BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] zmiana zwyklych lamp na ksenony
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SZCZECIN
Czy w przypadku zmiany zwyklych lamp na ksenonowe w E46 rok 99 musze jeszcze o czyms pamietac, cos jeszcze wymienic? Czy sam przelącznik lamp moze zostać, czy szukać przelącznika od lamp ksenonowych? Czy wystepuje wogle pojęcie że samochód nie jest przystosowany do lamp ksenonowych? Dziękuje i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 1 stycznia 2007, 21:59 przez Kayman, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
jaki przełącznik ?? ten na desce ??
wszystko zostaje to samo,poprostu wiązke kabli z auta podpinasz pod przetwornice ,jesli kupisz całe lampy xenon to warto pamietac o spryskiwaczach lamp.
lampy xenon w e46 maja juz zapewne system samopoziomujący - bez tego problem na badaniu technicznym.

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 22:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
http://allegro.pl/item154175158_bmw_e46 ... enony.html

tutaj sa na aukcji do twojej BMW, mozesz tez do goscia zadzwonic i sie zapytac co i jak :)

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SZCZECIN
Tak, chodzi mi o przelącznik na desce, slyszalem opinie że należy go zmienić na taki od lamp ksenonowych. Kolega zmienil na ksenony bez zmiany przelacznika na desce i caly czas pali mu sie kontrolka światel na desce rodzielczej, same ksenony oczywiscie dzialają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
to nie wina przełacznika,tylko elektroniki w aucie,poprostu ktoś z głową musi takie lampy wstawic do auta.
pewnie sie wyswietla ze światła nie działaja lub sa spalone zarowki :).

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SZCZECIN
Ok, wiec co za problem wstawic takie lampy samemu, skoro kupuje je kompletne z przetornicami i podlączam pod instalacje w miejsce zwyklych lamp? Comoze byc przyczyną polenia sie u kolegi tej kontrolki? Mecze temat poniewaz jestem zdecydowany kupić ksenony i nie chce miec póżniej zonka że coś przeoczylem lub musze jeszcze coś dokupić, zmienić żeby poprawnie funkcjonowaly.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
cos trzeba w instalacji delikatnie przerobic zeby nie wyswietlal sie komunikat błędu.
samemu pewnie je podlaczysz ,ale z tym błedem to lepiej sie udac do jakiegos magika od bmw.
myśle ze w serwisie bmw beda wiedzieli o co chodzi i jak sie do tego zabrac ,a przerobienie tego nie powinno byc drogie.
pewnie ze męcz temat, od tego jest forumzeby wtopy nie było :)

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 23:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kayman napisał(a):
Comoze byc przyczyną polenia sie u kolegi tej kontrolki?
komputer "wie" że żarówka jest spalona wtedy kiedy opór żarówki wzrasta poza jakąs wartoś którą ma wpisaną(ewentualnie może też eragować gdy nateżenie się nie będzie zgadzać - nie wiem który sposób jest używany, ale to niema znaczenia) a dzieje sie to wtedy gdy żarówka się spali.Teraz po zamontowani przetwornicy od ksenonów jej opór(lub pobór prądu) wykracza poza dane które ma wproadzone komputer i zapala się kontrolka.
Tak więc że by nie świeciła(kontrolka...bo lampa to powinna ;) ) trzeba troszke z miernikiem po ekserymentować. Nie mam pojecia jakie to powinny byc wartości...moim zdaniem po zainstalowaniu "zgaszenie" ewentualnie świecących kontrolek to dziecinie proste będzie :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SZCZECIN
Ok, dziękuje za Wasze cenne uwagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Pomocy!!!!!!
PostNapisane: 3 lutego 2007, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Wracając do tematu...Dzis zamontowalem oryginalne lampy Ksenon-owe do mojej bety E46 z 02r (wczesniej miala oryginalne H7).Cały montaż odbył się bezproblemowo z wyjatkiem malego przeciecia plastykowej prowadnicy u dolu mocowania pod lampe bo inaczej byl problem z jej wlozeniem. Po zamocowniu i podpieciu wszystkich wtyczek nastapilo wielkie rozczarowanie. Przy przekreconym kluczyku (zalaczony zaplon) ksenony swieca caly czas ,lecz pojawia sie problem po zapaleniu silnika poniewaz ksenony po chwili zaczynaja migac i gasna!! W tym samym momencie zapalaja sie kontrolki przepalonych swiatel na desce rozdzielczej ,ale ksenony juz nie swiaca!Nie pomoglo nawet wylaczanie i ponowne zalaczanie wlacznikiem swiatel! Dzis jakos udalo mi sie wrocic z warsztatu (jechalem na dlugich swiatlach - one dzialaja poniewaz sa tam normalne zarowki H7 a lampe musialem z dolu okleic czarna tasma ,aby nie razic kierowcow ;)) ,ale od poniedzialu potrzebuje sprawny samochod a nie wiem co mam teraz zrobic?? Bardzo prosze o pomoc i z gory bardzo dziekuje!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SZCZECIN
No i mam problem, jakiś tydzień temu wsadzilem ksenony, świecą idealnie, ale przy wylączonych światlach palily sie kontrolki spalonych żarówek, a po wplączniu ksononów gasly i bylo ok. Wczoraj wsadzilem ringi i wyjelem żarówki swiatel pozycyjnych (teraz tam podpięte są wew ringi). Kontrolka spalonych żarówek świeci sie teraz zarówno przy wlączonych i wylaczonych światlach, wewnętrzne ringi świecą slabo i minimalnie migają, a po zapaleniu świetel pozycyjnych zamiast ringów palą sie kierunki. Wiem ze wartości pradu w przypadku zwyklach lamp i ksenonów oraz zarówk i diody są inne i komputer odczytuje to jako usterkę. Moje pytanie dotyczy tego czy oprocz ingerencji np wsadzenia oporników moge usunąc tą usterkę poprzez podlączenie pod komputer i przeprogramowania modulu odp za światla. Kolega wspomnial jeszcze ze bede musial kupic modul od swiatek ksenonowych, ale czy to zalatwi sprawe swiecącyh kontrolek w przypadku ksenonów i ringów. Jestem ze Szczecina i chętnie dowiem się w jakim warsztacie móglbym usunąć tą usterkę. Dziękuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 11:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
...więc tak :

co do tej sygnalizacji spalonych żarówek to sądze że masz cos namieszane z kablami poprostu... może we wtyczkach do lamp coś inaczej jest w xenonach jak w normalnych lampach więc na początek to sprawdź , jeśli zmieniałeś wtyczki lub były kombinacje z kablami to posprawdzaj złączki czy luty zależy co tam jest..

nie wiem jak to ma miejsce w BMW ale w A3/A4 tester żarówek działa w ten sposób że porównuje prawą stronę do lewej i jeśli jest różnica w obciążeniu wtedy sygnalizuje spaloną żarówkę . Nie ma znaczenia czy se wsadzisz 50 czy 100W żarówkę czy 35W xenona chodzi o to tylko żeby po prawej stronie było identycznie jak po lewej wtedy nic nie krzyczy ;)
..ale w BMW może być inaczej... może być faktycznie potrzeba adaptacji nowych świateł w sterowniku....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 19:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kayman napisał(a):
po zapaleniu świetel pozycyjnych zamiast ringów palą sie kierunki.
w momencie gdy "komputer" "stwierdzi " że niedziałają postojówki włącza na stałe kierunki.
a te ringi to gazowe ?
Kayman napisał(a):
Moje pytanie dotyczy tego czy oprocz ingerencji np wsadzenia oporników moge usunąc tą usterkę poprzez podlączenie pod komputer i przeprogramowania modulu odp za światla.
podobno mozna przeprogramować te moduły....a opornik to jak dlamnie druciarsktwo troszke....(mozna zastosowąc tymczasowo gdy naprzykład nie możesz w tej chwili do serwisu jechać)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: WrocÂław
hmmm... przyznam że zaniepokoiły mnie wasze informacje o problemach z kontrolkami po zmianie świateł na ksenonki bo właśnie dzisiaj zamierzałem to zrobić :szok:

_________________
FIGHTER7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
witam. chciałbym się podłączyć do tematu. Mam e46 11/01r po lifcie z czujnikiem zmierzchu. Wczoraj kupiłem na allegro zestaw xenon HID i po założeniu mam taki sam problem jak kolega "ALWI" tzn po zapaleniu silnika xenony zaczynają migać i gasną :( . Dodam tylko że kupiłem identyczny zestaw jak mój znajomy a on ma e46 320i 99r bez czujnika zmierzchu i u niego wszystko śmiga ok :szok: . I teraz pytanie: czy ratuje mnie tylko przeprogramowanie modułu świateł (LCM) na xenon w serwisie czy można to załatwić jakoś inaczej??? dodam że cena takiej usługi w serwisie w Krakowie to 460 zł... :kwasny: . Jeśli ktoś zna osobę która może to zrobić z Kielc lub okolic to proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 09:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: krakĂłw
Siema ja mam e 39 z konca 1997 miesiac temu wlozylem lampy po lifcie oryginalne xenony i powiem wam ze sie dziwie tym problemom a dlaczego dlatego ze ja sam zmienialem lampy w aucie zajelo mi to 2 godzinki zalozylem ksenony zmienilem wtyczke do migacza tylko i xenon mi smiga zadnych sygnalizacji na desce o przepalonych swiatlach wszystko jest si postoje czyli ringi swieca grejt xenon super zero problemow z tym tematem ciekawe dlaczego tak duzo problemow znalazlem na forum


Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ChodzieÂż
Bartek nie wiem czy nie zauważyłeś ale tutaj jest mowa o e46 a nie o starszej wersji e39 która nie ma tak skomplikowanego komputera i modułów .....(mogę się mylić)

Chyba pozostaje wjazd do ASO na przeprogramowanie modułu !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 07:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 585
Lokalizacja: Poznań
Wczoraj podłączyłem nowo zakupione xenony (tylko jedną lampę tak dla sprawdzenia) i działa to bez problemu! Co dziwne nie mam błędu na kompie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Jay_Z prawdopodobnie masz auto przed liftingiem ( motor 2.8) i prawdopodobnie nie masz czujnika zmierzchu także u Ciebie powinno wszysko śmigać, ja też rozmawiałem z człowiekiem który ma e46 z 2000 r bez czujnika i u niego wszysko jest gitara także to zależy od konkretnego egzemplarza...

bartek179 e39 to zupełnie co innego, całkiem inna elekronika... Pozostaje tylko pozazdrościć. :P

Rozwiązaniem problemu jest przestrojenie modułu świateł na xenon (ASO) lub jak ktoś znajdzie elektronika który zmieni soft to oki. Tylko że jak przeprogramuje sie LCM na xenon nie działa ragulacja wysokości ponieważ xenony same sie ponoc rerulują... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2008, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Kielce
marcin-kielce napisał(a):
Rozwiązaniem problemu jest przestrojenie modułu świateł na xenon (ASO) lub jak ktoś znajdzie elektronika który zmieni soft to oki. Tylko że jak przeprogramuje sie LCM na xenon nie działa ragulacja wysokości ponieważ xenony same sie ponoc rerulują... :]

Ja akurat mam e39 przed liftem i taki sam problem po zmianie lamp ze zwykłych na orginalny przedliftowy ksenon jak kolega Kayman. Czyli pokazuje spalone żarówki na zapłonie i dopiero po ich odpaleniu po kilku sekundach jest już OK.

Podpowiedzcie czy przeprogramowanie lub zakup modułu LCM na taki od ksenonów może pomóc.
I dodatkowo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy samopoziomowanie też zacznie działać, a jeżeli tak, to czy lampy same w sobie mają jakieś czujniki (silniczek podobno jest), czy potrzebny jest dodatkowo jakiś czujnik, np. na wahaczu.

_________________
Obrazek
http://bmw-tds.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL