BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 04:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 31 października 2010, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: m52b25
Witam, po zakupie buńki nurtował mnie bardzo dźwięk dochodzący z tłumika końcowego, gdy zajrzałem pod podłoge dostrzegłem iż został u niej wycięty kat i została wstawiona zwykła rurka. Chciałbym zakupić katalizator lecz nie wiem który lepiej podejdzie; metalowym czy ceramiczny. Mam jeszcze kilka pytań dla osób wtajemniczonych w te katalizatory: czy poza dźwiękiem poprawi się coś w dynamice auta? Poza tym będę chciał lekko poprawić dźwięk i tutaj też nie mam pojęcia czy warte są końcówki tłumika firmy ULTER czy lepiej dołożyć i kupić cały tłumik końcowy dedykowany do mojej buni firmy ULTER? Czy nie będzie on za głośny?


Ostatnio edytowano 2 listopada 2010, 18:45 przez kapsel1988, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora. Kat sportowy?
PostNapisane: 1 listopada 2010, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Ja u siebie tez nie mam katalizatora jest aby bardzo denerwujacy metaliczny dzwiek i czasami strzelanie , kiedys cos slyszalem ze jesli jest kat wyciety to silnik moze miec przez to mniej mocy prawda to ??? :chytry: :chytry: :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora. Kat sportowy?
PostNapisane: 1 listopada 2010, 11:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Napiszę na swoim przykładzie jako że mierzyłem na hamowni moc auta po wycięciu katalizatora i wyszła o 0,5KM więcej niż fabrycznie w 23 letnim silniku. Moje auto boryka się tylko ze słabym momentem obrotowym ale z tego co mówił poprzedni właściciel to właśnie z tego powodu kata wyciął myśląc że jest zapchany. W każdym razie moc nie spadła z tym że ja mam tłumik przelotowy wspawany nie rurę.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora. Kat sportowy?
PostNapisane: 2 listopada 2010, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: m52b25
Czytałem że bmw a szczególnie silniki m50 oraz m52 są czułe na wycięcie katów, czy to prawda? Dobrze by było gdyby ktoś bardziej wtajemniczony wypowiedział się na temat i co zamiast katalizatora wstawić, czy metalowy do wspawania? A może lepiej ceramiczny z z doprowadzeniem do kolektorów wydechowych? (coś mi się o uszy obiło iż odległość sond przy kolektorze wydechowym do katalizatora musi być odpowiednia)

tutaj mam dwie opcje
http://motoallegro.pl/katalizator-bmw-5 ... 06266.html

http://motoallegro.pl/nowy-katalizator- ... 34732.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 19 listopada 2010, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: m52b25
w tym tygodniu wstawiłem zamiast rurki - katalizator metalowy firmy AWG. Bunia zaczęła fruwać :D w dodatku jest o wiele ciszej , nareszcie zaczęła poprawnie pracować, moje R6 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 19 listopada 2010, 19:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
No i co teraz powiedzą pseudo tunerzy, wycinający kata i twierdzący że ich bryczki maja magiczne + 20 kucy? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 294
Lokalizacja: WOT,wiązowna
Moje BMW: e90 325d
Kod silnika: m57
Garaż: bylo e39 m52b25
jest
colt cz34
e90 325d 253KM 600Nm
kapsel1988 napisał(a):
katalizator metalowy firmy AWG
to duzo dales ....

Ja mam strumiennice i wkurza mnie juz po 4 latach ,tak bylo jak kupilem auto ,ale teraz chce to zmienic ,co doradzicie tlumik srodkowy przelotowy:
http://allegro.pl/bmw-523i-m52-e39-tour ... 36148.html

czy katalizator :

http://allegro.pl/katalizator-bmw-e39-5 ... 23213.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 19:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
KTOS napisał(a):
doradzicie

oryginalny katalizator w dobrym stanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 294
Lokalizacja: WOT,wiązowna
Moje BMW: e90 325d
Kod silnika: m57
Garaż: bylo e39 m52b25
jest
colt cz34
e90 325d 253KM 600Nm
Sikora napisał(a):
oryginalny katalizator w dobrym stanie
masz ,ale musi byc tylko i wylacznie do m52b25 e39 523 ,97r .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 39] 523i bez katalizatora.Ceramiczny czy Metalowy? POMOCY
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 22:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
Jak kupiłem auto u mnie była wspawana pusta puszka, brzęczało nieziemsko, sam kupiłem kompletny wydech z 530i po lifcie gdzie w miejscu gdzie teraz mamy kata jest tłumik środkowy ... brzęczenie ustało, i podczas przyśpieszania i podczas normalnej jazdy, ale ostro podskoczyło mi spalanie, dlatego wróciłem do ori wydechu z katem z 520 przed liftem, później się okazało że sprzedający wydech z 530 wprowadził mnie w błąd lub oszukał mnie mówiąc że średnice rur są takie same jak u nas w 523, dlatego urosło spalanie, jeżeli miałbym to robić jeszcze raz to bez wahania to zrobię tylko że z wydechem z 520 po lifcie ... średnica rur będzie taka jak u nas, przestanie brzęczeć i będzie odpowiednia moc, tylko że rzeźby jest sporo bo inne mocowania są (portki)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL