Panowie mowa o 5HP30 - olej był wymieniony jakiś miesiąc temu. Po wymianie oleju wyraźnie zauważyłem że skrzynia pracuje o wiele lepiej - biegi zmieniała bardzo delikatnie bez najmniejszego szarpnięcia. Był problem tylko (przed zmianą i po zmianie) że delikatnie szarpała przy zmiane z D na R tudzież po wrzucaniu D czy R po postoju na P. Ale nie było to jakieś mocne szarpnięcie tylko delikatne - odstawiałem łącznik wału. Poza tym pracowała idealnie - redukcje też ok. Kilka dni temu podczas mocniejszego wciśnięcia gazu zdarzyło się coś takiego jakby zamiast redukcji nie wskoczył żaden bieg (obroty silnika skoczyły do tam 6 czy 7 tyś i po sekundzie dopiero się zapiął bieg). Ale po tym samochód jechał dalej normalnie - po jakichś 2 minutach dalszej spokojnej jazdy nagle wskoczyl tryb awaryjny. Zajechałem do domu, podłączyłem INPĘ - błąd biegu 1 (100 Gear Check 1) oraz 153 CAN DME-Load Signal. Skasowałem błędy, odpaliłem auto - jechało normalnie dopóki nie wcisnałem znowu mocniej gazu (ale tak "spokojnie" mocniej). Stalo się coś dziwnego - nito jakby koła sie ślizgały ni to jakby w ogóle nie mogły trakcji złapać (a przypominam że gaz wcisnąłem tak tylko do połowy gdzieś), ni to jakby jakaś wytarta zębatka się ślizgała. I skrzynia wskoczyła znowu w tryb awaryjny. Zjechałem więc na parking jakiś, podpiąłem INPĘ, skasowałem znowu błąd i dojechałem do domu znowu normalnie już na spokojnie nie wciskając mocniej gazu. Biegi dalej zmienia płynnie ale teraz zmiana z P na D/P trwa jakieś 2 - 3 sekundy i powoduje mocniejsze szarpnięcie i mocny spadek obrotów. Następnego dnia dolałem oleju w skrzyni (weszło ponad pół litra) - skrzynia się naprawiła w połowie - nie wskakuje już w safe mode, ale teraz przy mocniejszym wciśnięciu gazu wciąż jest to dziwne ślizganie się czegoś oraz auto pali teraz koło 20 - 24 litrów po mieście ;p (wczesniej 14 - 18). Mam nadzieję, że to nie konwerter ? ;p z tego stresu podczas dolewania oleju całkiem zapomniałem spojrzeć w końcu na łącznik/podporę wału

Pytanie do mądrzejszych ode mnie - czy po opisie i objawach możecie stwierdzić, czy to konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne, żeby nie było) czy łącznik/podpora czy coś innego ?