Też byłem ciekaw....
Servotronic - jednostka sterująca regulująca wspomaganie kierownicy odpowiednio do prędkości pojazdu.
Zawór elektromagnetyczny precyzyjnie kontroluje wartość siły wywieranej przez hydraulikę układu kierowniczego, umożliwiając niezwykle precyzyjny układ kierowniczy, który odpowiada aktualnej sytuacji na drodze.
Konwencjonalne systemy hydrauliczne wspomagania kierownicy regulują wspomaganie kierownicy w stosunku do prędkości obrotowej silnika.Elektromechaniczny układ kierowniczy EPS wykorzystuje silnik elektryczny dla uzyskania tego samego efektu.
Dzięki Servotronic, jadąc wąskimi uliczkami lub parkowanie staje się łatwiejsze, ponieważ wymaga minimalnego wysiłku, aby włączyć kierownicę.Moc stopniowo spada, gdy pomagają prędkości pojazdu w górę, zapewniając większą stabilność, lepszą precyzję i płynne zachowanie pojazdu.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ronic.html