawi się błąd zapisany w ECU mówiący o tym że ecu nie jest już w stanie tego skorygować i trzeba wziąć się za naprawę ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 10:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
6 to juz dużo . Zaś nie wieżę w to aby na wyjściu było idealnie. Zwłaszcza jeśli na wejściu jest 6, nie to ze sie upieram ale skoro na jednym wałku już są większe korekty to nie wyobrażam sobie aby na 2 było idealnie :P.

Disa niebawem bede instalować wiec moze cos sie wyjaśni ;). Jeszcze czujnik będziemy podmieniać bo u mnie jest po 2 na wyjściu i wejśćiu

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Co zostało sprawdzone do tej pory, czujnik wałka ssący po wymianie pokazuje korekty na 2 więc ok.
Ogólnie dla testu podmienione byłby oba czujniki wałka rozrządu (ssący, wydechowy) przepływka, przeczyszczony krokowiec , sprawdzona DISA , elektroawór wanosa chodzi dobrze.

INPA pokazuje zawsze 7 błędów dotyczących wypadania zapłon wrzucę fotki niebawem.

Do podmiany pozostają lambdy choć wydaje się że pracują dobrze.
Do sprawdzenia odma.
Do sprawdzenia czujnik spalania stukowego.

Co jeszcze można sprawdzić ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 14:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Fajny masz podpis :)

Czytam twoje posty i nie wiem za bardzo o czym piszesz albo masz ulomnie spolsczona wersje inpy albo dziwacznie nazywasz poszczególne elementy ukladanki... Jeśli obstawiasz knock sensory to sprawdz czy one cos wylapuja, moze masz dużo lewego powietrza i wyrzuca zaplony, może ze masz znagarowane swiece moze moze... Za dużo tego

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Leo napisał(a):
Fajny masz podpis :)

Czytam twoje posty i nie wiem za bardzo o czym piszesz albo masz ulomnie spolsczona wersje inpy albo dziwacznie nazywasz poszczególne elementy ukladanki... Jeśli obstawiasz knock sensory to sprawdz czy one cos wylapuja, moze masz dużo lewego powietrza i wyrzuca zaplony, może ze masz znagarowane swiece moze moze... Za dużo tego



No tak troszke po swojemu pisze ;) ale czujnik rozrządu ssący i wydechowy to od razu wiadomo o co chodzi :P

Może moze..... nie o to przecież chodzi aby ktoś wpadł na to co jest nie tak z autem i jeszcze je naprawił.

Chodzi o to aby podsunąć jakąkolwiek myśl, co jest do sprawdzenia to sie sprawdzi ;].

Co do świec i cewek to są ok.
Co do lewego powietrza do przepustnicy jest ok. Do sprawdzenia i to niebawem zrobimy uszczelka pod kolektorem ssącym

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z korektami, brak sygnału z wejścia vanosa
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
uszczelki pod kolektorem na pewno nie sprawdz wszytskie podcisnienia i kapturki za kolektorem a do tego dokladnie separator (odma) czy nie ciagnie gdzieś wężykiem (zwłaszcza tym pod kolektorem) d tego do sprawdzenia i przedmuchania listwa wyrównujaca cisnienia na kol ssacym

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL