BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 13:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 2.0d 136km 99r. Mułłłł i Brak mocy.
PostNapisane: 10 maja 2015, 21:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Witam. Mam problem z moją E46 :rozpacz: . Od Miesiąca próbuję go rozwiązać ale powoli brakuje mi pomysłów. Otóż Od początku kiedy Auto stało się moją własnością ma problemy z mocą, poprzedni właściciel (znajomy) też z nią miał problemy. Auto przyśpiesza jak by miało z 80km. Siara na maxa szczególnie kiedy nie daje rady na światłach jakiemuś szczylowi w golfie III 1,6 benzyna+gaz. :wstyd:
Pompa po regeneracji rok temu. Wymieniony wtrysk sterujący na regenerowany, przepływka rok temu (oryginalna Bosha). Katalizatory wycięte. Filtry pow i paliwa wymienione, EGR zaślepione.
Przewód podciśnienia turbiny połączony jest bezpośrednio ( ominięty czujnik i ta puszka ) i tu moje pytanie czy to może mieć wpływ na to że pod czas trasy auto nagle tak jak by wchodziło w tryb awaryjny, czyli jadę sobie 120 i nagle podczas próby przyśpieszenia auto nie reaguje na pedał gazu. Dzieje się tak na każdym biegu. Podczas wysprzęglenia kręci na maxa. Dzieje się tak od jakiś 2 miesięcy temu wcześniej to nie występowało. Nie dość że nie ma mocy to i jeszcze zaczęła łapać muła
Dodam że dość głośno świszczy turbina ale zdaje mi się że to przez puste katy. Cięgno od turbiny po odpaleniu wsuwa się w gruszkę do końca i później ani drgnie.Silnik nie kopci, nie ubywa oleju,na luzie kręci do końca. Jeżdżę po różnych mechanikach i każdy gada coś innego nie chcę za bardzo sugerować się ich gadką bo 90% z nich to cwaniaki i krętacze :mur: Niestety w tych czasach o uczciwego Majstra bardzo ciężko.
Może jest tutaj ktoś z okolic Głogowa woj Dolnośląskie i mógł by pomóc w rozwiązaniu tego problemu bądź ktoś zna dobrego mechanika specjalizującego się w BMW z okolic i mógł by podesłać namiary z góry dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d 136km 99r. Mułłłł i Brak mocy.
PostNapisane: 10 maja 2015, 22:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na wstępie to znajdź mechanika który ogarnia diesle BMW... konkretna diagnostyka na kompie powinna podpowiedzieć co jest nie tak tylko musi być to kumaty diagnosta ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d 136km 99r. Mułłłł i Brak mocy.
PostNapisane: 11 maja 2015, 07:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początek ogarnij sterowanie turbo.

Podciśnienie nie może być podłączone bezpośrednio do turbiny, bo będzie pociągało gruszkę cały czas na maksa.
Stąd łapanie trybu awaryjnego.
Później dobra diagnostyka. Jeśli Pojawiają się błędy EGR, to warto go także uruchomić, a jak już ograniczać to programowo za pomocą DIS lub ISTA D


Warto też zrobić aktualizację oprogramowania do najnowszej wersji. Zwłaszcza, że pisałeś o zmianie przepływomierza, gdzie w tych silnikach nastąpiła zmiana typu przepływki, co wymaga zmiany softu w sterowniku silnika.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d 136km 99r. Mułłłł i Brak mocy.
PostNapisane: 13 maja 2015, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
X 2


cursor napisał(a):
Na początek ogarnij sterowanie turbo.

Podciśnienie nie może być podłączone bezpośrednio do turbiny, bo będzie pociągało gruszkę cały czas na maksa.
Stąd łapanie trybu awaryjnego.
Później dobra diagnostyka. Jeśli Pojawiają się błędy EGR, to warto go także uruchomić, a jak już ograniczać to programowo za pomocą DIS lub ISTA D


Warto też zrobić aktualizację oprogramowania do najnowszej wersji. Zwłaszcza, że pisałeś o zmianie przepływomierza, gdzie w tych silnikach nastąpiła zmiana typu przepływki, co wymaga zmiany softu w sterowniku silnika.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL