BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 20:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 23 marca 2010, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
Witam!
dziś kupiłem interfejs diagnostyczny.
oczywiście człowiek zielony jest w tym temacie. Mam do niego program INPA- umiem tylko narazie sprawdzić błąd poduszek i go kasować o ile to możliwe.
już opisywałem problem na tym forum że czasami mi szarpnie autem jak jadę. często temu towarzyszy kontrolka "check control"- kakel już ma , program też ale nie wiem jak sprawdzić ten błąd... nie chce nic zchrzanić :/
może jakaś podpowiedź?

_________________
GG: 6708526


Ostatnio edytowano 24 marca 2010, 18:16 przez draglukasz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 15:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Tak samo jak błąd poduszek. Wejdź w Engine\model silnika\error\read\clear


Ostatnio edytowano 24 marca 2010, 17:52 przez fixxxer1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 17:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
spoko tylko nie wime jaki mam model silnika- niby jest n42 ale jak klikam to mi błąd wyskakuje

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
mam takie rodzaje silników tylko który będzie do mojego...:

DDE 4.0 FOR M57
DDE 5.0 FOR M47 NEW
DDE 5.0 FOR M57 NEW

BMS 46 FOR M43

ME 9.2 FOR N42/45
ME 9.2/ MEV9 FOR N46

MS 42.0 FOR M52 NEW
MS 43.0 FOR M54
MS 45.0 FOR M56
MS S54 FOR S54 M3
FUEL PUMP EKP

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
ME 9.2 FOR N42/45 może ten? Jeśli nie to albo nowszą wersję INPA albo DIS...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
wina braku połączenia może być sprzętu. Ja na laptopie z przejściówką USB też mam tylko działający carsoft, na INPIE działa jedynie test AIRBAG. Jak musze coś sprawdzić dokładniej to uruchamiaim w garażu kompa stacjonarnego z wejściem COM....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
ok. jestem w tym ciemny ale już mam- nie włączyłem zapłonu :wstyd:

oto moje błędy:

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 24.03.2010 18:01:25 ECU: ME9K42 JobStatus: OKAY Variant: ME9K42-------------------------------------------------------------
RESULT: 4 error in error memory !-------------------------------------------------------------
2760 CDKSLS - Secondary air system
Error counter: 1 Logistic counter: 34
Mileage 170700 km Mittelwert Lambdaregelfaktor (frm) 1.01 Lambda-Sollwert (lamsons) 1.00 Korrekturfaktor Höhe (fho_u) 2.02 Motorstarttemperatur (tmst) 19.50 Grd C
Sekundaerluftdurchsatz zu gering Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 60 62 22 01 22 42 AE 81 10 81 5A FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Error counter: 1 Logistic counter: 34
Mileage 170700 km Mittelwert Lambdaregelfaktor B2(frm2) 1.01 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 1.00 Korrekturfaktor Höhe B2(fho_u) 2.02 Motorstarttemperatur (tmst) 19.50 Grd C
Sekundaerluftdurchsatz zu gering Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 61 62 22 01 22 42 AE 81 10 81 5A FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
Error counter: 6 Logistic counter: 30
1. Umweltsatz Mileage 171740 km Exhaust mass flow filtered (msabg) 32.00 kg/h rel. air filling (rl) 44.25 % exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 320.00 degrees C Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 0.94
2. Umweltsatz Mileage 172970 km Exhaust mass flow filtered (msabg) 28.00 kg/h rel. air filling (rl) 39.00 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 285.00 degrees C Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 0.94
3. Umweltsatz Mileage 178190 km Exhaust mass flow filtered (msabg) 20.00 kg/h rel. air filling (rl) 34.50 % exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 305.00 degrees C Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 0.94
Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 38 82 02 06 1E 43 16 08 3B 4A 0F 43 91 07 34 43 0F 45 9B 05 2E 47-------------------------------------------------------------
272A CDKFRAU - Adaption multipl. area1
Error counter: 1 Logistic counter: 33
Mileage 178280 km Engine speed (nmot) 2560.00 /min rel. air filling (rl) 35.25 % Intake air temperature (tans) 26.25 degrees C gas level (tfst) 9.00 l
Gemisch zu mager Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 2A A1 00 01 21 45 A4 40 2F 63 09 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF =================================================




na polski

ERRORMEMORY ---------------------------------------
Data: 24.03.2010 18:01:25 ECU: ME9K42 JobStatus: OKAY Variant: ME9K42 ------------------------------- ------------------------------
WYNIK: 4 !------------------------------------------ błąd w pamięci błąd -------------------
2760 CDKSLS - układu wtórnego powietrza
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 34
Przebieg 170700 km Mittelwert Lambdaregelfaktor (frm) 1,01 Lambda-Sollwert (lamsons) 1,00 Korrekturfaktor Höhe (fho_u) 2,02 Motorstarttemperatur (tmst) 19.50 C GRD
zu Sekundaerluftdurchsatz gering spełnione warunki Test Błąd obecny teraz, a już zapisane Błąd nie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 04 27 60 62 22 01 22 42 AE 81 10 81 5A FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ----------------------- --------------------------------------
2761 CDKSLS2 - układu wtórnego powietrza bank2
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 34
Przebieg 170700 km Mittelwert B2 Lambdaregelfaktor (frm2) 1,01 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 1,00 Korrekturfaktor B2 Höhe (fho_u) 2,02 Motorstarttemperatur (tmst) 19.50 C GRD
zu Sekundaerluftdurchsatz gering spełnione warunki Test Błąd obecny teraz, a już zapisane Błąd nie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 04 27 61 62 22 01 22 42 AE 81 10 81 5A FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ----------------------- --------------------------------------
2738 CDKKAT - katalityczne-kalkulator konwersji
Błąd licznika: 6 Logistic counter: 30
1. Umweltsatz przebieg 171740 km przepływu masy spalin filtrowane (msabg) 32.00 kg / h rel. powietrza do napełniania (rl) 44,25% spalin kota (tikatm2 / tikatm mono) 320,00 ° C wartość Lambda Ist przed cat (lamsoni_u) 0,94
2. Umweltsatz przebieg 172970 km przepływu masy spalin filtrowane (msabg) 28.00 kg / h rel. powietrza do napełniania (rl) 39,00%

spalin kota (tikatm2 / tikatm mono) 285,00 ° C wartość Lambda Ist przed cat (lamsoni_u) 0,94
3. Umweltsatz przebieg 178190 km przepływu masy spalin filtrowane (msabg) 20.00 kg / h rel. powietrza do napełniania (rl) 34,50% spalin kota (tikatm2 / tikatm mono) 305,00 ° C wartość Lambda Ist przed cat (lamsoni_u) 0,94
Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert spełnione warunki Test Błąd nie wystąpił jeszcze o błędzie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 04 27 38 82 02 06 1E 43 16 08 3B 4A 0F 43 91 07 34 43 0F 45 9B 05 2E 47----------- ------------ --------------------------------------
272A CDKFRAU - multipl Dostosowanie. area1
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 33
Przebieg 178280 km Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2560.00 / rel min. powietrza do napełniania (rl) 35,25% Temperatura powietrza wlotowego (opala) 26,25 stopni poziomu gazu C (tfst) 9,00 l
Gemisch warunki zu Test mager spełnione Błąd nie występuje teraz, ale już zapisane Błąd spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 04 27 00 01 2A A1 A4 40 21 45 63 09 2F FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF


ktoś pomoże zdiagnozować? pliss

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Zrób zrzut ekranu i wklej screeny, będzie czytelniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 316
Kod silnika: CG11
Ludzie prosba, mam ciezki dzien wiec wybaczcie z gory. majstrowalem caly dzien by wymienic radio w moim 316compact z 96 i ni ciula nie wiem jak sciagnac stare tj poprzednie nadmieniam ze nie jest oryginalne, nie wiem gdzie tu sie wypisuje nowe posty bom nowy wiec prosze was napiszczie tempemu czlekowi jak wymienic te radio, z gory dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
http://www.budy.org.pl/engine.zip

lub

http://www.budy.org.pl/engine.xps

tutaj wrzuciłem te błędy na swój serwer

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
nalezy kliknąć dwa rady na zieloną kratkę w lewym górnym rogu ;)

Obrazek

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 20:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Katalizator niedomaga. Lambdy do sprawdzenia. Najprawdopodobniej lambdy i kat do wymiany. A szarpie bo nie jest w stanie dobrac optymalnego skladu mieszanki i adaptacje poszly dokonywac nierzadu.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
ok. dzięki za odpowiedź. katalizator pewnie będe musiał wyciąć i wstawić rure. jeśli chodzi o sondy to jak sie ich sprawdza czy są dobre?

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 24 marca 2010, 20:26 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Podgrzewacze i czy sondy pracuja na zakresach czy stoja w INPA. Jezeli stoja to juz wiesz ze ktoras padla. Jezeli nie, to nalezaloby jeszcze sprawdzic jak wygladaja wykresy. Trzeba sie wpiac w sonde oscyloskopem bo po fejsie jest za wolno i nic nie zobaczysz, nawet DISem.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 25 marca 2010, 12:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Kolego może wyreguluj najpierw LPG a później wycinaj katy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 25 marca 2010, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
na beznynie tę mi szarpało. w zasadzie odkąd dałem nowy filtr powietrza to mi już bardzo żadko tak szarpnie

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 28 marca 2010, 12:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
może to zbieg okoliczności ale zauważyłem że częściej szarpie na benzynie jak na gazie

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 3 kwietnia 2010, 14:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
dzisiaj mi takie błędy wyskoczyły:



ERRORMEMORY ---------------------------------------
Data: 03.04.2010 15:16:13 ECU: ME9K42 JobStatus: OKAY Variant: ME9K42 ------------------------------- ------------------------------
WYNIK: 3 błąd w !------------------------------------------ pamięci błąd -------------------
2760 CDKSLS - układu wtórnego powietrza
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 36
Przebieg 179950 km Mittelwert Lambdaregelfaktor (frm) 0,99 Lambda-Sollwert (lamsons) 1,00 Korrekturfaktor Höhe (fho_u) 1,83 Motorstarttemperatur (tmst) 26.25 GRD C
zu Sekundaerluftdurchsatz gering spełnione warunki Test Błąd obecny teraz, a już zapisane Błąd nie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 03 27 60 62 22 01 24 46 4B 10 75 63 7F FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ----------------------- --------------------------------------
2761 CDKSLS2 - układu wtórnego powietrza bank2
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 38
Przebieg 179950 km Mittelwert B2 Lambdaregelfaktor (frm2) 0.98 Lambda-Sollwert Bank2 (lamsons2) 1,00 Korrekturfaktor B2 Höhe (fho_u) 1,83 Motorstarttemperatur (tmst) 26.25 C GRD
zu Sekundaerluftdurchsatz gering spełnione warunki Test Błąd obecny teraz, a już zapisane Błąd nie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania
Kod błędu: 03 27 61 62 22 01 26 46 4B 7E 10 75 63 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ----------------------- --------------------------------------
2727 CDKLASH2 - Lambda sensor starzenia się po kota bank2
Błąd licznika: 1 Logistic counter: 38
Przebieg 180070 km Prędkość obrotowa silnika (nmot) 1720.00 / temp Cat min. obecnie model bank2 (tkatm2) 350,00 GRD C Inside LS rezystor przed cat bank2 (rinh2) 192,00 Ohm napięcie czujnika przed cat bank2 (ushk2) 0,17 V
Schubspannungsschwelle nicht spełnione warunki Test erreicht Błąd nie wystąpił jeszcze błąd nie spowoduje ostrzeżenie lampy do oświetlania

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 249
Lokalizacja: przeworsk
Moje BMW: e46 316 ti compact
Kod silnika: N42B18
A może poprostu świec e do wymiany????

_________________
GG: 6708526


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Check control a podłączenie pod kompa- BŁĘDY
PostNapisane: 4 października 2014, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
Witam tez wywaliło mi błąd 272A. Czy komus udało sie dokładnie zdiagnozować jakąś konkretna przyczyne tego błędu? Dodam że w aucie zapalil check czasem poszarpuje i spalanie wzrosło o ok1,5l na 100km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL