BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Jakie cisnienie na cylindrach 528 E39...
PostNapisane: 16 października 2007, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Postanowiłem zmieżyc ciśnienie ....

Czy jak na 1,2,3 i 6 pompuje do 11-12 a na 4 i 5 do 8 to mam się martwić??

Czy ma to wpływ na stan silnika, co może być w niedługim czasie do naprawy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 16:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
no różnice są niepokojące ale trudno coś powiedzieć na podstawie tego co napisałeś gdyż niewiadomo jak był przerowadzony pomiar. CO skłoniło Cię do tego czy może wyczułeś coś dziwnego np. nierówną prace silnika

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakie cisnienie na cylindrach 528 E39...
PostNapisane: 16 października 2007, 17:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
ciśnienie sprężania powinno byś w granicach 10- 11 barów na cylinder.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
nie ma co brać pod uwagę różnic 10-11 czy 11-12 bo tak naprawde zegar zegarowi nie jest równy sam się o tym przekonałem ważne są różnice pomiędzy cylindrami mierząc tym samym miernikiem pozd szacuneczek

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Poprostu chciałem wiedzieć czy jest równe , bo jak za słabe to podobno jest to koniec silnika.
A po drugie nie czuje tych 193 kucy i dlatego sprawdzałem.

Sprawdzone cisnienomierzem ze sprecjalną końcówką.

Czy to że na 4 i 5 cylindrze jest 8 a nie 11 znaczy ze uszczelniacze zaworów sa do wymiany??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 19:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
przyczyn może być kilka nie chciałbym spekulować co konkretnie. można wyeliminować niektóre z nich poprzez jeszcze jeden pomiar po którym należy na te słabsze cylindry wlać odrobine oleju i powtórzyć pomiar gdy ciśnienie znacznie wzrośnie to oznacza że pierścienie jeśli słabo lub wcale to mogły podpalić się zawory lub gniazda w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą .Wspomniałeś o uszczelniaczach zaworów czy chodziło Ci o gumki jeśli tak nie mają nic do ciśnienia

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 20:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Stopień sprężania powinieneś mieć 10,2. Skoro masz aż taką różnicę w ciśnieniach, to niedobrze. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
cisnienie po 8 to słabe cisnienie...... ale byc moze to byc rownie dobrze głowica lub trafiona uszczelka i cisnienie podczas pomiaru spieprza do drugiego cylindra!!!! jak by była roznica 11 a 10 to w pożadku a tu 3 atm roznicy --zaduzo... :(

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 08:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Stawiam na pierscienie :/ mialem to samo z ciesnieniami az sam silnik zdechl :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 08:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
nie wiadomo jeszcze czy bierze olej czy może było przegrzane i ile ma przejechane kilometrów

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
Stopień sprężania powinieneś mieć 10,2. Skoro masz aż taką różnicę w ciśnieniach, to niedobrze. :(


a czy stopień sprężania , a ciśnienie na cylindrach to nie są dwie różne sprawy :?:


w e34 M50b20 miałem na wszystkich cylindrach po 14 , w e39 nie sprawdzałem.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
biały napisał(a):
Cytuj:
Stopień sprężania powinieneś mieć 10,2. Skoro masz aż taką różnicę w ciśnieniach, to niedobrze. :(


a czy stopień sprężania , a ciśnienie na cylindrach to nie są dwie różne sprawy :?:


w e34 M50b20 miałem na wszystkich cylindrach po 14 , w e39 nie sprawdzałem.

Dokladnie, sa to inne rzeczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL