BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E39
Witajcie koledzy,

mam pytanie o koszt wymiany odmy w warsztacie ( nie w ASO ) w E39 523i. Chodzi mi o koszt części + robocizny ORIENTACYJNE.

Czy to normalne, że za samą odmę ( bez robocizny ) wołają sobie 350 pln?

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 14:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
veli napisał(a):
Czy to normalne, że za samą odmę ( bez robocizny ) wołają sobie 350 pln?

Odma oryginalna BMW kosztuje ok. 250 zł. Sam oceń, czy 100 narzutu to dużo czy mało :) Sprawny mechanik zrobi to w pół godziny.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 15:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 477
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134889
Do e46 kupowałem za 180zł ori OE i to wersję z otuliną (droższą). Przy wymianie warto też wymienić przewody połączeniowe, chyba że uda się je zdemontować bez zniszczeń i wyczyścić. Wtedy koszt wymiany odmy rośnie kilka razy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
koszt odmy do m52 to ok320 zł ,po rabacie w BMW RAWSKI zapłaciłem 260 zł Za wymianę u siebie w warsztacie biorę 200zł ,a w m52tu i m54 300 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 17:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
szczerze watpie w wymiane odmy bez naruszania przewodow (starych) jedynie ten do bagnetu moze byc ok.

reszat sie sypie przy zdejmowaniu lub ponownym zakladaniu lub potem podczas jazdy i wtedy problem na trasie gotowy,...

nie awrto oszczedzac na wezach/... nowki. przynajmniej waz pokrywa glowicy odma i waz ten z kolankioem od odmy do listwy na kolektorze...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
starscream napisał(a):
szczerze watpie w wymiane odmy bez naruszania przewodow (starych) jedynie ten do bagnetu moze byc ok.

reszat sie sypie przy zdejmowaniu lub ponownym zakladaniu lub potem podczas jazdy i wtedy problem na trasie gotowy,...

nie awrto oszczedzac na wezach/... nowki. przynajmniej waz pokrywa glowicy odma i waz ten z kolankioem od odmy do listwy na kolektorze..


Wymieniałem odme w dwóch m52 i w obydwu plastikowa rurka od dekla do odmy była cała, więc nie widziałem sensu jej wymiany. Wydaje mi się, że cieżko jest ją uszkodzić, właśnie przez jej "plastikowość". Faktycznie z gumą od bagnetu jest inaczej, bo jest gumowa i potrafi pękać, tak było w moim przypadku. Najgorsze że głupia gumeczka kosztuje 60zł.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 23 września 2014, 19:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
No zelezy covauto to przypadek . Najgorzej jedt z rurka odma kolektor w n42 n46 szlag jactrsfia a nie widac z zewnątrz jak siecsplaszcza i zasklepia pod pokrywa silnika

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 24 września 2014, 16:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
veli, proszę, tu masz fotki, odmy i czterech przewodów = 511zł
viewtopic.php?f=6&t=125307&start=40

Koszt wymiany był chyba 150zł jak się nie mylę.

Ja wolałem nie oszczędzać na jednym czy dwóch przewodach więc kupiłem wszystkie zalecane przez mechanika.

I tak koszt odmy, przewodów i robocizny był mniejszy niż przykładowo polerka lakieru. No ale nie wiem czy zależy Ci tak jak mi na utrzymaniu auta w przyzwoitym stanie...
Oczywiście w golfa czy jakiegoś tam focusa tyle kasy bym nie pchał :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 26 września 2014, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E39
Dzięki koledzy za odpowiedzi.

Już pal licho koszt ( 490 pln za wymianę samego separatora, bez przewodów i termin roboty: tydzień ), ale dzisiaj zostałem zbity z tropu przez niby poleconego specjalistę.

Przyjechałem z konkretnym problemem: od czasu do czasu spadające obroty + podwyższone spalanie.

Warsztat zadzwonił, że samochód jest to odbioru, a żaden z problemów nie został rozwiązany i wołają sobie pół klocka za tą "usługę". :mad: Gdy powiedziałem, że przecież auto jest w takim samym stanie jak przyjechało, oni odparli, że powodów może być milion i chcą forsy za wymianę tego separatora...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 26 września 2014, 13:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
veli napisał(a):
490 pln za wymianę samego separatora, bez przewodów i termin roboty: tydzień

z cyklu... Pan zostawi, bedziemy dzwonić, ale ..."będzie pan zadowolony"

Dlatego, jeśli mam czas i miejsce to większość takich bzdet robie przy aucie sam.
Mechaników z prawdziwego zdarzenia - ze świecą szukać... tero to so tylko wymieniacze z taryfikatorem ASO'wskim.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 7 listopada 2014, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, posiadam E39 523i z 1999r, silnik M52B25TU - na podwójnym vanosie. Czytałem wiele razy o temacie odmy, że to tamto i postanowiłem to sprawdzic. Wiec tak: pisza ludzie , że gdzy odma jest zapchana itp to podczas pracy silnika jak odkreci sie korek wlewu oleju to słuchac tzw buczenie jakby w trabke ktoś podmuchiwał niskim tonem , drudzy pisza, że ma buczec. Ja takiego buczenia nie miałem ,ale uparty wziałem sie by sprawdzic ten zawór odpowietrzenia skrzynki korbowej. Jak wiadomo w M52B25TU jest to skomplikowana operacja by wyjąc ten zawór i przewody by sprawdzc to, obejrzec i ewentualnie przeczyscic lub wymienic. Zdjałem całą obudowe filtra powietrza, gumy dolotów,przepływomierz, poluzowałem rurke bagnetu, poodłączałem wiele wtyczek przewodów, odkreciłem rozdzielacz magistrali kablowej, odkreciłem przepustnicę, i wkoncu dostałem sie do zaworu odmy. Wyjałem ja i poodpinałem rurki/wężyki, były delikatnie zawalone szlamem w kolorze masła i nagarem, ALE BYŁY DROŻNE i CAŁE niespękane . Wziąłem się za rozebranie samego zaworu. Rozebrałem pomału i w środku była tylko membranka gumowa i sprężynka. W środku też bez wielkiej przesady było trochę mazi w kolorze masła i nagaru, ale bez przesady. Membrana cała bez dziurek, murszenia itp...spreżynka ok, wyczyściłem to i złożyłem. Złożyłem autko do kupy spowrotem i teraz po odpaleniu silnika i odkręceniu korka wlewu oleju słychac buczenie. Czy to normalne czy nie? Bo sam juz nie wiem. I dlaczego tak jest. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 7 listopada 2014, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
po odkręceniu korka, silnik zacznie nieco nierówno pracować, ale będzie pracował. Buczenie czy gaśnięcie silnika oznacza padniętą odme. na youtubie masz pełno filmów prezentujacych objawy niesprawnej odmy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 7 listopada 2014, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Składaj lepiej powoli kasę na nową. Chyba, że są jescze nieodczuwalne jakieś przymulenia, falowanie wolnych obrotów, dziwne reakcje silnika w zakresie od wolnych do myślę ok 2tyś obr. Trzeba było, gdy miałeś tą odmę rozebraną, popatrzeć jakiej daty produkcji są elementy plasikowe-wewnątrz jest wytłoczone. Przy okazji trzeba było też dmuchnąć w tę/tą rurkę-odnogę spływową z odmy przy rurce bagnetu.
Samo pierdzenie :D -bucznie separatora po odkręceniu korka niekoniecznie musi świadczyć o tym że jest uszkodzony czy dziurawy itd. Ta gumowa membrana po prostu flaczeje i jako całość po złożeniu-właściwie zawór zamykający się pod wpływem różnicy ciśnień, nie reaguje idealnie tak jak nowy czy kilkuletni z przebiegiem załóżmy poniżej 50 tyś km.
Chociaż zdażają się wyjątki :rotfl: . W moim miała 13 lat, ok 260 tyś.km(oryginalna) i nie b :szok: uczała. Gdy ją przeczyściłem tak jak TY, to zaczęła buczeć tak jak w Twoim. Ale, ale zadowolony :cwaniak: bo silnik zaczął równiej się zbierać itd. nie zwracałem na to uwagi. Po kilku tysiącach km, po odkręceniu korka zaczęła nawet popierdywać!! :rotfl: i.., aż wreszcie ucichła :( bo gumka pękła :( od tych popierdywań.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 11:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, sprawa wyglada tak, że dmuchałem we wszystkie rurki i za każdej strony w zawór...powypluwało troszkę masełka i skroplin wody z nagarkiem. Rurki drożne i szczelne, niepopekane, troszkę miały nagarku w sobie, masełka i skroplin wodnych ale bez przesady. Poprzeczyszczałem je. Hmmm, a co do zflaczałej membrany, która traci swoją eleastycznośc to mozliwe ze tak może byc i faktycznie zaworek do wymiany.. Obroty wolne nie falują, czy jest przymulenie....? trudno mi to ocenic, ale jest pewna rzecz w moim autku , która mnie niepokoi: szarpanie czasem tak jakby zaplony wypadały przy przyspieszaniu. Musze jechac na diagnostykę elektroniczną Z tym , że gdzies na forum wyczytałem chyba jak dobrze pamietam to ktoś narzekał, że zmienił odme na nową wywalił kasę i nadal było buczenie czy cos tam..nie wiem już sam. Ale jak kolega RobertTOEZ miał taka sama akcję i ma auto z takim samym motorem i nawet z tego samego roku i opisuje, że tak miał to mysle ze warto posluchac jego opini. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 15:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Malas, a czy sprawdzałeś szczelność wszystkich połączeń?. Chodzi mi o szczelność połączeń tych wężyków z separatorem, z pokrywą klawiatury, z rozdzielaczem-"grzebieniem". Wszystkie oringi dobrze trzymają?
Dla mnie jest to temat gorący, bo po ponad 2 latach jazdy bez separatora postanowiłem go założyć i właśnie testuję czy się opłacało :hyhy: :hyhy: . Jak zwykle wprowadziłem tam swoje rozwiązania :rotfl: .
Kupiłem sam separator(zamiennik febi za 125 zł), tak żeby się nie wpieniać po wydaniu 4 razy więcej za oryginalny komplet i płakać że szarpie, muli parska, ludzie się oglądają na parkingu przed marketem-kto takie bąki puszcza :hyhy: , czy uczy się jeździć-parkować? i jeszcze nie wiadomo co, a to niby oryginał z ASO czy z któregoś netowego adresu.
To i przy okazji przetestujemy się, póki jestem odświeżony w temacie :hyhy: :rotfl: :ok:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 18:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Oringi całe i w stanie dobrym, nie zmurszałe, nie popekanie, na swoim miejscu, połączenia ciasno się łaczyły i rozłączały więc myślę, że oringi weszły ciasno na swoje miejsce łączenia by uszczelnic temat. Nie wiem o co chodzi Tobie jak piszesz : cytat: Kupiłem sam separator(zamiennik febi za 125 zł), tak żeby się nie wpieniać po wydaniu 4 razy więcej za oryginalny komplet i płakać że szarpie, muli parska, ludzie się oglądają na parkingu przed marketem-kto takie bąki puszcza , czy uczy się jeździć-parkować? ... Gdy silnik pracuje i odłączę przewód od pokrywy zaworów to też buczy pod kolektorem dma i zasysa trochę powietrze na koncowce tego wypietego przewodu.. A jak rozwiązałes temat tego, że wymontowałes odmę całkowicie, co z połaczeniami i jaki był tego rezulatat? Mozna tak jeździc?

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 19:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Trochę za bardzo rozwinąłem. W moim odma na sam koniec swojego żywota wydawała takie dźwięki nawet z zakęconym korkiem. Podczas ruszania z miejsca do przodu czy tyłu, trudno było normalnie, spokojnie ruszyć bo obroty falowały i silnik zdychał.
Skoro masz wszystko OK, to jest OK.
Przewód-rurkę od pokrywy klawiatury miałem zastąpiony dłuższym wężem wpiętym do grubego przed przepustnicą. Przy samym wyjściu z klawiatury w tego węża miałem wpięty cienki wężyk(wewnątrz dyszę średnicy ok. 2,2mm), który był podpięty do pozostałości tego kolanka idącego od oryginalnego separatora do rozdzielacza. Odnoga przy rurce bagnetu była zaślepiona. Nie było możliwości zassania oleju z miski, zamarznięcia odpływu oparów.
Temat dotyczy kosztu wymiany odmy. Różnie z tymi kosztami bywa, bo niektórzy użytkownicy pomimo wymiany całego tego układu na nowy oryginalny w dalszym ciągu nie pozbyli się kłopotów przez niego spowodowanych.
Dlatego tez zadałem pytanie czy sprawdzałeś szczelność połączeń. Ja, składając ostatnio w swoim, miałem też oringi całe i ładnie wyglądające(stare oryginalne) ale puszczały podciśnienie które wytworzyłem ustami. Może mam zbyt mocne ssanie bo palę od ponad 30 lat :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 20:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Hmmm.. trudno mi ocenic czy jest ok czy nie jest ok dlatego uderzam w forum bo byc może ktos kto ma o tym pojecie, przerabiał to i moze cos na ten temat konkretnie, mądrze powiedziec, doswiadczyl czegos takiego i rozwiazał ten problem(o ile istnieje takowy u mnie naprawde) i mnie nie puszcza auto jakiś "Bąków" ;-) hehe bez dzwieków jakis tam buczen podczas jazdy czy pierdzen, ale zastanawia mnie to czy powinno wyc podczas odkrecenia korka czy nie...? I przede wszystkim zastanawia mnie to dlaczego auto poszarpuje czasem...tak jakby zaplony wypadały...Myśle, że najpierw to wizyta u dobrego fachowca od autoelektroniki, który zdiagnozuje mi +/- przyczynę(bo moga szwankowac czujniki wałków rozrządów, czujnik wału korbowego, może czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury silnika, przepływomierz, sondy i rózne cuda pozostałe...

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 8 listopada 2014, 20:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ano to też polecam, tylko raczej do kogoś kto ma program DIS i bardzo dobrze potrafi się nim posługiwać i wyciągać wnioski.
Z inpy trudno coś konkretnego wywnioskować. W moim bez separatora czy z nim to dla inpy to samo. Z separatorem szybciej schodzi z obrotów i przy odpalaniu zupełnie zimnego silnika wskakuje na nieco niższe obroty niż bez separatora bezpośrednio po tym jak silnik "załapie".
W każdym bądź razie, co do tego czy cały układ jest szczelny przywiązywałem ogrromną uwagę :D i sprawdzałem szczelność silnika i układu separatora. Jak na razie jestem zadowolony, a wcześniej wielokrotnie wyklinałem i podśmiewałem się z tego rozwiązania na forum. Zobaczę tylko jak będę zadwolony gdy coś zamarznie w tym układzie i silnik popuści np. uszczelniaczami na wale-bo tak było na samym początku, gdy kupiłem to autko.
Gdy odkręcę korek, to robi coś w rodzaju mmuuuuu :rotfl: i silnik znacznie zmniejsza obroty-prawie zdycha. Długo nie trzymałem go tak, bo nie chciałem żeby czasem nałapał jakichsik niezrozumiałych błędów.
Gdy zostawia się stare przewody, to chociaż są one szczelne(same przewody), w dobrym stanie, to tak czy tak należy wymienić oringi które znów są niestandardowych wymiarów.
Natomiast przy wymianie całego układu warto mimo wszystko sprawdzić szczelność połączenia pomiędzy pokrywą klawiatury i nowym przewodem-rurką i na łączeniach nowych przewodów z rozdzielaczem-grzebieniem.
Może się to przydać i zmniejszyć koszty w razie np. poszukiwania lepszego producenta tego całego zestawu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt wymiany odmy.
PostNapisane: 15 listopada 2014, 15:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ponownie, więc tak: pojezdziłem troche i dzis sprawdziłem czy bedzie buczec i okazuje sie , że już nie buczy ;-), wydaje mi się , że wszystko wróciło do normy, a gdy silnik pracuje to jak odkrece korek wlewu oleju to jakby obroty troszke zafalowały i silnik pracuje równo dalej-czyli z tego co wiem jak ludzie pisza to tak powinno byc, ale moze byc róznie. Teraz czekam na wolny czas i bede leciał do autoelektronika na kompa by porzadnym programem, a jakims słabym przeskanował mi auto i powiedział co i jak bo mysle, że problem to temat jakiegos czujnika. Pozdrawiam

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL