BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 02:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Aspekty szerokości i profilu opon - kilka pytań
PostNapisane: 18 października 2014, 11:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Wiem że temat przewijał się kilka razy już na forum pt 'jakie opony' itd itp, aczkolwiek mi konkretnie chodzi o 'zależności' komfortu i funkcjonowania opon w zależności od ich szerokości i profilu ;)

Otóż posiadam E46 z seryjnymi felgami z M-Pakietu w 18 calach - BBS, Styling 78 Kreuzspeichen-Verbundrad II, w rozmiarach 8 i 8,5 cala.
Seryjnie na przedniej osi były opony 225/40 a na tylnej 255/35 - poprzedni właściciel założył 215/45 na przód oraz 245/40 na tył, żeby w koleinach mniej ciągało autem...
Rozważam właśnie czy pozostawić 215/45 i 245/40, czy powrócić do serii ;)

Do felg posiadam dodatkowo dystanse - przód 10mm na stronę, tył 13mm na stronę
Oprócz tego auto jest na gwincie, ale wyregulowany jest mniej-więcej tak jak seryjne zawieszenie m-technik na wysokość

Teraz moje pytania mają się następująco:
- czy założenie opon o seryjnych wymiarach nie spowoduje np ocierania opony o nadkole z tyłu (za dużo miejsca tam nie ma), albo o sprężyny amortyzatora z przodu? Teoretycznie koła z seryjnymi oponami będą mniejsze (średnica mniejsza o 15-20mm) od tych z oponami obecnymi - czyli to by po części niwelowało większą szerokość i nie powinno być dolegliwości - jak to ma się w praktyce?
- opony seryjne mają mniejszy profil (mniejsza strefa amortyzacji), w związku z tym zapewne będą bardziej 'twarde', aczkolwiek są minimalnie szersze i powinny 'mniej wpadać w dziury' - w praktyce rozumiem że bardziej komfortowe okażą się opony o większym profilu ale węższe?
- jakie są inne praktyczne aspekty wielkości profilu oraz szerokości opony ?
- może powinienem zastosować jakiś inny rozmiar i będzie on odpowiedni - np 225/45 na przód (średnica 9mm większa niż obecnie) i 255/40 na tył (średnica 8mm większa niż obecnie) - ale czy wtedy koło nie będzie mi ocierało? Jakie są tolerancje wielkości opon przy doborze?

Przyznam się że nie chciałbym żeby moje auto poszło jeszcze bardziej w dół, bo już obecnie mam problem żeby podjechać pod krawężnik - jeśli moje auto zejdzie w dół jeszcze 7-10mm, to będzie lipa, bo będę haczył zderzakiem, a gwint już ciężko będzie podnieść wyżej... tak więc seryjny wymiar może być problematyczny z uwagi na to że auto pójdzie w dół :/

Nie chcę mieszać opon pomiędzy obiema osiami, więc chcę żeby wszystkie opony były takie same...
W przypadku 215/45 i 245/40 rozważam Yokohama Advan Sport V103 lub Michelin Pilot Sport 3
W przypadku 225/40 i 255/35 rozważam Yokohama Advan Sport V105 lub Michelin Pilot Sport 3

Niby V105 nowsze i lepsze od V103, ale nie występują w rozmiarze 215/45/18... Michelin Pilot Sport 3 słyszałem że są o wiele lepsze od tych Yokoham, ale takowych nie używałem więc nie mam odniesienia...

Macie może dla mnie jakieś pomocne sugestie? ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Aspekty szerokości i profilu opon - kilka pytań
PostNapisane: 29 października 2014, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gorzyczki
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Mozesz pozostać na obecnych oponach lub wrócić do serii, wszystko zalezy od ciebie czego oczekujesz, mniejsze spalanie, lepszy wygląd felg itp. Ja polecam Continental sport contact 5, na lepszych nie jeżdziłem i kleją się niemożliwie do asfaltu, wg mnie zdecydowanie przewyższają michelin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL