BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
Witam
Postanowiłem poprosić o pomoc na forum, bo średnio już wiem gdzie szukać przyczyny:

Jakoś na początku grudnia auto zaczęło szarpać przy odpalaniu (jak pogorszyła się pogoda). Diagnoza speców BMW 4 świece uwalone. Wymieniłem 6 sztuk na BERU i przy okazji wymieniłem sterownik świec (kupiony od ROGER-NYSA)
Auto śmigało, pięknie paliło. Koło stycznia pojawiły się ponownie takie problemy, z tym, że teraz drgania obrotów są nieco dłuższe, tak do ok. 30C silnika)
Szukałem najpierw przyczyny w alternatorze, regulatorze, podgrzewaczu elektrycznym. Wymieniłem akumulator na Bosch Silver S5 100Ah / 830A i zrobiłem pełen test napięć:
Napięcie rozruchu: 11.38V
Ładowanie bez obciążenia 14.20V
Ładowanie z obciążeniem: 14.18V
Pulsacja 0.15V

Alternator sprawny, regulator też, podgrzewacz tez nie ma wpływu bo przy wyłączonym klimatroniku jest to samo. Nie tu problem.

Podpinam inpę, wciąż brak błędów, sprawdzam korekcje wtrysków:
Obrazek
Więc chyba w normie.

Dziś nieco cieplej na dworze, koło -1 chyba, schodzę... autem zatrzęsło ale nieco krócej niż zwykle, podpinam inpę 2 błędy:
4B10
4B11

Błędy za wysokiej/niskiej mieszanki?
Czyli ewidentnie na drgania poranne i falowanie ma wpływ dawka mieszanki? Dodam, że problem dotyczy tylko biegu jałowego jak sie silnik rozgrzeje to zero problemów. jak przytrzymam lekko nogą obroty do niecałego 1000 to też jest ok.
jakies sugestie?

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
A jaki masz przebieg i czy masz wersję 184 PS, czy już 204 PS ? Już wiem jaki masz model. Ja powiem tak aktualnie mam 270 000 km przebiegu, ostatniej zimy wymieniłem 6 świec NGK, przekaźnik BMW OE oraz podgrzewacz, bo był uszkodzony. Aktualnie po uruchomieniu w temp. -20, -10 stopni C przez około 20-30 sekund jest szarpanie i falowanie obrotów, po czym problem ustaje. Mój elektronik twierdzi, że to problem wtryskiwaczy, co prawda korekcje na ciepłym są w normie, lecz przebieg i i wiek robią swoje.


Ostatnio edytowano 1 lutego 2014, 20:41 przez rbk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
przebieg 114tys (autentyczny), wersja polift (napisane w temacie) czyli 204km

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Skoro problem jest z dawką mieszanki, to może faktycznie wtryskiwacze. Nie przejmowałbym się tym nadmiernie, często rodzaj paliwa może mieć wpływ na takie zachowanie. Spróbuj zmienić stację paliw, zatankuj lepsze paliwo, a na wiosnę może jakieś czyszczenie układu paliwowego na maszynie Liqui Moly. W moim poprzednim samochodzie pamiętającym "mafię paliwową" musiałem wymienić pompę wtryskową i wtryskiwacze, a auto miałem nowe z salonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
no właśnie tez poczytałem, że słabe paliwo, kurde wszystkie auta w rodzinie na statoilu (zbieramy pkt na odkurzacz :rotfl: )

mam taki plan: kupić liqui moly 2666 (diesel spulung) i pogonić auto w trasę (akurat się wybieram niebawem lekko za miasto w tym tyg)
Mam połowę baku, mogę zalać całe opakowanie czy raczej pół? Wróce i pojade na shella i zaleje coś z półki premium, V-Power czy jak to się nazywa.

dzięki @rbk za sugestie. Pytanie tylko czy mogę całe opakowanie na pół baku? Teoretycznie w stanie awaryjnym można diesla nakarmić czystym liqui moly :)

jak się nie poprawi po liqui to wizyta i mechaników chyba będzie konieczna. Kurde wtryski już po takim przebiegu? Inpa pokazuję ok...

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 1 lutego 2014, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Mi też pokazuje, że wtryski na ciepło, bo tak się je powinno sprawdzać są OK. Każde paliwo masz z tej samej (najbliższej) bazy magazynowej PKN Orlen, czy to Lukoil, czy to Statoil. Poza tym mogą być takie zmienne jak stan zbiornika paliwa stacji paliw i twojego w BMW w zakresie zanieczyszczeń. Tylko V-Power Shella jest z importu. Jak będzie wiosna i dalej będą problemy, to wtedy bym się zainteresował bliżej problemami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 12:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
Jeszcze jedna podpowiedź, test 7 kompa po kilkunastokilometrowej przejażdżce pokazuje 80 C, trochę chyba mało...
Czy termostat może mieć wpływ na poranne telepanie?

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 13:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
Termostat raczej nic do tego nie ma temperatura powinna byc 89-92 stopnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
A próbowałeś skasować adaptację inpą? Może w komp załapał jakiś błąd i stąd problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
czego adaptację? Nic inpa nie robiłem poza odczytem błędów i livedata. Interfejs mam od niedawna, dopiero ogarniam.
Skasowałem tylko te 2 błędy 4b10 i 4b11.

Parametry livedata sa ok, korekty wtrysków są te same co przy grudniowym pomiarze (wtedy nic się nie działo) jedyne co mi przychodzi do głowy to może faktycznie lipne paliwo... Jutro kupuje liqui moly i wlewam. Dodatkowo zaleję pełen bak na shellu v-powera

I tak podjadę do mechaników niech zerkną ogólnie na auto czy aby na pewno jest wszystko ok i przy okazji profilaktycznie będę się pozbywał klapek zawirowań. Poprosze aby przede wszystkim zerknęli na wtryski, podgrzewacz, termostaty oraz przepływkę.

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 20:04 
nie wiem jak w tym polifotwym silniku, ale ja mam 3.0d 184km i czytałem, że tym odczytom z inpy tak do końca nie można ufać, lepiej zrobić test przelewowy, a najlepiej wyciągnąć wtryski i zbadać na stole, no ale to już większe koszty. Z kolei jak u mnie były problemy z wtryskiem to silnik gorzej pracował jak już się rozgrzał, na zimnym praktycznie nie było różnicy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 21:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
Nie lej liqui na pelny zbiornik,wlej na pol zbiornika caly,albo nawet i mniej niż pol-nic się nie stanie.Ja cale opakowanie lalem na 20l ropy w innym dieslu i nic się nie stało,ba nawet bezpośrednio w filtr nalewałem i jest ok.Ale nie ludz się,ze wiele Ci to pomoze.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 2 lutego 2014, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
pepper77 napisał(a):
czego adaptację? Nic inpa nie robiłem poza odczytem błędów i livedata. Interfejs mam od niedawna, dopiero ogarniam.
Skasowałem tylko te 2 błędy 4b10 i 4b11.

Parametry livedata sa ok, korekty wtrysków są te same co przy grudniowym pomiarze (wtedy nic się nie działo) jedyne co mi przychodzi do głowy to może faktycznie lipne paliwo... Jutro kupuje liqui moly i wlewam. Dodatkowo zaleję pełen bak na shellu v-powera

I tak podjadę do mechaników niech zerkną ogólnie na auto czy aby na pewno jest wszystko ok i przy okazji profilaktycznie będę się pozbywał klapek zawirowań. Poprosze aby przede wszystkim zerknęli na wtryski, podgrzewacz, termostaty oraz przepływkę.


Jak wejdziesz w Inpe w dde to w którymś okienku jest możliwość wykasowania adaptacji silnika (korekty itd.) nie pamiętam dokładnie które to okno (chyba F7), ale wolałbym aby ktoś to potwierdził. Albo można po prostu rozpiąć na 15 minut aku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D polift - trzęsie na zimnym, faluja obroty
PostNapisane: 23 lipca 2014, 11:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
Po dłuższej przerwie falowanie rozwiązane. Zrobiło się ciepło więc uniemożliwiało mi to diagnozę, wyczekałem na chłodniejsze dni i podstawiłem auto do mechanika. Po zapaleniu z rana autem zabujało i diagnoza - lejący wtrysk.

Wymieniłem jedna sztukę na używkę z pewnego źródła i już w pełni ok.

Dodatkowo zaślepiłem klapki kolektora :)

Drugie pytanie, po odpaleniu silnika po jakiś 3s załącza się takie słyszalne buczenie, czy ktoś się orientuje co to może być?

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL