BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Panowie orientujecie się czy przekładka całego zestawu hamulców z 330i do 320i odbywa się plug and play. Chodzi mi o osłony tarcz, zaciski z jarzmami, oczywiście tarcze i klocki. Pytanie jest takie czy rozstaw śrub na zaciskach jest taki sam i czy osłony wraz z tarczami wejdą w felgę 16 cali. Z góry dzięki za pomoc

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 10:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
Przy hamulcach z 330 felga musi być min. 17"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Przód jest plug&play ale tył jest inna piasta. Tak jak wyżej minimum 17 i to też nie każda z tego co gdzieś słyszałem..... ale to chyba baja :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
daj sobie spokoj, zamontuj sobie klocki fds lub fcp na przodzie a z tylu np trw bo nie pyli z oe i wazne zeby nie pylilo dajesz gladkie tarcze textar z przodu pro hc a z tylu pro lub oe zadnych wynalazkow nacinanych DBA i innych nawiercanych zimmermannów bo to sie nie sprawdza i pyli. jezeli zalozysz te klocki i gladkiei bedzie mniej wiecej tak samo hamowal jak z wiekszymi hamulcami i seryjnym klockiem. nie wp... się w koszty, bo nie wiele to da... ja tak mam i jestem max zadowolony. wczesniej mialem nacianane tarcze i nie moglem doczyscic felg... ostatecznie zalozylem tarcze oe i z przodu klocki fds a pozniej fcp a z tylu caly czas uzywam klocków zamiennie trw gdb1344, ferodo fdb1301 lub juridy oe. z tego co pamietam mam takie numerki w 320d/150, obejrzyj je sobie lub wpakuj oe a przod robisz na sportowo i hamuje bdb. mozesz co prawda dac z tylu tez sportowa mieszanke ale nie ma sensu bo zwykly klocek kosztuje 90zl trw a sportowe 350+, ale spokojnie auta na ulicy nie stawia, no chyba ze jezdzisz na jakies rajdy... :wstyd: wiem ze zaraz sie znajdzie ktos kto napisze ze wszystkie maja byc jednakowe i tak sie nie robi ale to pisza tylko w ksiazkach :wstyd: druga sprawa jest taka ze tyl hamuje 1/3. poddaj lepiej zaciski regeneracji i wymien przewody wlej nowy plyn ate sl6 i odpowietrz odpowiednio bedziesz zadowolony. za duze tarcze i opony na zime 17tki zaplacisz wiecej :cenzura: :mur:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Panowie bardzo dziękuje za szybką odpowiedz. Z zmiany zatem jestem już wyleczony ponieważ cenie sobie również komfort w aucie i 17 cali nie wchodzi w rachubę. Znalazłem taki komplecik na allegro i przez to rozważałem zmianę jednak 17 odpadają z uwagi na komfort, a również założone nowe opony na moje 16 także jak kolega powiedział wyżej jeżeli już coś pokombinuje to właśnie w ten sposób. Pozdrawiam

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
no ja się kiedyś zdziwiłem jak chciałem założyć zimówki 15" do 330d. Póżniej próba z trzema kompletami 16" CO JEST?!.. do 330d/i tylko 17" +.... zaciski i tarcze są na prawdę spore..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 22:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
pawelos666 ma rację lepiej zwykłe markowe tarcze i klocki ferodo. Na tył też bym polecał cywilne klocki ferodo założyć.
Osobiście mam trw i lubią piszczeć wg mnie są trochę za twarde. Fakt bo nie pylą, a ferodo na przodzie brudzi felgę, ale dramatu nie ma.
Płyn nie lepiej wlać dot 5.1 ?. Ponoć Łódzka organika robi płyny hamulcowe do wielu producentów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 05:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dot 5 ze wsteczna dot4. Plyn musi byc z niska lepkoscia dla abs lepkosc 600-700, trw nie pyli wogole jezeli jest dobrze dobrane z tarczą. z oryginalna tarcza sprawdza sie bdb. jezeli cos piszczy stosuje sie LM "antypisk".
Klocki fds sa twardsze i maja wiecej twardego zmielonego drutu. Jednak najwazniejsze w pyleniu jest środowisko weglowe do którego dodaje sie w wyczynowych klockach polimerów. Natomiast rowki wiadomo. Tną klocki i syfu więcej. Węgiel plus opilki plus żywica która to trzyma w kupie. Klocki fdb będą delikatniejsze dla tarczy, charakteryzują się delikatnie większym pyleniem. tak samo dziala klocek fds, on dziala mega jesli chodzi o jego moc hamowania, ale ciekawostką jest to że tarczy nie liźnie wcale :)

a jesli chodzi o felgi i ktos testowal ktores z dwoch klockow na przedniej osi na tej samej tarczy z firm klocków:
TRW
FERODO Premier (czyli FDB)
TEXTAR
BMW OE

prosze napiszcie ktore pylą bardziej a ktore mniej :)

jesli chodzi o srodek ktory zmywa genialnie ten caly syf z klockow z felg to srodek MOJE AUTO - Felgi daje rade i dyma wiele innych środków w tej cenie, czyszcze tym nawet kolektory w m70 :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 08:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Ja mam na przedniej osi tarcze brembo i klocki ferodo premier. Pylą owszem i trzeba częściej przemyć felgę. Zwykła woda z szamponem załatwia sprawę.
Z tyłu natomiast mam założone tarcze trw i klocki trw i nie jestem zadowolony do końca z tego połączenia.
Następnym razem założę klocki ferodo premier na tył ponieważ łagodnie obchodzą się z tarczą i według mnie lepiej hamują.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
A ja mam z przodu ate power disc i klocki ate i pylą strasznie wystarczy 5km przejechać i koła brudne. Dlatego zmienię tarcze i klocki. Myślę nad zwykła nienacinaną tarczą zimmermana i klocki TRW. Myslę że zdadzą egzamin

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 10:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
lepiej textar pro, i taka uwaga na przodzie to nie wiem czy tam wg ich katalogu nie wyrzuca CI juz tarcz pro hc z wiekszą iloscia karbonsa, tylko drogo wychodzi ta przyjemnosc hc, zimmermanna moze przytyrać ostro

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2014, 10:10 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
neez napisał(a):
Ja mam na przedniej osi tarcze brembo i klocki ferodo premier. Pylą owszem i trzeba częściej przemyć felgę. Zwykła woda z szamponem załatwia sprawę.
Z tyłu natomiast mam założone tarcze trw i klocki trw i nie jestem zadowolony do końca z tego połączenia.
Następnym razem założę klocki ferodo premier na tył ponieważ łagodnie obchodzą się z tarczą i według mnie lepiej hamują.


wszyscy montuja zestaw brembo z ferodo i zgodze sie ze to sie sprawdza i nie tyra tarczy, a brembo pasuje twardoscia bo jest twarde a ferodo miekkie to odwieczne sprawdzone zestawy, ale pyli felunek, z trw nie ma tego problemu, ate power disc i brembo max mozna wsadzic miedzy bajki, tak jak kolega wyzej napisal 5km sie zrobi i kolo grafitowe, jestem ciekawy jeszcze czy na przedniej osi warto zakladac ate ceramic najbardziej jestem ciekaw jak to hamuje porownujac ze zwyklym ferdkiem fdb czy trw gdb.... bo wiadomo ze kolo fds-u to to nawet nie lezalo na hurtowni :niepewny:, z tylu starczy jakies tam trw, przynajmniej kolo felunek bedzie jak z fabryki po 2000km zatrzymujemy sie na chwilke :wstyd: wystarczy odmuchać :wstyd: :wstyd: i wosk widać :wstyd: i mozna jechac dalej :wstyd: a tu z tymi ate power hiper discamy to co, po bujki pojade i mam kolo zweglone :wstyd:
wszystko fajnie pieknie, tylko ze brembo tarcza ma pewien minus - nie ma takiej powloki antykorozyjnej, ogolnie tarcze mają spoko, ale do fajnych felg niestety ja tego nie zaloze zaloze za to OE BMW, textar pro a na przod obowiazkowo z hc, lub zimmermanna gladkie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 12:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Każdy ma swoje przekonania co do marek. Tylko, że prawda jest taka że Trw, Ate, Bosh to producenci układów hamulcowych a nie tarcz i klocków. Globalnych dużych producentów jest kilku i oni dostarczają produkty właśnie dla tych marek.
Weźmy taką firmę jak Tmdfriction, dostarczają produkty OEM ale również posiadają swoje marki takie jak Textar, PAGID, Mintex, Don, Cobreq, Cosid i Dynotherm. Ferodo w 1980r. wprowadził do sprzedaży płyny i tarcze hamulcowe, ale nie jest ich producentem.

Ta sama sytuacja ma miejsce z tarczami hamulcowymi, najwięksi producenci to właśnie Zimmermann, Brembo i bodajże Jurid.

Fajnie, że felunek ma się jak z fabryki tylko, że hamulce słabsze. Klocek TRW zaczyna się szklić bo nie jest odpowiednio miękki i na dodatek ora tarczę.

Przed wymianą był zestaw Ate i mogę zrobić zdjęcia jak wyglądają tarcze. Klocki zużyte w połowie, a tarcza zaorana.

OEM BMW to najprawdopodobniej Jurid/Textar. Tylne hamulce które wymieniałem właśnie miały takie oznaczenia na okładzinach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 14:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
i dokladnie tak jest na tylną oś mozna trw wsadzic bo tam tarcza bedzie na wieki a klocki trw beda tanie. tyl to 1/3 hamowania a na przod daje sie seryjna gladka tarcze i sportowe ferodo i wtedy ma to rece i nogi. tarczy kloc trw nie ora mocno. z tylu mam tarcze 170 tys km ma i klocki maja jakies 4 lata. wynik taki ze klocek caly fakt jest zajebiscie twardy i szkli sie u niektorych popiksuja ale tarcza jeszcze lata. Mowa o tyc tarczach ktore byly jako oem czyli tych z przed 2008 czy 2007 kiedy sie ich produkcja zakonczyla. mialem oryginalne tarcze przod i tyl wlasnie te z przed 2007/2008 i klocki trw auto nie hamowalo jakos specjalnie slabo. tak zalozyl poprzedni klient i tak jezdzilem jakis czas. 1 osoba w tym temacie zasluguje na pochwale, bo czai baze, mniej wiecej. chodzi o pana nade mną ^ ale jest jeszcze jeden myk. trw bierze niektore klocki od lucasa i tu ma spora przewage, bo jak wiemy klocki lucasa idą nawet do motocykli. czasem charakterystycznie pisza na malych predkosciach, piszczenie ustaje w deszcz. na nowszych tarczach OE BMW trw mi poki co nie piszczynarazie testuje z tylu BMW OE tarcze i trw a potem wleci JURID OE BMW zobacze jakie pylenie to ma i dam znać na forum. chodzi mi o roznice z TRW czy bedzie duzo wiecej tego pylu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana hamulców z 320i na 330i
PostNapisane: 28 lutego 2015, 18:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
witam,
a ja dołączę się do tematu, ale z własnym pytaniem.
mam tarcze zimmermann (przód 300 mm/22 mm, tył294 mm/19 mm) + klocki zimmermann.
problem polega na tym, że w aucie mam zamontowane z przodu 286 mm/22 mm, a tył 280 mm/10 mm felgi 15" alu
ponieważ są to nowe tarcze, pomyślałem, że założę je, tylko moje pytanie jest takie, czy wejdą w te felgi i jakie zaciski/jarzma wsadzić, by tarcze i klocki weszły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL