BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 5 października 2014, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
Witam, zauważyłem, że okolice wtrysku nr2 licząc tak jak bysmy stali na przeciwko samochodu się poci. Węże całe, wyglada na to, że wszystko z nimi ok. Podpialem inpe, nagrzalem auto do okolo 85 stp i odczytalem wartosci na biegu jalowym. Wartosci na cylindrze 1 i 3 praktycznie zawsze pokazuja 0, nigdy nie pokazuja wartosci ujemnych. Czasem nr 1 ma delikatną reakcje, ale doslownie na sekunde dwie i coś się odhyli.
Auto zachowuje sie normalnie, nic sie nie dzieje, nie kopci, nie stracilo mocy itd.
Na co zwrócic uwage?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 6 października 2014, 11:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Przed chipem robiłeś update softu w DDE?
Starsze softy mają problemy z wyświetlaniem korekcji jak i samą korekcją.
W nowszych wersjach jest to poprawione

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 6 października 2014, 13:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wszystkie wartosci z inpy masz ok, wtrysk 1 i 3 nie pracuje dlatego ze masz starsza wersje softu sterownika dde5, to normalne, pocenie przy wtryskach w m47n jest sprawa naturalną są podkladki pod wtrysk mozna wykrecic i zmienic jezeli bardzo chcesz, osobiscie nie radze narazie ruszac, poki korekty masz idealne, wgraj tylko nowszego softa. ale nie sam, bo latwo popelnic blad, i czeka laweta. jedynie moge sie przyczepic niskiego cisnienia doladowania sprawdz jakie masz cisnienia pod obciazeniem na 3 i 4 biegu ile dmucha turbo. na obr jalowych powinno byc porowno wymagana i odczytana wartosc i max 1600 wartosc. listwa wtryskowa ok cisnienie ok nic sie tam nie dzieje. przeplywka albo juz stara bo widzi mniej tlenu albo chwilowo odczytana wartosc jest nizsza od wymaganej chodzi o najnizsza wartosc na ostatnim screenie. mzoesz zalepic egr tzn ograniczyc programowo w disie na 40mg/stroke. lub calkiem odlaczyc egr i zalepic wezyk. wtedy tlenu w ostatniej wartosci na odczycie przybedzie i bedzie wiecej niz wartosc wymagana. przeplywka mi sie jedynie tu nie podoba. nowa z pudelka widzi wiecej tlenu niz wartosc zadana. mozna tuningowac przeplywomierz wywieracajac pod odpowiednim kontem wiertlem otwor ale moze nie jest to konieczne, wiadomo ze lepiej wymienic na nową ale koszty sa kolo 400-500zl. przeplywke sprawdzisz testem disa. odme zobie wymien bo cos przykurzona moze jeszcze wklad siedzi gabkowy a nie separator plastikowy. wyglada mi na dawno nie wymienianą. masz na plastiku rocznik i miesiac sprawdź lepiej czy nie jakas z 2006-2008 bo bedzie stary typ wkladu jeszcze. w inpie wartosci sprawdza sie pod obciazeniem na 3 4 i 5 biegu w czasie jazdy.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 7 października 2014, 11:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
odma jest wymieniona z filtra na plastik, ale rozkrece to i wyczyszcze, choc byla myta okolo 20 tkm temu, cieszy mnie to ze wartosci sa uspokajajace.
narazie takich tematow jak przeplywka nie chce ruszac, bo auto jezdzi i urywa glowe, nie kopci i nic sie nie dzieje.
egr z tego co mi wiadomo jest odlaczony elektronicznie, tak mi mowili jak robili program, ale wszystkie wezyki sa podlaczone, mowili cos ze dla pewnosci moge sobie srubke wkrecic. jak tu jeszcze zajrzysz to rzuc okiem na mape, czy czego nie jest za mało lub za duzo. Uspokoiles mnie, dzieki :)

Obrazek

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 7 października 2014, 15:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
powiedz tym fachowcom, że jak zaslepisz na stale srubka przewod od EGR tak by sie wylaczyl na stale to wirnik moze sie poluzowac, bo nie bedzie cisnienia upuszczac jak zawor EGR bedzie na stale zamkniety. oczywiscie sa to przypadki zadkie ale sa i surge wystepuje. separator plastikowy wsadziles do starej odmy? :dontgetit:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 7 października 2014, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
cała odma wymieniona z filtrowej na plastikową, spokojnie :)
w takim razie, do tego egr'a tez nie bede rak dotykal jezeli wszystko jest ok.
zamowilem taki specyfik, podobno dobry, liqui moly diesel spulung do wtryskiwaczy, na wszelki wypadek zastosuje go, zeby spac spokojnie. To nie preparat typu stp, czy inne cuda marketowe lub dokroty takze jestem spokojny. Ludzie mowia, ze korekta wtryskow im sie znacznie polepszyla, praca silnika się zmiękczyła i wyciszyła. Sam bylem swiadkiem jak wyniki w inpie po zalaniu tego i innego cuda z liqui moly lub motula pozytywnie wplynely na prace silnika i wtryskow.
Pozdrawiam

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Odczyt wartości w INPA.
PostNapisane: 7 października 2014, 18:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zobacz czy wogole egr u Ciebie pracuje. ja nie leje lm bo nie oplacalne jest, leje sprawdzone przeze mnie polsytetyczne niskopopiolowe vsx 2t shell 150ml na bak do 200ml i wlewam to do baku juz rozrobione, a na na zime rozrobione na 0,5l paliwa 95 lub 1L max. wiecej nie wolno!!! do 4% dla cr jest bezpieczne ale nie stosuje takich ilosci. i wtedy obowiazkowo nalezy olej dac bo wtryski i pompa sie chlodzi ropa, paliwo jest suche. oczywiscie masz racje chodzi ciszej w czasie jazdy tez chroni pompe i wtryski wiadomo lepiej wykorzystuje paliwo i sam uklad wtryskowy lepiej pracuje wiec spalanie powiedzmy do 10% spada. na zime stosuje szwedzki black arrow mozna tez kleen flo canada. lm tez mozna, ale duze ilosci tego ida i lepiej vsx lac. w starych dieslach bezpieczna ilosc to 30-40% pb na bak tak podaje np instrukcja do mercedesow 124, do common rail nie wolno tyle i trzeba depresator, pamietaj nigdy wiecej niz pare procent pb, mozna tylko dla lepszego rozruchu ale depresator na bazie nafty i tak i tak trzeba bo paliwa sa rozne letnie Ci sie trafi i sam dodatek do paliwa nic nie pomoze. jak dasz pb to pamietaj zawsze z olejem do paliwa bo inaczej zatrzesz wtryski. nie wolno dolac samego paliwa na zime!!! niektorzy tak robia :znudzony: cud ze ich auta jezdza. dobry srodek smarny do ropy to jeszcze lm 1052 ale znacznie drozej wychodzi. stp nie lej. i jak cos lejesz to sledz korekty co kilka tankowan... common rail to delikatna sprawa jak cos lejesz to 1:300 stosunek, max 1:200, ae polecam 150ml-200ml na bak :niepewny: 60-65L

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL