Witam,
Niestety na forum nie udało mi się odnaleźć nic co pomogło by mi rozwiązać mój problem, skutkiem tego zmuszony jestem prosić Was o pomoc. Jest to mój pierwszy post jak i d więc proszę o wyrozumiałość.
Właścicielem BMW e39 2.0d 2001r jestem od około 3 miesięcy. Przed zakupem czytałem wiele porad dot. zakupu modelu o którym mowa i spodziewałem się że auto z tym silnikiem nie będzie demonem prędkości (tak jak to wszędzie pisano) auto przed zakupem dokładnie obejrzałem - blechy zdrowe podłoga bez większych śladów korozji, silnik suchy (z wyjątkiem drobnego wycieku z czujnika oleju) most suchy, skrzynia również, bogata wersja wyposażenia - wszystko sprawne.
Tak jak wcześniej wspomniałem po aucie spodziewałem się że nie będzie to demon prędkości i nic nie podejrzewając zakupiłem, ku mojemu zdziwieniu po jakimś tygodniu od zakupu zauważyłem że moc jednak jest !
Nagły przyrost mocy (na każdym biegu) pojawia się przy takim oto działaniu:
1) Gdy wskazówka od obrotów dochodzi do równo 3tyś obrotów:
-Wciskam gaz w podłogę
-Puszczam nogę z gazu
-Ta samą czynność powtarzam do 3-4 razy
2)Auto dostaję porządnego kopa (dosłownie wciska w fotel!

)
Czasami (bardzo rzadko) auto traci moc, ledwo co przyśpiesza a przy pedale w podłodze turbina gwiżdżę jak szalona! Po przejechaniu jakichś 100-200m wszystko wraca do normy.
Jakiś tydzień temu zajechałem do sprawdzonego mechanik by ten podpiął auto pod komputer, ten niestety nie był w stanie połączyć się z e39 (twierdzi że to pierwszy taki przypadek z którym się spotkał mówię tu o braku możliwości połączenia się z komputerem) nie ukrywam że jestem z tego względu bardzo zdenerwowany.
Zabiegi które wykonałem to:
1) Sprawdzenie szczelności wszystkich gumowych węży - po odłączeniu gumy od intelcooler'a z gumy wyciekły jakieś może 3-4 krople oleju
2) Wyczyściłem zawór EGR - zabrudzeń było bardzo niewiele tutaj również był ślad oleju ale nic nie wyciekło
3) Sprawdziłem filtr powietrza - czysty jak nowy
4) Wczoraj odpiąłem kostkę od przepływomierza ku mojemu zdziwieniu auto nie zaczęło sprawować się ani gorzej ani też lepiej
Wskazówka od poziomu Paliwa za każdym razem pokazuję około 10L więcej niż jest w zbiorniku - może tu zaczyna się jakiś problem? Pragnę dodać że podczas jady autem (gdy te nie ma mocy) zdarza się również tak że auto dochodzi do 3 tyś obrotów po czym wskazówka staję i auto nie chcę już szybciej jechać do momentu gdy nie zmienię biegu na wyższy bądź nie zacznę naprzemiennie wykonywać wyżej wymienionej czynności. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ? Jakieś pomysły ? Nie zauważyłem żeby auto dymiło - przy zmianie biegów niewielka chmurka. Poprzedni właściciel wyciął kata.
Jest to auto moich marzeń od ukończenia 18 lat ciężko na nie pracowałem - przez 3 lata, każda zł którą wydałem pochodziła z mojej kieszeni (nie mam bogatych rodziców nie kupili mi auta - to się nazywa pech) bardzo zależy mi by doprowadzić auto to stanu w którym zacznę czerpać z niego przyjemność i uwierzę w to że 3 lata zbierania się opłaciły.
Pochodzę z okolic Ostrołęki (mazowieckie) jeśli w okolicach do 100km znajduję się jakiś specjalista/miłośnik proszę o kontakt bądź namiary.