Witam
Trafiło do nas e87 2,0 valvetronic na drugi dzien po kupnie od handlarza.
Objawy falowanie obrotów, check engine, gaśnięcie silnika podczas manewrów parkingowych przełączanie z P na D itp (skrzynia automat), wypadanie zapłonów
Po podpięciu pod kompa oczywiście serwisowym rheingoldem, wywaliło wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze i wypadanie na wielu cylindrach. 2 nowe cewki i w aucie już check nie mryga chodzi na luzie git. Jazda próbna wyjezdzam z warsztatu zatrzymauje sie na skrzyżowaniu, zgasło. No to powrót podpięcie pod kompa - valvetronic serwomotor. Kasowanie błedów jazda próbna dalej gasło przy predkościach manewrowych.
No to wsadzilismy nowy silniczek valvetronica zamiennik VDO.
W aucie 0 błędów chodzi idealnie równo, 30 km zrobione wszystko git, moc nie szarpie nie gaśnie itp, ale nie jest do końca pięknie, a mianowicie reakcja na wciśnięcie pedału gazu, reakcja na gaz, tragedia. Jet opóźniona i towarzyszy temu dziwny dźwięk jak by zapłon wypadał w przedziale 700-1000 obrotów - tylko w tym przedziale. Przekroczy 1000 i wkręca sie idealnie, jak powoli wciska sie gaz od 700 tez idzie idealnie, ale jak sie wciśnie mocno to od 700 do 1000 muli potem ideał. Oczywiście 0 błędów na kompie i wszystkie parametry są dobre, sprawdzane rheingoldem, disem, inpą i hella gutmanem, ja już sie poddaje. Podczas jazdy nic nie czuć jedzie git, ten objaw jest tylko na P - parkingu i dodawaniu gazu na "luzie" podczas jazdy jest wszystko dobrze.
Co najlepsze gdy go odłącze valvetronica, nie ma tej opóźnionej reakcja na gaz, bo wiadomo wtedy chodzi przez przepustnice a nie system valvetronica, no ale wywala checka.
W poniedziałek auto musze oddać klientowi stałemu klientowi, to jego 3 BMW serwisowane u nas i nie wiem już co mu powiedzieć, 4 dni sie męcze z tym autem i zarobku nie ma, ale to już nie chodzi o pieniądze tylko o zadowolenie klienta.
Adaptacje valvetronica robione oczywiście, otwarcie zaworów ustawiane na 0,3mm i na 0,8mm i reakcja na gaz taka sama. Rozrząd sprawdzany na blokadach serwisowych, wszystko jest git,naciąg łańcucha git - auto ma 92 tys km licznikowo bynajmniej. Szukałem nieszczelności jakiejś psikając samostartem nic sie nie dzieje., przekaźnik valvetronica działa, bezpiecznik git.
Odkręcając korek oleju podczas pracy, faluje, czyli wnioskuje ze odma sprawna.
Gdyby nie ta reakcja na gaz to by było git.
Miał ktoś może taki problem? albo kojarzy?
_________________ BMW KLUB SZCZECIN
|