BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Jak w temacie...
Polecacie używke, czy regeneracje...
I jak ktoś wykonał taki zabieg prosze o opinie jak przed i jak po jeżdzi bryka...
Pozdrawiam.

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 22:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Używka kolego,nie wiadomo ile pociągnie :kwasny: ,na temat regeneracji nie wypowiem się,bo nie wiem. Najlepiej jak skontaktujesz się z wyspecjalizowanym warsztatem w tego typu naprawach,a znowu nówka to spory wydatek :(

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
lepsza regeneracja ponieważ jest gwarancja oczywiście jeśli to robi profesjonalista. anie ZENEK w drewutni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 14:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Takie i moje zdanie.....regeneracja....
Wcześniej jednak sprawdze ją dokładniej w odpowiednim warsztacie, oni ustalą co dalej...
I jak ktoś ma podobny rozmiar kół i opon i może :padam: zamienić sie ze mna bryką na krótką przejażdzke to bede wdzięczny... :padam: :padam: Porównamy jakie różnice...
okolice Sosnowca....ja mieszkam na Dańdówce...

A ciekawostka;nowa magiel w serwisie to jedyne 4350pln :szok: :szok: :szok:
Pozdrawiam...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Poszukaj jeszcze dobrze za nowymi - dla przykladu TRW po fabrycznej regeneracji (Bo nowych to nawet w ASO nie dostaniesz) do E36 to ~1200zl. Mam tez oferte za 800zl ale jakiejs innej firmy. Do E46 nie powinno byc duzej roznicy. Napisz moze do stones1 to ci cos poradzi. Moze Lauber cos ma w ofercie?

Uzywki to loteria, zwlaszcza do E46.
A taka zwykla regeneracja podobnie-gwarancja jest ale za wymiane nikt ci nie odda kasy a znam przypadki gdzie dopiero za trzecim razem regenerowany magiel nie ciekl po 1000km. Poza tym jak masz chocby 17" to i tak po 50tys znowu beda luzy.

Aha, regeneracja i wymiana w polecanym przez innych warsztacie to 1000zl i 5dni roboczych.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 16:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
A czytałeś to viewtopic.php?f=25&t=11696 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
Generalnie lepiej regeneracja będziesz miał na to gwarancje i wiadomo dłużej pociągnie niż używka,jednak jeśli jest krucho z kasą to lepiej wybierz używke bo lepiej założyć używke niż jeździć z rozwalonym "maglem" i pomału odkładać na regeneracje ale tylko w sprawdzonym zakładzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 01:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Jestemświeżo po wizycie w jednym z bardziej renomowanych warsztaów kraju (przynajmniej tak wyszło mi z lektury netu)
Mam e39, ale może moja relacja pomoże Ci w dokonaniu wyboru:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 2&t=118808

Najlepszego w nowym roku, a przede wszystkim radości z jazdy ;)
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 04:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
używana:
+ niska cena
+ możliwe że pożyje
+ spora dostępność
- prawdopodobieństwo trafienia niesprawnej
regenerowana:
+ przynajmniej rok gwarancji
+ przyanjmniej rok bez wycieków
- wysoka cena
- połowa naprawianych magli (z jakimi miałem do czynienia) po regeneracji chodziła prawie jak magle bez wspomagania
PS
Ja bym mimo wszystko szukał magla używanego ale w dobrej kondycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
Uzywana tez nie jest zła, ja zarzuciłem do swojej e36 własnie taka. Zrobiłem na niej jakies 15 tyś. i jak narazie bez zarzutu. Koszt maglownicy 250 zl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 17:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
he...zdania widze podzielone...
a nie ma tam śruby która jest w stanie wykasować luz....
bo moja nie cieknie :mur: nic a nic,wspomaganie chodzi perfekt tylko mam wrażenie że ma luz a auto chodzi po całej drodze (szczególnie koleiny) przy jezdzie na wprost....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 17:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A masz listwę czy ślimakową ?
W ślimakowej można skasować luz . Z listwą już gorzej.
Jest śruba , którą można delikatnie dokręcić ale przy dużym luzie niewiele pomoże.
Sprawdź czy masz luz na przekładni - żadna filozofia.
W E46 ja masz wyrobione lub zmęczone tuleje gumowe na wahaczach też będzie nosić.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 18:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Jest listwa...
Tuleje sa oki ze 2 miechy temu robiłem sworznie w wachaczach i tuleje były oki,ale dla pewności jutro sprawdze....
A jak sprawdzić luz na przekładni, i jak go skasować ??? :(

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 20:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A po czym poznajesz że ok ?
Nie muszą być zerwane - z biegiem czasu robią się miękkie i nosi auto.

A jak sprawdzić luz na przekładni, i jak go skasować ??? :(
Wystarczy poszukać...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
letki napisał(a):
Jestemświeżo po wizycie w jednym z bardziej renomowanych warsztaów kraju

przeczytałem kolego twój temat w linku i podobnie mnie chcieli zrobić w balona w tym renomowanym warsztacie w łodzi tak jak zrobili Ciebie ta sama gadka nic sie nie da z maglem zrobić i takie tam ale powiedzieli że mają ostatni na magazynie prawie nówka gotowy do montażu. Zaśpiewali 1400. To ja im na to że ok ale zabieram swój stary skoro i tak sie zniego nie da nic zrobić a oni że nie bo może odzyskają sobie obudowe. Oszuści poprostu i tyle.
Jasiu 1979 napisał(a):
a nie ma tam śruby która jest w stanie wykasować luz....

na długo to nie pomoże, ja bym był za regeneracją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 21:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
muda44, jutro zerkne na te tuleje....może faktycznie masz racje...

A co do oszustów, to szkoda słów bo coraz ciężej o dobrego mechanika... :chytry:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 1 stycznia 2010, 23:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
...
Wjedź na kanał z kołami równo do przodu.
Zgaś silnik i niech ktoś rusza dynamicznie kierą w lewo-prawo a Ty w tym czasie złap ręka za drążek przy przekładni z jednej i drugiej strony.
Czuć luz ? to powieś się na ręce całym ciężarem z tej strony co jest luz - luz zmaleje ? to znaczy że z tej strony jest problem. Jak nie - to luz jest gdzieś indziej.
Później odpal silnik i ponów próbę.
Po odpaleniu trochę się kasuje luz.

W przekładni ślimakowej ( E34 ) skasowałem luz - po przejechaniu 80tys km nie pojawił się ponownie.
Teraz na listwie ( E39 ) trochę skręciłem i jest lepiej. Ale nie należy przesadzać bo kiera nie będzie wracać i dobije się przekładnie. Wszystko z głową i wyczuciem i stopniowo.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 00:52 
Witam

Wymieniałem kilka miesięcy temu maglownice w Łodzi. Moja niestety pękła na szyjce z niewiadomego powodu. Regenerować się nie dało.
Używana to bardzo duże ryzyko, bo nie ocenisz stanu zużycia dopóki nie zamontujesz i nie pojeździsz... jak długo... nie wiadomo. W jakim stanie jest umyta maglownica wyjęta z samochodu o niewiadomej historii? Może tez miała wycieki ktoś umył i chce się pozbyć...
Koszt regeneracji to około 500 zł. Byłem zmuszony kupić maglownice regenerowaną, koszt 1700 zł razem z montażem i wymianą krzyżaka. Gwarancja na 12 miesięcy. Nowa maglownica w serwisie to kosmiczny wydatek.

Używana to wielkie ryzyko chyba, że masz kogoś zaufanego od kogo kupisz, może okazać się, że za jakiś krotki czas będziesz ja musiał oddać do regeneracji ;) wydasz kasę na używaną i wydasz kase na regeneracje. Jeżeli oddasz swoja do regeneracji to będziesz wiedział co masz i zapłacisz tylko za regeneracje.

Wniosek jest prosty tylko regeneracja ale wyłącznie w warsztacie gdzie zajmują się tylko i wyłącznie regenerowaniem maglownic!
Używkę kupisz i za chwilę i tak ją będziesz regenerował bo okaże się totalnym złomem. Musiałbyś mieć rentgen w oczach przy kupowaniu używanej.
Sytuacja podobna jak przy kupnie używanego silnika... na zewnątrz piękny a w środku smar i trociny...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 13:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
muda44, a powiedz mi ,kasowanie luzu na listwie to tą śrubą dużą co jest pod ślimakiem???
Bo ja tam zaglądałem, co prawda nie w taki sposób ale tak też zrobie,i ewidentnie stuka przy ruchach kierownicą ale na zgaszonym...

Myśle że pobawie sie w to kasowanie luzu a na wiosne pierwsze co to lacie 205/50/17 założe...
Jak bedzie dalej chodzić po drodze to wtedy zajme sie tą maglownicą...

Moja wogóle nie cieknie i tu mam dulemat tobym nie polepszył sobie....

A do tego dziś abs i trakcja zapaliła mi sie na żółto...i nie działają wynalazki techniki...
Ojjj szkoda słów....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 maglownica-używka czy regeneracja?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 14:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Od strony kierowcy , od góry na listwie.
O ile pamiętam na klucz 17 zabezpieczona farbą.
Ale tak jest w E39 530D po lifcie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL