BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Po wymianie skrzyni....ten sam problem POMOCY!!!!!!
PostNapisane: 13 października 2007, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Witam ponownie:)

Kilka tygodni temu kupiłem E46 w automacie.
Po 2 tyg jazdy zauważyłem ,że kilka razy włączył sie tryb awaryjny ale tylko podczas odpalania.Po zgaszeniu problem znikal.
Po nastepnym tygodniu ze skrzyni zaczal leciec olej,serwis stwierdził ,że skrzyni złom i trzeba wymieniać.Zapłaciłem za wszystko 1500 funtów i wymieniłem skrzynie na prawie nową z 2004 roku z przebiegiem 16000.Wlano nowy olej i skrzynia chodzi doslownie jak nowa.
Jezdze kolo tygodnia od odebrania auta z serwisu(czekalem 2 tygodnie) i wczoraj znowu.....tryb awaryjny!!!!

Pomocy!!!!
Nowa skrzynia, nowy olej, skrzynia pracuje doslownie jak nowka z salonu(jechałem nowka i moge potwierdzić z doświadczenia) a po odpaleniu włączył się tryb awaryjny.
Czy ktokolwiek może mi powiedzieć co mysli na ten temat.
Na pewno nie jest to problem ze skrzynią bo problem wystepowal na poprzedniej i wystapil teraz na nowej.

Czy może to mieć związek z tym ,że zgasiłem auto na D-nie zdarza mi się ale akurat tu mi się zdarzyło.
I ostatnie- zawsze kiedy wlaczal mi sie tryb awaryjny-tym razem takze- auto odpala dluzej.Trzeba pokrecic z 7 sekund i w koncu odpala ale w trybie awaryjnym.

Podczas trybu nie pali się żadna kontrolka co mnie tez trochę dziwi.
I już naprawde ostatnie pytanie- czy to może być coś wogóle nie zwiazanego ze skrzynia??Skoro wystepuje przy dwoch różnych skrzyniach??

Zanim pojade na diagnostyke ktora kosztuje tutaj kolejne 200 funtow chcialem popytać ,bo moze po wlozeniu 1500 nie oplaca sie juz wiecej ladowac tylko sprzedac!!!!
Auto piekne i wogole chodzi jak marzenie, poza tym jednym....


Wielkie dzieki za pomoc i sugestie, czekam z niecierpliwościa!!!


neo61

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2007, 20:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
neo61 napisał(a):
Zanim pojade na diagnostyke ktora kosztuje tutaj kolejne 200 funtow
co prawda nie moge Ci pomuc ale skoro robiłes to w servisie to chyba gwaracja obejmuje ta usterke

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2007, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
a jak przedtem zdjales mise olejowa, nie bylo przypadkiem w misie jakis opilkow itp. nieczystosci???

Ja mysle ze cos nie gra w zespole elektrozaworow.......
a skad dokladnie zaczal leciec olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2007, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Witam

Oleju nie widzialem , bo wszystko robił serwis.
Z tego co pamietam mowili ze byly opilki w oleju.Ale skrzynia nie wiadomo czy kiedykolwiek od nowosci miala olej zmieniany.

Olej lecial na laczeniu skrzyni z silnikiem w miejscu gdzie jest przenoszona sila z silnika do skrzyni zwanym Tourque Converter.

A te elektrozawory to gdzie tego szukac??W skrzyni??
Skrzynia jest wymieniona, wiec usterka musi wystepowac gdzies poza skrzynia.??

Pozdr

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
A może olej leci z uszczelnienia na wale ? , a nie ze skrzyni

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Ale teraz już nic nie leci po wymianie skrzyni.Powiedzieli mi ze skrzynia byla zuzyta, torque converter byl w stanie krytycznym.Ten converter to to wielkie kolo pomiedzy skrzynia i silnikiem z kolami zebatymi w srodku.Po wymianie nic nie leci.Wsystko chodzi jak trzeba, tylko ten jeden raz wlaczyl mi sie tryb awaryjny podczas odpalania.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ok.

Czy moze byc tak,ze stare bledy w kompie powoduja uruchomienie trybu awaryjnego??Po wymianie skrzyni nikt nie resetowal kompa, bo skrzynie wymienial zaklad profesjonalnie naprawiajacy skrzynie automatyczne, ale nie mieli specjalnej diagnostyki i nawet nie probowali podlaczac sie pod kompa.

Czy to moze byc jakas elektryczna glupota,ze czasami cos nie zalaczy??
Dlaczego nie ma żadnej diody, ani lampki kiedy jest tryb awaryjny??
Czy powod moze nie byc zwiazany ze skrzynia??


dzieki
pozdr

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 13:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
neo61 napisał(a):
torque converter


Zapewne jest to koło dwu masowe.

***

Tutaj masz odsyłkę do tematów dotyczących Twojego problemu:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4220&start=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
valdorane - widziales Ty kiedys konwerter do automatu??? w zaden sposob nie przypomina to kola dwu masowego.

neo 61- mysle ze jak tkwily bledy to mogl ci sie zaswiecic tryb awaryjny skrzyni, podjedz na serwis na komuter w ramach reklamacji uslugi

Jak miales opilki w skrzyni to powinni wyczycic ci rowniez caly uklad olejowy autka, tzn. chlodnice i wszystkie przewody olejowe skrzyni..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mszarzyns napisał(a):
valdorane - widziales Ty kiedys konwerter do automatu??? w zaden sposob nie przypomina to kola dwu masowego.

hmmm konwerter :/ chodzi o sprzeglo hydrokinetyczne tak?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 19:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
mszarzyns napisał(a):
valdorane - widziales Ty kiedys konwerter do automatu??? w zaden sposob nie przypomina to kola dwu masowego.


neo61 napisał(a):
Ten converter to to wielkie kolo pomiedzy skrzynia i silnikiem z kolami zebatymi w srodku.


Ten opis przedstawia moim zdaniem właśnie koło dwu masowe.

A wyobraź sobie, że sprzęgło hydrokinetyczne też widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Wydaje mi sie ,że ten Torque Converter to własnie sprzęglo hydrokinetyczne.

Nie wiem czy wyczyścili ten cały układ , ale wydaje mi sie ,że tak.Firma która to robiła nie jest serwisem BMW tylko Firmą zajmująca sie naprawą skrzyn automatycznych.Mją tutaj wielka renomę i istnieją wiele lat, więc mam nadzieje,że zrobili to przeczyszczenie zanim wlali nowy olej.

Jutro po 14 jadę na diagnostyke do BMW.Bede musiał zapłacic kolejne 200 funtów, ale mam nadzieje ,że dowiem sie wszystkiego i albo naprawie, albo jak będzie znowu kupa siana to sprzedaje w cholere!!:)
Pierwszy automat i takie problemy.Powoli sie zniechecam.Ale jak wsiadam i jade to znowu taka frajda w głowie....:)

Na koniec dodam ,że nigdy nie zapalił mi sie alarm skrzyni(kolo zebate z wykrzyknikiem)Dlatego wnioskuje ,że może włącza mi sie tryb awaryjny silnika(słyszałem ,że istnieje cos takiego) a nie tryb awaryjny skrzyni.
Skrzynia chodzi w tym momencie na chyba jednym biegu a jak włącze manuala to mam wszystkie biegi i jedzie jak powinno.

Na pewno problem nie leży w skrzyni bo po wymianie by zniknął.Może cos z paliwem- zawsze włącza sie kiedy silnik kręci z 5 sekund zanim odpali.jak odpali od reki to wszystko gra.Może pompa ma za małe ciśnienie, albo filtr paliwa nigdy nie był zmieniany???

Mam nadzieje ze cos małego i jutro bede wiedział.
jak nie to żegnaj 323i w automacie....

Pozdr

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2007, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Glasgow
Siemanko kiedys mialem podobny problem w escorcie zony samochod jezdzil fajnie ale zapalal sie czasami tryb awaryjny i nie jechal. No a ze byl to automat to mial dziwne objawy jak byl zimny jechal elegancko jak sie zagrzal wlaczal sie tryb awaryjny ale nie zawsze no to pierwsze do serwisu a panowie na to skrzynia do wymiany no to im podziekowalem. Zaczalem sam szukac przyczyny i znalazlem objaw tego byl taki ze jak byl w trybie awaryjnym nie zmienial biegow szlo nim jechac moze z 60km/h nie pamietam ale wkurzalo mnie to i zaczalem odpinac rozne kable az doszedlem do przeplywomierza odpiolem kabelek przejechalem sie tu rakieta. Zona jezdzila tak do czasu az go sprzedalem pewno teraz jezdi tak dalej:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Witam

Dzisij byłem wreszcie na diagnostyce.

Wyszedł jeden błąd w silniku, który według mnie własnie powoduje te wszystkie efekty.
Kod nr 65 Camshaft position sensor(inlet) error.
Co oznacza ,że czujnik wewnetrzny powłożenia wału jest walniety.
Głupi czujnik położenia wału a mi juz przez głowe przechodziło wszystko.I dlatego auto raz pali normalnie a raz pali ciezej i wtedy wlacza tryb awaryjny.
A jak juz odpale to złoto.

Więc teraz zakupie czujnik i bede wymieniał.
Pytanie czy da się to zrobic samemu??
Czy ktokolwiek wie jak trudne to jest i czy da się samemu??
Wiem , ze z góry silnika pod osłonami to jest ale czy tylko pod osłonami czy trzeba jeszcze coś ściagać jak kape zaworów albo jeszcze wiecej??

Z góry dzieki za info.

Poza tym wyszły trzy błędy skrzyni
Eku
Czujnik temp oleju
Komp sterujący skrzynia.

Tyle ,że te błedy wg mnie pozostały po poprzedniej skrzyni która sie posypała.
teraz jest nowa i gostek skasował błedy i za dwa dni sprawdzimy jeszcze raz czy błędy ze skrzyni sie pojawiły czy nie.
Skrzynia nowa więc za dwa dni powininem sie dowiedziec ,że jest tylko alarm na temat sensora położenia wału-miejmy nadzieje:)

Pozdr

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
camshaft to jet czujnik walu czy walka zawsze mi sie to myli......
a crankshaft?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Ja też nie wiedziałem
Wpisałem do tłumacza i wyszło wałek rozrządu.
A wał to chodzi Ci o Wał Korbowy??

poza tym było napisane (inlet) czyli wejściowy.Jest jeszcze wyjściowy przy wydechu.Więc na pewno chodi o wałek rozrządu a nie wał korbowy bo tam jest jeden tylko.

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 00:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
camshaft - wałek rozrządu
crankshaft - wał korbowy

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
Witam ponownie

Powiedzcie mi co o tym myslicie??
Dzisiaj byłem znowu na diagnostyce,zeby sprawdzic czy bledy ktore wczoraj skasowano ze skryni pojawia sie znowu.
O dziwo gostek do mnie mowi ze sa te same bledy co byly!!!!
Ja wymiekam i chyba sprzedam ta padake!!!!

Jak to mozliwe ze wymienilem na prawie nowa skrzynie z minimalnym przebiegiem, z 2004 roku, auto walniete w tyl.
Jak to mozliwe ze wywala mi blad komputera sterujacego i czujnik temp oleju w prawie nowej skrzyni.Przeciez to nie jest realne.
To mi sie sni!!!!

Co o tym myslicie.
Poza tym skoro nikt nie kasowal bledow po wymianie to gdzie sie podzialy bledy ze skrzyni ktora padla.Tez powinny byc co nie??I to pewnie wiecej skoro sie posypala i olej wylecial.
Ja bylem przekonany ze t b;edy wlasnie sa tymi z poprzedniej.
I ogolnie poiem wam ze nadal tak mysle.I mysle ze gostek nie skasowal tych bledow tylko dzisiaj pokazal mi te same!!

Napiszcie co o tym myslicie??
Dzwonilem do zakladu skad kupilem skrzynie i powiedzieli mi ze glowe sobie daja ucac ze skrzynia jest sprawna i w idealnym stanie.
Kupilem ja kompletna wraz ze sprzeglem hydrokinetycznym.


Ja już nie wiem co mam robić.......

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL