BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana łożyska piasty koła
PostNapisane: 11 października 2008, 19:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Orientujecie sie może jak wyienić łożysko tylnego koła w e39?Podobno potrzebny jest do tego ściągacz piast i nie wiem czy poradze sobie z ty problemem tradycyjnymi sposobami :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: zachodniopomorskie
witam mnie czeka to samo juz mam lozyska wymieniam dwa tylne bylem wczoraj u mechanika i o maly wlos wymienil mi te nieszczesne lozyska tylko okazalo sie ze zawieruszylem nasadke na srube zabezpieczajaca felgi .ale na sto procent potrzebna jest do tego prasa ktora umozliwi wymontowanie i zamontowanie lozyska,takze radzil bym sie z tym nie silowac no chyba ze masz prase.narka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 11:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ale na sto procent potrzebna jest do tego prasa ktora umozliwi wymontowanie i zamontowanie lozyska


:?: :?: :?:

Tylne łożyska w E39 są zespoloną częścią wraz z piastą, która jest przykręcana czterema śrubami typu Torx do głównego zespołu wahaczowego.

Podstawa to odkręcić nakrętkę na półosi i lekko cofnąć przegub, żeby dojscie kluczem nasadowym do śrub od tyłu było bardziej dostępne. Po odkręceniu tych śrub piasta jest do zdjęcia :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: uk
prasa ptrzebna na bank!ja kupilem moja betke z problebem absu!okazalo sie ze wymiwnilem sensor i nic.przy okazji tego byla uszkodzona pompa absu.zrobilem to wszystko i dalej swiecil abs.okazalo sie ze poprzedni wlasciciel zlecil warsztatowi wymiane lozyska w tylnim i mechanicy wbili lozysko mlotkami bo nie mieli prasy przy tym uszkadzajac pierscien z ktorego sensor absu czyta wszystko.wymienilem lozysko i po klopocie,ale na prasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 15:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Masz na myśli oddzielenie już piasty od części łożyska i ponowne wciśnięcie do nowego.

Do tego aż tak bardzo prasa nie jest potrzebna i równie dobrze można to zrobić właśnie wbijając.....oczywiście umiejętnie i z głową, gdyż spodnia część osłony bieżni łożyska jest tarczką impulsatora, która swoim wyglądem w pierwszej chwili takowej funkcji nie zdradza.

Niejedno łożysko tylniego koła bez prasy wymieniłem i nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby coś nie wyszło z wyjątkiem jednej sytuacji........ typowa podróbka w której bieżnię łożyska zatkano zwykłą osłonką zamiast tarczką impulsatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 13:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Jestem juz po wymianie łożyska w e39 wszystko prawie zlożylem ale pojawil sie jeden problem-Z JAKĄ SIŁĄ DOKRECIĆ NAKRETKE PÓŁOSI TYLNEGO KOŁA?Nie chce aby łożysko po przejechaniu kilku km znowu zaczęło wyc.Jeśli ktoś juz przerabiał ten temat to proszę o pomoc.Z góry wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: opole
robertbmw, Witam.wiesz może jak wymienic łożysko w tylnim kole w e30 318i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 22:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Dawid e-36coupe, na maksa bo to lozsko jest niustawne niestozkowe -tak z czuciem ale mocno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
sobik21 napisał(a):
robertbmw, Witam.wiesz może jak wymienic łożysko w tylnim kole w e30 318i?


z tego co sie orientuje to krecisz na maksa z calej pary i leciutko popuszczasz :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
półoś przykręca się na maxa jak kolego napisał bo łożysko jest dwurzędowe wie nie ma regulacji a jak zostawisz luz sie rozypie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Panowie. Mam takie pytanko. Rozebrałem całą tylną zawiechę bo zmieniam prawą zwrotnicę i przyjrzałem się bliżej piaście a dokładniej łożysku. I teraz jak ruszam wzdłuż własnej osi to jest lekki luz. Jak ruszam na boki to też jest lekki luz. na moje oko około 1mm. Czy to oznacza zużyte łożysko czy tyle luzu jest w normie? Choć wydaje mi się, że nie powinno być w ogóle bo to nie są łożyska stożkowe i ich się nie dociągnie. Jak już mam auto rozebrane to z przodu też sprawdzę dla świętego spokoju. Oczywiście nic nie huczy tylko wyczuwam ruszając piastą.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Otwock
Ja wymienialem łożyska miesiac temu. Nieżle sie nagimnastykowałem ale udało sie. Bez ściagacza nie dał bym rady. Najwiekszym problemem było odkrecenie nakrętki od piasty nie pomagały zadne płyny typu wd40 a nakretka po nasadce juz była tak zniszczona ze obślizgiwala sie na niej. Jedynym wyjsciem byl stary sprawdzony sposób (młotek i przecinak) nie polecam tego chyba zeby nie było innego sposobu. Udało sie bez jakichkolwiek strat i uszkodzen. po złozeniu jednak nie miałem żadnych luzów wiec nie wiem Paweł czy w Twoim przypadku jest wszystko ok :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
U mnie tak samo jak u Ciebie bez młotka i przecinaka nie dał bym rady tego odkręcić. Ja już mam to wyjęte bo zmieniałem zwrotnicę tylko teraz nie wiem czy składać bo mam wyczuwalny delikatny luz. Wszystko jest na wierzchu więc czekam tylko na potwierdzenie tego luzu i albo zamawiam nowe albo składam stare.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Otwock
przed rozebraniem miales objawy luzu lub huczenia? W moim przypadku bylo tak ze wszystko bylo ok do czasu kiedy w krótkim odstepie czasu musialem zrobic 6tys km 2razy do niemiec. 15 godzin jazdy bez zatrzymania zrobilo swoje i podczas 2 powrotu glowa mnie juz bolala od huczenia.Wymianilem łożyska na tyle jade trzeci raz a tu teraz zaczynaja przednie wyc. Założe sie ze gdybym jezdzil w krótrzych odcinkach z odpoczynkami to by pociagneły jeszcze pare lat. Co do Ciebie to mysle ze jak juz rozebrales wszystko to warto byłoby je wymienic,po co póżniej na nowo rozbierac skoro i tak kiedys bedziesz musił je wymienic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
U mnie nie huczy ale troche pływa mi auto. Myślałem, że to wina tulei pływających ale jak rozebrałem okazało się, że są w igła stanie i ogólnie zawiecha jest w b.dobrym stanie tylko ten luz mnie martwi, czy czasem przez nie auto pływa? Jeszcze sprawdzę przód bo jak kiedyś zdjąłem koło i delikatnie obracałem piastą w jedną i drugą to słyszałem terkotanie, mimo, że luzu na boki nie czułem. Ale z tyłu też nie czułem do momentu zdjęcia tarcz. Jak została sama piasta to teraz czuć luz. Muszę ściągnąć tarczę z przodu i się przekonam. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Panowie!!!!!!
Nie wolno dokręcać nakrętki na półośce na maxa!!! To nie prawda, że w E39 nie ma regulacji łożyska! Jest i dzisiaj to sprawdziłem. Miałem drugą piastę i wybiłem delikatnie łożysko i rozeszło się z obydwu stron. Po prostu dociąga się z jednej strony jedną bieżnię a z drugiej drugą. Jak ktoś chce to mogę zrobić fotki. Tyle naczytałem się o braku regulacji tych łożysk i przez to wymienił bym swoje sprawne. Jeśli nawet pojawia się luz to można go delikatnie zredukować wymieniając nakrętkę, ponieważ starą i tak się zniszczy przy odbezpieczaniu. Wymieniamy nakrętkę i dokręcamy aby zredukować luz, po czym zaklepujemy nakrętkę i po sprawie. Niewiele brakło, a zamówił bym zbędnie dwa łożyska. ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Dodam tylko że śruby mocujące łożysko w tylnym kole mają łby na klucz torx E14 a nakrętka piasty to klucz dwunastokątny nasadowy 36. Łożysko da się wymienić bez ściągacza i prasy. Kolego z postu powyżej mija się z prawdą więc radzę jednak dokręcać łożysko dość mocno. Ja dokręcałem kluczem o ramieniu ok 60 cm do oporu. I tak należy robić. Obie bieżnie wewnętrzne łożyska stanowią razem tuleje rozprężną i rozpręża się ona przy mocnym dokręceniu nakrętki piasty - w ten sposób kasuje się luz a nie wymianą nakrętki - bo niby co ma to dać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana łożyska piasty koła
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 07:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 201
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52
Garaż: E39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136654

moje byłe E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102975
Panowie jak to w końcu z tą nakrętką na półośce jest; dokrecić na maxa ?
a może zna ktoś wartość w nm.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana łożyska piasty koła
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 12:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja dosłownie wczoraj zmieniając piastę tylną dokręciłem na max. To są cholernie mocne śruby i gwinty, myślę że na ramieniu 60cm nie byłbym w stanie niczego ukręcić nawet gdybym chciał. jak ktoś ma pytania to piszcie - mam na świeżo ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana łożyska piasty koła
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 201
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52
Garaż: E39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136654

moje byłe E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102975
A ja ogarnąłem temat dziś , dociągnąłem tez na maxa przedłużką ok60 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL