BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 10:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318d drgania przy ok. 2200 obr na drugim biegu
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Borykam się z problemem drgań od 2 lat. W momencie gdy wpinam dwójke i przyspieszam przy 2200 obr odczuwam drgania. Przy jeździe na wprost jest to mniej uciążliwe, natomiast gdy jade np. na rondzie lub skręcam to drgania są bardziej odczuwalne. Dodam że na postoju buda też lekko drży, bynajmniej mocniej niż w momencie gdy kupowałem auto.

Co wymieniłem z elementów istotnych:
- poduszki pod silinikiem i skrzynią
- sprzęgło + dwumasa
- łącznik elastyczny
- tuleja centrująca wału
- wszystkie tuleje tylnego dyfra i sanek
- koło pasowe - tłumik drgań skrętnych
- łącznik elastyczny wału
- łącznik elastyczny wydechu
- wieszaki wydechu

Nie wiem w sumie czy ma to coś wspólnego ale może warto wspomnieć, że drgania pojawiły się gdzieś w okresie jak wymieniłem sprzegło i dwumas oraz łącznik elastyczny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d drgania przy ok. 2200 obr na drugim biegu
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Moze wadliwy dwumas pomimo, ze byl nowy. Bobby mial chyba podobny problem i wyszlo, ze dwumas do d...
Przychodzi mi do glowy jeszcze wywazenie walu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d drgania przy ok. 2200 obr na drugim biegu
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
hmm ale dlaczego te drgania nasilają się przy skręcaniu ? Jeżeli winny byłby dwumas to drgania przy skręcaniu czy przy jeździe na wprost moim zdaniem byłyby takie same. Podczas skręcania powstają różne naprężenia, min dyfra itd. Szukałbym raczej związku któregoś elementu z tymi naprężeniami. Zastanawiam się nad wydechem. Czy to złącze nie ma wpływu. Przy skręcaniu auta wydech lekko się przesuwa bo ma swoją wagę... takie przemyślenia :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d drgania przy ok. 2200 obr na drugim biegu
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
A jak korekcja wtrysków przy tych obrotach?


Pytam, bo miałem problem z 3.0d, które drgało przy ok. 1400obr.
Korekcja przy tych obrotach rozjeżdzała się

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d drgania przy ok. 2200 obr na drugim biegu
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 22:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Korekcja ok. Zresztą wtryski wymieniłem 2 miesiące temu i to samo. Teraz czytam o łączniku elastycznym wydechu na bliźniaczym forum i powoli dochodzę do sedna. Teoretycznie robiłem w najlepszym warsztacie zajmującym się tłumikami i wydechami w Koszalinie. Tam wstawili mi podwójny łącznik w miejsce oryginalnego (słyszałem że tak się to robi). Teraz czytam że właśnie trzeba dać pojedynczy bo inaczej drgania przenoszą się na karoserie.

link do tematu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=171326

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL