Witam
Wiem że temat przewijał się kilka razy już na forum pt 'jakie opony' itd itp, aczkolwiek mi konkretnie chodzi o 'zależności' komfortu i funkcjonowania opon w zależności od ich szerokości i profilu

Otóż posiadam E46 z seryjnymi felgami z M-Pakietu w 18 calach - BBS, Styling 78 Kreuzspeichen-Verbundrad II, w rozmiarach 8 i 8,5 cala.
Seryjnie na przedniej osi były opony 225/40 a na tylnej 255/35 - poprzedni właściciel założył 215/45 na przód oraz 245/40 na tył, żeby w koleinach mniej ciągało autem...
Rozważam właśnie czy pozostawić 215/45 i 245/40, czy powrócić do serii

Do felg posiadam dodatkowo dystanse - przód 10mm na stronę, tył 13mm na stronę
Oprócz tego auto jest na gwincie, ale wyregulowany jest mniej-więcej tak jak seryjne zawieszenie m-technik na wysokość
Teraz moje pytania mają się następująco:
- czy założenie opon o seryjnych wymiarach nie spowoduje np ocierania opony o nadkole z tyłu (za dużo miejsca tam nie ma), albo o sprężyny amortyzatora z przodu? Teoretycznie koła z seryjnymi oponami będą mniejsze (średnica mniejsza o 15-20mm) od tych z oponami obecnymi - czyli to by po części niwelowało większą szerokość i nie powinno być dolegliwości - jak to ma się w praktyce?
- opony seryjne mają mniejszy profil (mniejsza strefa amortyzacji), w związku z tym zapewne będą bardziej 'twarde', aczkolwiek są minimalnie szersze i powinny 'mniej wpadać w dziury' - w praktyce rozumiem że bardziej komfortowe okażą się opony o większym profilu ale węższe?
- jakie są inne praktyczne aspekty wielkości profilu oraz szerokości opony ?
- może powinienem zastosować jakiś inny rozmiar i będzie on odpowiedni - np 225/45 na przód (średnica 9mm większa niż obecnie) i 255/40 na tył (średnica 8mm większa niż obecnie) - ale czy wtedy koło nie będzie mi ocierało? Jakie są tolerancje wielkości opon przy doborze?
Przyznam się że nie chciałbym żeby moje auto poszło jeszcze bardziej w dół, bo już obecnie mam problem żeby podjechać pod krawężnik - jeśli moje auto zejdzie w dół jeszcze 7-10mm, to będzie lipa, bo będę haczył zderzakiem, a gwint już ciężko będzie podnieść wyżej... tak więc seryjny wymiar może być problematyczny z uwagi na to że auto pójdzie w dół

Nie chcę mieszać opon pomiędzy obiema osiami, więc chcę żeby wszystkie opony były takie same...
W przypadku 215/45 i 245/40 rozważam Yokohama Advan Sport V103 lub Michelin Pilot Sport 3
W przypadku 225/40 i 255/35 rozważam Yokohama Advan Sport V105 lub Michelin Pilot Sport 3
Niby V105 nowsze i lepsze od V103, ale nie występują w rozmiarze 215/45/18... Michelin Pilot Sport 3 słyszałem że są o wiele lepsze od tych Yokoham, ale takowych nie używałem więc nie mam odniesienia...
Macie może dla mnie jakieś pomocne sugestie?
