Ok, to tak na wstępie:
Jestem posiadaczem BMW e90 318i z silnikiem n43 o mocy 143km, rok 2008
Auto raz na jakis czas, ale praktycznie codziennie wyrzuca blad silnika przekreslony w polowie na zolto, do tego, tak jakby przy opuszczaniu gazu slychac strzal pojedynczy, jakby dopalalo mieszanke.
Do tego po odkreceniu korka dosc mocno ulatują mam nadzieję opary, załączam ich filmik
https://youtu.be/Q2cZDB75QG8Dodatkowo po odkreceniu korka przy pracujacym silniku zaczyna nim dość mocno telepać / chlapie olejem.
https://youtu.be/81xL8jzYA0QNajgorsze jest to, że w aucie zrobiłem już dość dużo, a i dalej mam pod górkę, z wymienionych rzeczy:
-uszczelniacze zaworów
-pierścienie
-planowanie głowicy
Następnie po kilku tyś km,
-panewki
-korbowód
-wał korbowy
-planowanie głowicy
-uszczelki
-kompletny rozrząd
-pompa wody
-wyprogramowanie NOX'a
Podpialem autko pod komputer i wyszedl :

oraz

Wywnioskowalem z tego, ze wypadalo by wymienić elektrozawór vanosa, i tak zrobilem. Blad vanosa zniknal, lecz dalej zostal wałek rozrządu.
Postanowilem, że wymienie też czujnik polozenia walka, zamowilem, zrobilem, a blad jak byl tak zostal, a dodatkowo wyskakuja mi bledy komunikacji tj. na zdjeciu:

Może źle się zasugerowałem i wymieniłem zły czujnik, tzn pomieszałem wlot z wylotem ? Sugerowałem się manualem, który pokazuje, że jest to wlotowy:

Reasumując tu moje pytania:
1- Powinienem obawiać się błędów komunikacji?? Nigdy wcześniej mi się one nie pojawiły.
2- Chlapanie z korka oleju po odkręceniu oraz dymienie tj. na filmiku jest OK?
3- Czy wymiana drugiego elektrozaworu ma sens ?
I magiczne pytanie:
4. Co zrobić ?
Pozdrawiam!
