BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M40] Wymiana wałka, dźwigienek, popychaczy... - Koszta
PostNapisane: 23 września 2009, 09:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Witam,

Dla posiadaczy M40 lub dla przyszłych potencjalnych nabywców śmigiełek z tym silnikiem przedstawiam ewentualne koszty wymiany wyżej wymienionych elementów.
Chyba, że są osoby którym praca benzyniaka jak diesel nie przeszkadza?

Powód tej przykrej przypadłości M40stek? Zaniedbanie olejowe. :zalamany:

Silnik M40, tak jak w instrukcji pisze wymaga oleju klasy 5W40. W skutek używania olejów klasy 15W40, a nawet 10W40 dochodzi do nagromadzenia się nagaru w silniku, zmniejszenia przepływu oleju w kanałach olejowych i dalej następuję reakcja łańcuchowa.
Pierwsze zazwyczaj padają popychacze, dalej dźwignie z wałkiem.

Naprawa? Wymiana:
-wałek
-dźwignie
-popychacze
-uszczelka pod pokrywę
-simering

Koszta? Odpowiednio (ceny hurtowe):
-380 (AE)
-280 (AE)
-260 (INA)
-30
-30

Mowa tu oczywiście o oryginalnych częściach niemieckich. Można to zrobić tańszym kosztem używając mniej markowych zamienników. Przykładowo oryginalny wałek jest odlewem żeliwnym odpowiednio utwardzonym w procesie obróbki, natomiast zamiennik za 240 zł to zwykła stal z powierzchniowym hartowaniem. Nie trudno sobie wyobrazić co się stanie jak ta warstwa się zetrze? Wióry, wióry i jeszcze raz wióry - silnik OUT. :wstyd:

Do kosztów należy również doliczyć ewentualną wymianę paska rozrządu (komplet), jak autko ma już przejechane na nim ponad 40.000.

Koszta są olbrzymie! :kwasny:

Ale wrażenia? Cisza, mruczenie i power.
Życzę tego wszystkim użytkownikom M40stek.

Pozdrawiam,
:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M40] Wymiana wałka, dźwigienek, popychaczy... - Koszta
PostNapisane: 23 września 2009, 09:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
zabafilip napisał(a):
W skutek używania olejów klasy 15W40, a nawet 10W40 dochodzi do nagromadzenia się nagaru w silniku, zmniejszenia przepływu oleju w kanałach olejowych i dalej następuję reakcja łańcuchowa.


Nie powielajmy teorii spiskowych na forum. Ani olej 15W40 ani 10W40 nie doprowadza do nagromadzenia się nagaru w silniku.


zabafilip napisał(a):
Koszta są olbrzymie! :kwasny:


Do M20 za tyle to się sam wałek kupi.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 09:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Cytuj:
Do M20 za tyle to się sam wałek kupi.

Z tego co wiem koszta wałka prawie te same - 20% różnicy.

Cytuj:
Nie powielajmy teorii spiskowych na forum. Ani olej 15W40 ani 10W40 nie doprowadza do nagromadzenia się nagaru w silniku.

No dobra, powiedzmy, że dużo zależy od producenta oleju.
2 sprawa wiadomo, że syntetyki mają lepsze właściwości płuczące co w przypadku M40 jest bardzo ważne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
zabafilip napisał(a):
No dobra, powiedzmy, że dużo zależy od producenta oleju.
2 sprawa wiadomo, że syntetyki mają lepsze właściwości płuczące co w przypadku M40 jest bardzo ważne.


Najwięcej zależy od producenta oleju a to że syntetyki płuczą lepiej od pół syntetyków to też kolejny mit kolego.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
To jest temat do kolegów z M40tkami a nie dyskusja na temat oleju.
M20 to konstrukcja z początku lat 80siątych i można tam lać 15W40.
Konstrukcja M40 wymaga oleju w pełni syntetycznego.
;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 14:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
zabafilip napisał(a):
To jest temat do kolegów z M40tkami a nie dyskusja na temat oleju.
M20 to konstrukcja z początku lat 80siątych i można tam lać 15W40.
Konstrukcja M40 wymaga oleju w pełni syntetycznego.
;)


W której są błędy które będą potem powielane przez zielonych w temacie a to chyba niema sensu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
N.C. i proszę kolego nie obrażaj mnie, że jestem zielony bo wychodzi na to, że to ty jesteś...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 15:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
zabafilip napisał(a):
N.C. i proszę kolego nie obrażaj mnie, że jestem zielony bo wychodzi na to, że to ty jesteś...


Człowieku nie musisz mi wierzyć tylko przeczytaj sobie skład nowoczesnego oleju syntetycznego, pół-syntetycznego i minerala - ich komponenty czyszczące nie wiele się różnią. Chyba że ktoś ma zapasy Selektola w piwnicy. Mamy rok 2009 a nie 1989 i pewnie zauważyłeś za oknem postęp.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Dobra specjalisto od M20, reguluj sobie go dalej. To, że masz nawalone 3600 postów dla mnie o niczym nie świadczy.
Dość mam tych głupio-mądrych wywodów.

:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 15:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

Myślę, że nasz kolega ma większe pojęcie o rzeczy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 16:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
zabafilip napisał(a):
Dobra specjalisto od M20, reguluj sobie go dalej. To, że masz nawalone 3600 postów dla mnie o niczym nie świadczy.
Dość mam tych głupio-mądrych wywodów.

:rotfl: :rotfl:


Żałosny jesteś... :znudzony: Masz zerowe pojęcie o olejach, piszesz jakieś bzdury i jeszcze cfaniakujesz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Lubin
Robiłem remont swojej m40 - dokładnie to co napisałeś.

Robiłem go własnoręcznie, przejechałem już 29 tyś na półsyntetyku - cisza, spokój, sprawdzałem wałek - igła.
Nie rozsiewaj legend bo kolega Bobby_Valentino dobrze prawi, zatrzymałeś się w dziedzinie olejów o jakieś 10 lat, zalejesz olej dobrej firmy to polatasz. Kupisz olej z Tesco - sądzie wszystko migiem.
A co do liczby postów - pisać można dużo ale nie na temat, zwróć uwagę ile razy kolega pomógł a ile Ty :rotfl:
Wiec ogarnij się człowieku, te odzywki typu reguluj swoją m20 to sobie wsadź wiesz w co. Pokozaczyć to sobie możesz pod remizą a tutaj mamy forum gdzie ludzie sobie wzajemnie pomagają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 17:41 
zabafilip napisał(a):
Konstrukcja M40 wymaga oleju w pełni syntetycznego.
;)


To prawda, że M40 nienawidzi mineralnych olejów.

ale tym pełni syntetycznym przesadziłeś za gruuuubo.

Moje M40 ma prawie 400 bez słynnej wymiany wałka, dźwigienek, popychaczy, z czego mniej więcej połowa, jak nie większość tego przebiegu przeleciał na 10W40. Choć już nieco cyka przy obciążeniu, nie jedno M20 chciałoby tak cicho pracować na jałowym ( :luka: )

Owned.

Cyferki to jedno, marka oleju to drugie.


zabafilip napisał(a):
Do kosztów należy również doliczyć ewentualną wymianę paska rozrządu (komplet), jak autko ma już przejechane na nim ponad 40.000.

Koszta są olbrzymie! :kwasny:


Pasek z rolkami i napinaczem wymienia się co 2. inspekcję, tj. co 45tyś. lub gdy stary pasek ma 4. lata.

Koszta- nie są jakieś straszne, za komplet do rozrządu ok. 300zł.


zabafilip napisał(a):
M20 to konstrukcja z początku lat 80siątych i można tam lać 15W40.


To nie ma znaczenia kiedy była opracowana konstrukcja, M40 ma hydraulikę zaworową i to dlatego. Poza tym, M20 to nie początek lat 80, tylko 70te.

Tak więc drogi kolego, chyba trochę przesadzasz z regulowaniem zaworów M20 pana Valentino no i nie.... niestety, ale znów powielanie obiegowych mitów nt. M40 oraz olejów...

M40 jako pierwszy razem z M70 z hydrauliką zaworową (praktycznie tej samej konstrukcji), jest cholernie czułe na jakość olejów, jeśli jednak łącznie z wymianą paska się o to dba, to jest to idiotoodporny silnik.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 17:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Cytuj:
Pasek z rolkami i napinaczem wymienia się co 2. inspekcję, tj. co 45tyś. lub gdy stary pasek ma 4. lata.

Koszta- nie są jakieś straszne, za komplet do rozrządu ok. 300zł.


Chodziło mi o koszta całej operacji.


Ja głupoty prawie? To kolega Valentino twierdzi że nie ma różnicy w właściwościach płuczących między olejami mineralnymi a syntetycznymi.

Dyskusja od samego początku dotyczy olejów mineralnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: krk/FR
Fryderyk napisał(a):
To prawda, że M40 nienawidzi mineralnych olejów.

Moje M40 ma prawie 400 bez słynnej wymiany wałka, dźwigienek, popychaczy, z czego mniej więcej połowa, jak nie większość tego przebiegu przeleciał na 10W40.

A czym jest olej polsyntetyczny 10w40, na ktorym jezdzisz? To przeciez olej mineralny przewaznie w 70-80%!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Przykładowa ściąga z strony MOBILA:

1.Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.

2. W skład olejów półsyntetycznych wchodzą zarówno mineralne jak i syntetyczne oleje bazowe. Charakteryzują się pośrednimi właściwościami eksploatacyjnymi pomiędzy olejami syntetycznymi a mineralnymi. Zapewniają one lepszą ochronę silników i smarowanie niż oleje mineralne.

3. Oleje mineralne oparte są na olejach bazowych otrzymanych na drodze rafinacji ropy naftowej. Dodatkowo zostają wzbogacone starannie dobranym pakietem dodatków uszlachetniających. Zapewniają odpowiedni poziom ochrony przeciwzużyciowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Forza napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
To prawda, że M40 nienawidzi mineralnych olejów.

Moje M40 ma prawie 400 bez słynnej wymiany wałka, dźwigienek, popychaczy, z czego mniej więcej połowa, jak nie większość tego przebiegu przeleciał na 10W40.

A czym jest olej polsyntetyczny 10w40, na ktorym jezdzisz? To przeciez olej mineralny przewaznie w 70-80%!


No w końcu ktoś co wie co pisze. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:07 
zabafilip napisał(a):
Ja głupoty prawie?


Piszesz pewne nieścisłości i drobne kłamstewka.

Bobby dobrze Ci pisze, że cyferki XwX to jedno, a marka oleju i jego właściwości to druga rzecz.

Może jak ładnie poprosisz, to może pan Valentino prześle Ci ciekawy, aczkolwiek długi artykuł o olejach opracowany przez Niemiaszków :) Może wówczas zmienisz zdanie nt. niektórych spraw :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Tak jak najbardziej bo również są oleje w pełni syntetyczne klasy 15W60 ale nadal to jest w pełni syntetyczny olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:11 
Forza napisał(a):
A czym jest olej polsyntetyczny 10w40, na ktorym jezdzisz? To przeciez olej mineralny przewaznie w 70-80%!


dziadowskie minerale z dodatkiem syntetyka, to gówna typu orlen, shell, castrol i inne.

co innego Valvoline, Mobil, czy Liqui Moly (na którym obecnie jeżdżę), o czym mówi wspomniany przeze mnie artykuł, który może jeszcze posiada mr. Valentino.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL