BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 02:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] M47N problemy z turbiną, sztangą, elektrozaworkiem
PostNapisane: 1 września 2013, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320d e46 Touring
Kod silnika: M47N
Witam,

Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc zakładam temat. Zacząłem już tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=56903

Od początku, jakoś w zeszłym miesiącu jadąc na sale weselną zacięła się zmienna geometria w turbinie i czarna chmura zasłoniła prawie cały korowód samochodów... Auto poszło do mechanika, który powiedział że sztanga się zacięła, rozruszał zrobił swoją magie i działało ok. Aczkolwiek zacięcie majsterkowicza wygrało i powstał pomysł wyjęcia turbiny i oczyszczenia jak potrzeba zmiennej geometrii, przy okazji oceny na własne oko stanu turbiny. Tak też się stało, po zaczerpnięciu małej wiedzy na ten temat w internecie (może się komuś przyda http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I i http://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw) wykonałem co trzeba wszystko chodziło jak bajka, dźwignia do której mocuje się sztangę chodziła miodek, lekki powiew wiatru by nią poruszał ;p. Złożyłem wszystko i DUPA. Na początku były podejrzenia że może elektrozawór źle podpięty czy coś, ja dzisiaj odpiąłem akumulator na jakiś czas podpiąłem, przeczyściłem delikatnie elektrozawór i jakby było lepiej, aczkolwiek nie to co trzeba. Autku brakuje mocy, turbo nie doładowuje.

Co się dzieje:
1) Po włączeniu silnika i wkręceniu na jakieś 3tys obrotów po odpuszczeniu gazu silnik wracał do bardzo małych obrotów i się dławił. Po kilku minutach pracy silnika brak takich objawów
2) Pojawiło się sporo białego/szarego dymu nie było tego wcześniej
3) Przy zabiegu opisanym w pkt. 1 z wydechu wyglądało to tak:

4) Sztanga jest zaciągana przy włączeniu silnika i popuszcza ją wraz ze wzrostem obrotów
5) Live data z inpy wygląda tak:

6) W trakcie powrotu do domu i testów stała się ciekawa rzecz. Mianowicie podczas jazdy coś się "odblokowało" albo zaczęło działać tak jak potrzeba ponieważ nagle tak jak auto przy około 3 tys już w ogóle nie szło to nagle zaczęło iść piekielnie, niestety nie miałem możliwości podpiąć inpy (laptop padł), możliwe że wrzucę z tego stanu rzeczy filmik jak uda mi się zrobić jeszcze jakiegoś loga dzisiaj (aczkolwiek pewnie dopiero jutro :( ). Filmik z ekonomizerem jak autko nie idzie:


No i tutaj pytanie, co może to powodować?? Dodam że inpa nie wywala żadnych błędów. Czy to wina gruszki, a może elektrozawór, czy może ja coś jednak źle złożyłem. Moje myśli są takie, skoro potrafi mi się sam "odblokować" podczas jazdy to musi być dobrze złożony, wina jest pewnie po stronie sterowania turbo, dodam również że dolot jest szczelny. Proszę o pomoc i pomysły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47N problemy z turbiną, sztangą, elektrozaworkiem
PostNapisane: 4 września 2013, 09:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320d
Kod silnika: m47n
Witam
Podłącze się pod temat

Na moje oko to przepływka padła. Spróbuj ją odłączyć (wytczkę) i wtedy zaobserwuj zachowanie ekonomizera, druga sprawa turbo troszkę mniej dmucha niż ma zadane przez ecu...
Ja jestem tylko laikiem i to moje spostrzeżenia

Mój problem natomiast polega zdecydowanie na niedomagającej turbinie lub nie działającej zmiennej geometrii tj.

przy 2500obr ma zadane przez ecu 2,1 dostaje 2,1 przy 3 tys podobnie daje ile ma żądane przez ecu, natomiast od okolo 3400 zadane ma 2,3 daje 2,1 i tak opada do 4500obr gdzie ma zadane 2,4 a daje 1,8

Jeżeli miałby ktoś sugestie co sprawdzić i przedewszystkim jak sprawdzić to prosiłbym o opinię


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47N problemy z turbiną, sztangą, elektrozaworkiem
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320d e46 Touring
Kod silnika: M47N
Dla wszystkich, których będzie ciekawił koniec moich zmagań, to okazało się że koronkę sterującą łopatkami założyłem "do góry nogami" sprawa prosta :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL