BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 24 sierpnia 2014, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B25
Witam Panowie,
Mam takie pytanie. Zabieram się do przeszczepu kolektora dolotowego wraz z przepustnicą z M54B30 do M54B25.
Moje pytanie tyczy się tego, czy jak włożę DISA od M54B25 do kolektora dolotowego M54B30 nie będzie problemów. Disa pasuje w otwór, lecz jest troszkę krótsza:(
Nie będzie to miało wpływ na chodzenie silnika i czy muszę kupić DISA od M54B30?
Dziękuje za pomoc z góry:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E46) DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 24 sierpnia 2014, 20:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Będzie miało i to spory bo po takim zabiegu silnik będzie pracował jak by tej disy tam po protu nie było... Po to jest taka długa żeby uszczelnić się w otworze dla niej przewidzianym

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 29 września 2014, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
A może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ta disa i co dokładnie ona robi?
Może ma ktoś jakiś przekrój takiej disy, bo ja mam w instrukcji montażu kompresora Ac Schnitzera ze musze się w nią wiercic się, podać jej wężem ciśnienie z kolektora a ta dziurkę od środka zakleic. I nie wiem po co ten zabieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 30 września 2014, 00:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 242
Lokalizacja: ok. Lublina
Moje BMW: e36
viewtopic.php?f=2&t=141326


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 30 września 2014, 06:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Mateusz3109 napisał(a):
A może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ta disa i co dokładnie ona robi?
Może ma ktoś jakiś przekrój takiej disy, bo ja mam w instrukcji montażu kompresora Ac Schnitzera ze musze się w nią wiercic się, podać jej wężem ciśnienie z kolektora a ta dziurkę od środka zakleic. I nie wiem po co ten zabieg

To rodzaj doładowania dynamicznego. Zmienia geometrię dolotu, żeby jego długość/pojemność lepiej wykorzystać w skali obrotów.
N52B30 ma już 2 klapy DISA

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 1 października 2014, 07:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
Tak wiec ciekawe jak najlepiej żeby była ustawiona ta disa gdy silnik zostaje doladowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 1 października 2014, 10:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jej praca nadal może mieć pozytywny wpływ.
To zalecenie z AC Schnitzera jest pewnie dlatego, że przy doładowaniu nie będzie pod, a nadciśnienie w kolektorze ssącym, więc zabraknie vacum do poprawnej pracy klapy disa

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 1 października 2014, 17:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Masz zatkać dziurkę od strony kolektora ssącego i nawiercić dise od zewnatrz po to aby pracowała

disa sie przelacza gdzies przy 3500 obr gdzie u ciebei panuje już nadciśnienie, podanie nadciśnienia z drugiej strony membrany spowoduje przestawienie sie tej klapy tak jak by bylo podcisnienie kolektorze...

jak silnik jest doładowany to najlepiej jak tej disy nie ma

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 1 października 2014, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
Czyli do tych 3500 tys jest otwarta a później się zamyka? A w seryjnych jak panuje w kolektorze większy przepływ powietrza to jest zamknięta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 1 października 2014, 22:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
wiekszy przepływ = wieksza pojemnosc

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA z M54B25 do M54B30
PostNapisane: 2 października 2014, 06:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
Czyli przy pierwszej okazji zdemontuje ta klapke :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], orzel_man i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL