BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 23 października 2009, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Witam, tak jak w temacie, w trakcie kręcenia kierwonicą, jak dojdzie do pewnego momentu to spadają delikatnie obroty. Zauwazylem ze nie mam poziomu plynu do ukladu wspomaniaga, troche tam go brakuje. i teraz pytanie czy to jest wina niewystarczajacej ilosci plynu? czy cos innego sie popsulo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 10:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
watpie zeby to byla wina poziomu plynu od wspoamgania , lecz nie mzienia to faktu ze plun powinienes uzupelnic. i wtedy jak problem nie zniknie bedziemy myslec dalej. bo raczej kat skretu kierownica nie ma zadnego wplywu na prace silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 11:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
marver napisał(a):
bo raczej kat skretu kierownica nie ma zadnego wplywu na prace silnika.
i tu sie mylisz... mój szwagier ma identyczny problem pisał też na forum o tym ale nikt nie znał odpowiedzi :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 11:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
marver napisał(a):
bo raczej kat skretu kierownica nie ma zadnego wplywu na prace silnika.
i tu sie mylisz... mój szwagier ma identyczny problem pisał też na forum o tym ale nikt nie znał odpowiedzi :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 12:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 808
Lokalizacja: ŁDZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Przyłączam się do tematu, mam ten sam problem, z tym że jak skręcę kierownice maksymalnie to obroty lekko spadają :/

_________________
"Czytaj, ucz się, bez tego jesteś słaby, dziś masz wiedzę albo jesteś sterowany..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Jak kręcisz kierownicą na postoju tak?
A nie pomyślał, nikt że pasek daje opór przez koła pasowe i silnik jest bardziej obciążony?
U mnie jak włączę dmuchawę na max,lub 3 pozycję i światła do tego,też spadają obroty delikatnie.Jak do tego jeszcze kręcę kierownicą to bardziej,a najbardziej jak skręcę na maxa.
Silnik jest w tym momencie bardziej obciążony.Przez alternator,wspomaganie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Popieram przedmówcę, zawsze gdy skręcamy (mając oczywiscie wspome) zadajemy na układ napędzany paskiem klinowym jakies obciązenie poprzez pompe.. silnik musial by mieć duży moment obr przy niskich rpm żeby nie doszło do falowań..
Nawiasem mówiąc, widziałem i miałem okazję pomacać silnika elektrycznego, sterowanego falownikiem, który nadawał mu tak wysoki moment obr ze przy 10 obrotach na minutę (czyli b. mało) nie dało się zatrzymać wału silnika rękami.. ;)

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
No sorry mam 2.8 w nim i jakos nie jest to normalne tak jak mialem np miesiac temu, auto stało jakis czas bo mialem wyjazd, nie jest to spadek obrotów o 2 rmp, tylko spada od 760 jak mam normalnie do jakis 600. Tak głownie odczuwam to na postoju. jadąc wolno np wchodząc w zakręt na 2 biegu czuje sie po glosie silnika spadek obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
moze gdzies ucieka plyn i sie zapowietrza? bo zmalal mi stan plynu od wspomagania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
no wiec jak panowie? moze tak byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jak na mój rozum może to mieć ręce i nogi.. np nieszczelna maglownica ... po końcowym obrocie kół przepuszczaja uszczelki w maglownicy i wyrzuca płyn wtedy nie ma tam cisnienia silnik dostaje ulge i podbija na jałowych.... nie wiem ja to tak rozumiem :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Przy kręceniu kierownicą do pory zawsze obroty spadną bo wspomaganie chce pchać dalej ale nie ma gdzie bo się skończyła mozliwośc skrętu. Tak samo będzie jak odpalicie auto i zaczniecie włączać po koleii światła nadmuchy itd to tez obroty spadną... Auto na pełnym pędzie bierze max 40% z silnika za poruszanie auta a reszta idzie na pompy, alternatory, klimy i wspomagania. Im większe zapotrzebowania tym więkesze opory na tych urzadzeniach.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 14:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
rozumiem, ale nie powinien temu towarzyszyc dzwiek taki, jakby cos o cos ocierało.. napewno nie jest to normalne, bo wczesniej tak nie bylo. Pokrecilem troche kierownica w miejscu, magiel jest czysty, nie leci nic z uszczelek. ale cholernie niepokoi mnie ten dziwny dzwiek..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
i kolejny problem ze spadkiem obrotów :kwasny: tym razem przy lekkim skręcie kierownicy na postoju. Co jest nie tak z tą moją beemką? :19:

popatrzcie na filmik, równocześnie gdy skręcam, obroty spadają i ten zgrzyt silnika :looka:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Znam taki przypadek iż przy takich objawach po prostu alternator wymagał regeneracji czasem wystarczało wymienić regulator napięcia ze szczotkami :)


zobacz czy nie masz spadków napięcia możesz urządzeniem pomiarowym bądź podłączeniem się pod komputer :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 22:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
dzięki za podpowiedz kolego ;) trza będzie to sprawdzić

oj to moje BMW, coś ostatnio strzela focha :suchy: , a tak się staram cały czas aby chodziło bezawaryjnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Cytuj:
zobacz czy nie masz spadków napięcia
A jak wyglądają typowe dla uszkodzonego regulatora spadki napięcia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Grzegorz76 napisał(a):
A jak wyglądają typowe dla uszkodzonego regulatora spadki napięcia?


Włącz sobie test 9 w OBC i pojeździj trochę obserwując wartość.
Żądana wartość to 14.0V ale po rozruchu 13.8 V też jest dopuszczalna

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
prawdopodobnie to objaw kończącej się pompy wspomagania, jak na max kręcisz, to pompa nie daje tyle co powinna i obciąża silnik dlatego obroty spadają, a pompa się męczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] spadają obroty przy skręcie kierownicy
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 19:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jak założysz jeszcze szersze opony, małe ciśnienie w tych oponach to może być jeszcze gorzej. Oprócz tego miałeś zaciągnięty ręczny.
Wymień płyn w układzie wspomagania(chyba że jest elektryczny :zdziwko: ) na jakiś dobry pół, pełny syntetyk. Układ ten może wymagac też płukania i kombinowania z wyłapaniem opiłków-jeżeli są. Jest o tym w dziale "zrób to sam". Może uda Ci się uratować, bo jeżeli nie to to co napisał Kano.
Nie ma na co czekać, bo maglownicę też można "załatwić".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL