Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Witam, nie znalazłem by ktoś na forum się z tym zmagał...
E63 645 N62B44 rok 2004 Pierwszy problem jaki się pojawił to odcięcie przy 4500obr. Silnik od dołu zbiera się dość dobrze, aż osiągnie 4500obr i mimo gazu w podłodze nie drgnie ani trochę wyżej. Podpięcie pod komputer, diagnoza - błąd wszystkich 4 czujników spalania stukowego. Mechanik zasugerował, że to może być wina złej jakości paliwa, bo mało prawdopodobne aby uszkodziły się wszystkie czujniki na raz. Spuszczone paliwo z baku, zalane 98okt, przejechane kilkaset km, dalej to samo - błąd 4 czujników. Kolejna sugestia mechanika to ewentualne uszkodzenie ecu.
Jednak w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej usterek elektrycznych: - czujniki parkowania raz działają, raz nie - zdarza się, że silnik sam zgaśnie - po ponownym odpaleniu często świeci kontrolka wyłączonej kontroli trakcji i nie da się jej włączyć - ostatnio zapaliła się kontrolka poduszki i niezapiętych pasów (mimo, że były zapięte) - błąd skrzyni Getriebestorung, ostatnio wyskoczył 2 razy w ciągu dnia. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, nie ma komunikatu i skrzynia działa prawidłowo
tutaj film. Widać, że dodatkowo szaleje obrotomierz:
Czytałem o problemach z klemą IBS, jak również słaby akumulator mogą powodować takie problemy. Akumulator mam 1,5 roczny Varta, ołowiowy, po wymianie był zakodowany przez komputer. Na wszelki wypadek naładowałem akumulator i odłączyłem IBS. Niestety nadal szaleje cała elektryka w tym samochodzie. Alternator? Bez ibs napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora to 14,5V
Czy macie jakieś pomysły? E63 miały jakieś newralgiczne punkty w elektryce? Może są jakieś miejsca podatne na zawilgocenie/zalanie albo gdzieś się przecierały wiązki?
Czujniki parkowania - kiedy nie chcą się załączyć to pali się dioda przy pdc? Podejdź do nich i przystaw ucho kiedy są włączone - każdy powinien "pukać" w regularny sposób. Jeżeli któryś nie puka lub puka w nieregularny sposób albo wszystkie pukają w nieregularny sposób to trzeba zacząć od sprawdzenia przewodów. Kiedy jest problem z jednym to w 99% pomaga wymiana tego czujnika albo ogarnięcie uszkodzenia przewodu tego czujnika, ale tutaj wygląda to na bardziej globalną awarię i możliwe, że pada Ci moduł PDC, ale może po prostu trzeba oczyścić wtyczki i je dobrze wpiąć, a będzie z głowy. Zacznij od tych czujników. Kiedy silnik gaśnie to jak się zachowuje wcześniej? Jakieś falowanie, zarzucanie silnikiem czy chodzi na jałowych i znienacka off? Jeżeli masz chwilę czasu to zobacz w jakim stanie masz przepustnicę i sprawdź czy na zgaszonym silniku jest całkowicie domknięta. Jeżeli klapka i ścianki są brudne to do oczyszczenia. Co do poduszki i niezapiętych pasów - siada Ci mata pasażera albo inwestujesz kilkaset złotych, a w ASO pewnie i ponad 1 tys. zł w rozprucie fotela pasażera (trzeba wyjąć gąbkę siedziska) i wstawienie nowej maty (ustala czy i o jakiej masie coś/ktoś znajduje się na fotelu pasażera i czy trzeba wystrzelić poduszki po jego stronie) albo robisz drut mode jak większość obywateli tego kraju i kupujesz za parę dyszek emulator maty i wpinasz w układ (system "myśli" wtedy, że ciągle ktoś siedzi na fotelu pasażera i zawsze wystrzela poduszki). Co do skrzyni - konwerter do wymiany plus niewykluczone, że mechatronika do regeneracji. Co do wiązek to modele BMW z tego okresu mają MASĘ miejsc, gdzie wiązki się wycierają (choćby przewody idące do klapy bagażnika czy te przy steptronicu), ale u Ciebie widzę co najwyżej problem z wiązką od PDC (może nawet wtyczki przy samym module). Co do aktywnej klemy to największy problem to jest kiedy fura jest po wypadku i miała już wystrzeloną klemę i ktoś zamiast wymienić klemę na nową/używaną swoim drut mode'm przywrócił ją do życia.
Posty: 685 Lokalizacja: Warszawa Moje BMW: CLS63 AMG
Wszystko fajnie ale nagle tak z dupy tyle rzeczy się popsuło?? Przecież to ewidentnie jest jakiś problem z elektroniką a nie pdc konwerter itd. Moim zdaniem to będzie coś z prądem albo coś z przewodem masowym albo z alternatorem. Bez elektronika się raczej nie obędzie.
Oglądałem filmik bez dźwięku. Jeżeli falowanie to tylko objaw na obrotomierzu - w sensie po prostu wskazówka obrotomierza pływa, a same obroty już nie to zwracam honor i również zalecam diagnozę elektryki.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników