BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 08:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Cześć,

Jutro padam twarzą pod auto zmienić sprzęgło. Chce zrobić opcję na wypasie tzn zmienić też łożysko które siedzi w wale korbowym. Czy ktoś wie jak stamtąd wydłubać?

Pozdrawiam

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Nałóż smaru przed łożysko,dopasuj wybijak -pręt w otwór strzał z młotka i ciśnienie go wypchnie.Druga szybsza metoda to użycie młotka bezwładnościowego.
https://www.youtube.com/watch?v=28bSl4r1kwQ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 13:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
kozackie powiem, nie wpadłbym na to nigdy :D jutro popróbuje ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Zamiast smaru można użyć kromkę chleba :zdziwko:
http://www.youtube.com/watch?v=dfDV982g4XM

Mam pytanie, jakie są objawy uszkodzenia łożyska pilotującego, Takie same jak przy zużytym łożysku między łapą, a dociskiem? Tzn tyrkotanie, a jak wciskamy pedał sprzęgła to ucicha, do tego kangur przy ruszaniu?
Cały komplet sprzęgła wymieniony oprócz tego małego dziadostwa.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 20:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Ja uczciwie powiem że wymieniam profilaktycznie. Skoro skrzynia zdjęta a zamierzam tym autem pojeździć troche to grzech nie zmienić bo kosztuje grosze. To samo z simmeringiem wału.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 112
Lokalizacja: Wielka brytania
Moje BMW: e36 Cabrio
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
wladekkow napisał(a):
Ja uczciwie powiem że wymieniam profilaktycznie. Skoro skrzynia zdjęta a zamierzam tym autem pojeździć troche to grzech nie zmienić bo kosztuje grosze. To samo z simmeringiem wału.




pewnie i nie jest to majatek :) po co marnowac smar czy chleb :D papier do dupska i woda pozdro


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
lupanet napisał(a):
jak wciskamy pedał sprzęgła to ucicha, do tego kangur przy ruszaniu?
możliwe,z tym że raz wymieniałem takie rozpierniczone łożysko w mocno zaniedbanym m20 .Te łożyska są bardzo trwałe zwykle wymiana to profilaktyka albo zmiana skrzyni na taką z wałkiem o innej średnicy.Co do hałasu to bardziej obstawiałbym łożysko wałka sprzęgłowego ale w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 20:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Marek WGR napisał(a):
Co do hałasu to bardziej obstawiałbym łożysko wałka sprzęgłowego ale w skrzyni.
Na to też stawiam, ale właśnie z tą trwałością myślę że jest na odwrót. To małe łożysko jest bardziej narażone na uszkodzenia niż to w skrzyni ;). Szkoda że u mnie skrzynia już zamontowana, a sam nie mam warunków na wymianę tego. Mechaników trzeba prowadzić za rączkę, typowi wymieniacze części.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana łozyska wałka sprzęgłowego w wale m52
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 09:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Wczoraj dokonałem wymiany sprzęgła włącznie z tym łożyskiem. Wyciskałem smarem, jako tłok użyłem pręta gwintowanego 16mm lekko oszlifowanego na szlifierce (otwór ma 15mm). Łożysko istotnie - stad bdb ale jak mówiłem, autem będę jeździł długo jeszcze więc nie wymienić tego za 22zł to aż grzech. Simmring wału - był dobry ale znowu - 40zł nie majątek :)

Łożysko siedzi bardzo lekko w dziurze, nowe "wbiłem" reką. Pod nim jest dużo miejsca więc polecam smar wciskać małą strzykawką bo wpychanie palcem zajmie pół godziny :D Potem idzie lekko: 2 młoty, wyjąć tłok, nakitować więcej smaru i od nowa. Uczciwie przyznaję że kiedy Marek WGR, napisał mi o tym smarze to się popukałem w głowę a potem nie wiedziałem co powiedzieć po obejrzeniu filmu z linka :P

Ponadto z dodatków wymieniłem sprężynkę i plasticzek mocujące łapę do skrzyni (po przeciwnej stronie od wysprzęglika) a także śruby od docisku (6szt). wszystkie dodatki poza sprzęgłowe wyszły mnie 104zł. Plus dwie uszczelki wydechu bo trzeba go odpiąć żeby wypiąć wał ze skrzyni.

Roboty wiadomo - mnóstwo, dostęp do niektórych śrub kiepski ale tak jak napisał lupanet, jak samemu się nie dopilnuje to nie bedzie dobrze. Zszedł mi z tym cały dzień bo mimo iż w aucie swoim i znajomych wszystko robię sam to jednak nie jest to wprawa jak mechanika. Ale satysfakcja i doświadczenie zawsze procentuje :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL