BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 16 lutego 2015, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Stracić kolejne 15 tyś nie zamierzam, dlatego zakładam ten temat.
Przymierzam się do kupna 528i, mam komputer i inpę i tym razem chciałbym wykorzystać ten fant przy zakupie.
Diesla umiałbym już mniej wiecej sprawdzić, ale benzyny nigdy nawet nie podpinałem.
Co mogę sprawdzić przy pomocy INPY? Włączając w to pomiar live data, jakie są odpowiedne parametry poszczególnych podzespołow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 17 lutego 2015, 07:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Jak podczas jazdy próbnej wykręci Ci suty na lewą stronę to znaczy, że zdrowa seria i trzeba brać!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 17 lutego 2015, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 750i
Kod silnika: m70b50
kolego jak nie ogarniasz, to poświęć kilka stówek i pojedz do serwisu żeby ci auto przetrzepali ...zaoszczędzisz czasu i nerwów ot cała filozofia....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 17 lutego 2015, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ogarnąć ogarnę, chodzi mi tylko, żeby ktoś podał co mogę sprawdzić za pomocą INPY. Wiem, że lambdy mogę sprawdzić, że mają chodzić pomiędzy 0,4 a 5V czy jakoś tak, ale to chyba nie jest jedyna rzecz jaką się da zrobić tym programem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 18 lutego 2015, 14:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Kubul, trzeba słuchać silnik jak pracuje, czy vanosy nie grzechoczą podczas dodawania gazu(wiadomo gdzie :hyhy: ), czy silnikiem nie telepie za mocno, albo hydraulika nie klekocze. Najlepiej znajdź jakiegoś kolegę co ma taki silnik i się wsłuchaj dokładnie jak to ma chodzić. Jak zajedziesz z taką INPĄ do kolesia to Cię może wyśmiać, albo pogonić :rotfl: INPĄ jak już jesteś taki uparty to możesz sprawdzić błędy jedynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 19 lutego 2015, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Szperam po forach i trochę już naczytałem:
że podgrzewacze sond na zimnym mają być jak najbliżej 100%
że napięcie na sondach ma skakać dosyć często do wartości max 4,75V

mam pytanie jeszcze odnośnie korekcji na wtryskach.

Często widzę screeny na których jedne mają po 0, inne po 200,500 nawet 1000
Jakie wartości świadczą o zużyciu? Tak jak w przypadku diesla, im bliżej 0 tym lepiej? Czy tutaj jakoś jest inaczej?

Wklejam jakiś screen z googli, żeby było wiadomo o co mi chodzi ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 20 lutego 2015, 12:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
teoria głosi że tak. to są korekty ale tylko pracy na biegu jałowym. jeśli jeden z cyindrów ma np mniejszą kompresję sterownik odpwiednio poda mu paliwa żeby silnik nadal pracował równo - czyli im bliżej zera tym lepiej.

u mnie kiedy miałem nieszczelność na kolektorze jeden z cylindrów pokazywał między 5000 a 6000 :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 20 lutego 2015, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A jak wtedy chodził?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 20 lutego 2015, 12:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
tragicznie... na zimnym gasł, szarpał. na ciepłym było lepiej, po prostu chodził nierówno (myśle że uszczelka się rozgrzewała i lekko przytykała nieszczelność). Brakowało nakętki kolektora ssącego za 6tym kanałem dolotowym - założyłem, dokręciłem i problem zniknął.

Ale to mówimy o sytuacji ekstremalnej - potężna nieszczelność dolotu i to działająca tylko na 1 gar.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 21 lutego 2015, 01:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Temat do zamkniecia, wszystko ogarnięte :)
Dla zainteresowanych na przyszłość:
Inpą sprawdziłem: błędy silnika, błędy poduszki (dowiedziałem sie, że świecąca sie poduszka jest wynikiem napinacza siłowego pasów), sondy lambda (wahania od 0,2 do 4,75), korekcje na wtryskach (im blizej zera tym lepiej), dowiedziałem się, że mam zepsuty moduł świateł (nie wpuszczało inpę do owego modułu). Podjechałem dla pewności do magika od BMW, podlączył jakiś inny program i powiedział mi dokładnie to samo i oprócz tego m.in. że mam przebieg oryginalny i brak łączności z modułem świate.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 21 lutego 2015, 08:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
Kubul napisał(a):
Podjechałem dla pewności do magika od BMW, podlączył jakiś inny program i powiedział mi dokładnie to samo i oprócz tego m.in. że mam przebieg oryginalny i brak łączności z modułem świate.


;) ciekawe....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 21 lutego 2015, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a ten oryginalny przebieg to jak odczytywał? :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i co mogę samemu sprawdzić?
PostNapisane: 21 lutego 2015, 16:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
wladekkow napisał(a):
a ten oryginalny przebieg to jak odczytywał? :)



Pewnie tak jak w e36 z testu licznika. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: eXil, Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL