BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 19:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Odpowietrzenie układu chlodzenia
PostNapisane: 24 lipca 2009, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Przeprowadzałem dzisiaj odpowietrzanie układu chłodzenia w mojej E46 tak jak opisano w książce "Sam naprawiam..." Jednym z etapów jest otwarcie korka wlewu do zbiorniczka wyrównawczego i odpalenie samochodu (oczywiście kiedy jest zimny) na około 30 sek. Ku mojemu zdziwieniu samochód zapalił ale zaraz zgasł za drugim razem to samo i dopiero za trzecim kiedy dodałem mu gazu nie zgasł z tym ze pracował dośc dziwnie (trochę jak traktor). Po zakręceniu korka wszystko wróciło do normy samochód pracuje równo i cicho. Czy zjawisko takie jest normalne? Nie robiłem wcześniej tych czynności więc nie wiem czy tak powinno byc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
jak dla mnie to dziwne bo nie raz odpowietrzalem i nic takiego nie mialo miejsca... a poza tym wszystko z autem jest ok??

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Przemo85 napisał(a):
jka dla mnie to dziwne bo nie raz odpowietrzalem i nic takiego nie mialo miejsca... a poza tym wszystko z autem jest ok??


Raczej wszystko jest ok. Dodatkowo zakręcenie korka spowodowało, że wszystko wróciło do normy. Trochę mnie to zaczyna martiwc myślałem że to jakiś normalny objaw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie układu chlodzenia
PostNapisane: 8 lipca 2014, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Niech ktoś mi doradzi czy to jest poprawna metoda odpowietrzenia układu chłodzenia?
https://www.youtube.com/watch?v=ySGLYPCY3Rs

Czyli:
1) Odkręcamy korek główny z chłodnicy i dwa zawory odpowietrzające (u mnie dwa). Wlewamy płyn pod sam korek aż zacznie z zaworów lać się płyn bez bąbelków.
2) Zakręcamy dwa zawory odpowietrzające i ustawiamy temp nawiewu na max a jego siłę na "1". Następnie przekręcamy stacyjkę do zapłonu i gasimy. Powtarzamy proces 3 razy.
3) Zakręcamy lekko korek główny (tak żeby tylko złapał) i odpalamy na niecałą minutę auto. Robiąc w trakcie około czterech krótkich przegazowań do ok 4tys/obr. Gasimy auto.
3) Spuszczamy strzykawką nadmiar płynu ze zbiorniczka.
4) Dokręcamy korek i finito.
5) Na drugi dzień sprawdzamy stan i ewentualnie uzupełniamy braki.

Zgadza się? Tak zrobiłem wczoraj i jest okey ale wolę się upewnić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie układu chlodzenia
PostNapisane: 8 lipca 2014, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Moje BMW: 528i
Kod silnika: m52b28
Przód samochodu unieś do góry żeby chłodnica była wyżej niż nagrzewnica
Odkręć wszystkie odpowietrzniki(2?) i korek od zbiorniczka wyrównawczego.
Lej płyn do zbiorniczka,aż zobaczysz że przy prawie pełnym zaczyna go ubywać
Auto na zapłon, nawiew na deskę rozdzielczą max temp(ja zwykle daje max obroty) i wlewaj płyn dalej aż zacznie wylatywać odpowietrznikiem, wtedy go zakręć.
Dolewaj płyn aż przestanie go ubywać, wtedy odpal auto niech pochodzi chwile i daj mu na 2,5-3tyś obrotów i niech pochodzi na wolnych i znowu( w trakcie obserwuj poziom płynu jak mało to uzupełnij)
Zakręć korek od zbiorniczka i w drogę, po dobrych paru km sprawdź stan.
Podaj jaki masz silnik(kod) bo np w dieslu polift masz bodajże 3 odpowietrzniki ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie układu chlodzenia
PostNapisane: 9 lipca 2014, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Ja zrobiłem wg tego co napisałem wyżej bez podniesienia auta (nie ma też info o tym w manualu BMW). Na razie jest okey więc zobaczymy.

Ja kręciłem trochę później niż Ty bo przy zakręconych odpowietrznikach. Czy to robi różnicę? Tak samo do przelewania lałem na prostym aucie i przy wył zapłonie i ogrzewaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie układu chlodzenia
PostNapisane: 13 lipca 2014, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Lubomia
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Można na prostym ale tak jak kolega Predator528 napisał lepiej podnieść przód auta co spowoduje że powietrze w układzie szybciej odnajdzie ujście przez odpowietrzniki. Osobiście odpowietrzałem z uniesionym przodem i jest ok :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL