BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 28 lutego 2016, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
witajcie, wczoraj zakupiłem od Kamila kolejne BMW jest to przedliftwe e38 z M62B44 pod maską.
auto nie bez wad, troszkę dłubania będzie na pierwszy ogień pasowało by poprawić zawieszenie i zrobić jakiś serwis startowy, i tu moje pytania:
Obrazek

w tylnym lewym kole coś pukało, przypuszczaliśmy że to pęknięta sprężyna jednak okazało się że to kielich trzymający sprężynę na amortyzatorze jest urwany z jednej strony i sprężyna leży bardzo krzywo (zdjęcie z neta podglądowe), da się wymienić samą podstawę trzymającą sprężynę czy trzeba kupić cały amor. pewnie bym to sam zdiagnozował jednak nie miałem czasu w sobote na zdjęcie koła i wyjęcie amora. a przez dwa najblizsze tygodnie nie będzue mnie w domu, cosik bym zamówił przez ten czas żeby ruszyc z kopyta jak będę w domu :) dodam że zawieszenie to edc.
Obrazek

co polecacie na pierwszy serwis, jaki olej (przebieg 240k)?
co poza zmiana płynów i filtrów, gdzie warto zajrzeć, co sprawdzić, wymienić ?

znacie kogoś kto naprawia pixele w Warszawie bądź Garwolinie/Łukowie/Siedlcach/Mińsku Mazowieckim?

pozdrawiam Paweł :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [w38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 28 lutego 2016, 22:10 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Paweł pixeloza, fotele, podsufitka u mnie :) Pamiętaj.
Serwis startowy: olej filtry to oczywista oczywistość (lubisz dać w palnik więc wlej 10w60), termostat, korek chłodnicy, uszczelka miski olejowej, odma, świece. Płyn we wspomaganiu nie zaszkodzi tym bardziej że to grosze. Koniecznie zajrzeć do pompy olejowej czy się nie odkręca. Uszczelki pod pokrywą zaworów są nowe (na tyle starczyło mi czasu). Generalnie silnik dzwon więc nie spuszczał bym się na razie nad tym. Ostatnimi czasy w serwisie była robiona pompa wody więc raczej z układem chłodzenia luzik.
Skup się nad estetyką i tym tylnym zwieszeniem. Ten tylny tależyk jest chyba wymienialny, chyba u mojego kumpla byśmy to znaleźli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1696
Lokalizacja: LLU
Kamil_ napisał(a):
lubisz dać w palnik więc wlej 10w60


raz dał, a jak chapnęła wiaderko benzynki i reszte opon to wracaliśmy całą droge 80km/h :rotfl:
podobno ma byc swap na m47 :D

pavloo galerie zakładaj :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 12:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
wojtasWLK napisał(a):
pavloo galerie zakładaj :cisza:


jeszcze nie czas :)
jak już pół środka wymontowałem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak olej 10w60 cała masa v-łek na takim jeździ ( również ja )
Amortyzator do zmiany (też to miałem) (standard)
Pixeloza wymiana taśm (żadne nakówanie).
I ta pompa oleju co wspomniał Kamil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
stop to nie m60 tylko m62 od 1996 do 2001, te auta jezdza na nizszej lepkosci niz m60, proponuje przynajmniej valvoline 0w40 LL-01, na male dystanse i zamiast 5w40 dla dobrej ochrony. do m60 leje sie wyzsze lepkosci, tu ostatecznie 5w40

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
no i Paweł ogłupiał w tym momencie... :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
chyba zdecyduje się na Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40
warto na start wsadzać nowe świece?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 15:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie tylko chodzi o to ze silnik 20 lat pracowal na mineralnym :zakrecony: chodzi o to ze jak wlejesz mu niewlasciwa lepkosc to nie bedzie chodzil z taka lekkoscią :) sama ochrona silnika to pikuś

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 16:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Pierw zwal tą miskę olejową sprawdź pompę oleju i zwróć uwagę na nagar w silniku.
Dwadzieścia lat temu nie było takich super oleji co teraz a silniki pracują do dziś.
Zęby nie było że zalejesz tego TITAN Supersyn Longlife 0W-40 i po jakimś czasie zacznie klepać .... do kogo pojedziesz z reklamacją dopawelos666 czy Kamil_
Teoria nie idzie zawsze w parze z praktyką Radek z Kliniki zalewa 10w60 Wojtek z Groupe.a.i.e i ja.
10w60 to pełen syntetyk np.shell
Ale to tylko moja opinia..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 16:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Olej nagaru mu nie rozpusci. Podstawa jest zmieniac filtr oleju. Na poczatku mozna czesciej niz olej. Do starego auta nie powinno sie lac oleju z wieksza lepkoscia niz zalecane wlasnie ze wzgledu na smok w misce. Katalog nie zaleca do m62 nawet oleju 10w40. do m60 zaleca 10w40 15w50 wiec teoretycznie mozna lac takze 10w60 dedykowany dla silnikow M. jak diesel nie klepie na dobrym 0w40 to i m62 nie bedzie klepac, dobry olej charakteryzuje sie wzrostem lepkosci na goracym oleju do okolo ponad 13 cst. z tego co wiem to auto nie jest uzywane na codzien i bedzie jezdzilo na krotkich odcinkach. nie trzeba lac 10w60 do m62 zeby dac w palnik, wystarczy wlac dobre 0w40. zwykly silnik nie powinien byc zalewany olejem 10w60. olej plynie wolniej, silnik ma ciezej. to nie sa silniki pod takie oleje. jezeli gora silnika zacznie klepac wtedy mozna przejsc na wyzsza lepkosc niz 5w40 i zastosowac jakis olej z wieksza lepkoscia. nie ma tak ze do katu trzeba lac tylko 10w60. do m3 e36 leje sie lepkosci 5w40 i 10w40. uzytkownicy na forach bmw sami zaczeli lac oleje 10w60 dla silnikow M do tych silnikow i zaczeli to wszystko mieszac. Do m60 katalog zaleca olej np 10w40 EE z molibdenem od emki e36. do m62 zaleca juz tylko 5w40 tridenta i 0w40 xf z premium. nie ma najmniejszego sensu lac tam 10w60 od m3 e46. Na nizszej lepkosci auto potrafi chodzic lzej, silnik pracowac gladziej. Mowi Ci to ktos kto wiele razy zlewal 10w60 i wlewal odpowiednie nizsze lepkosci. Ograniczeniem jest tylko spadek lepkosc na goracym silniku. Jezeli cisnienie oleju jest ok na wysokich obrotach na goracym oleju to bedzie wszystko ok.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 17:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
pawelos666 a szwaby leją takie oleje i jest ok.
Jeśli na olejach 10w60 olej wolniej płynie i silnik ma ciężej, to wytłumacz czego na tym oleju jest DUŻO większe ciśnienie oleji niż np.na 5w40 ? Wiem (lepkość). Ale czy woniej płynie? A temp oleju jest dużo nisza !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 17:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Polacy tez leja takie oleje. Gorzej ma silnik na zimnym oleju, bo ma lepkosc 2x wyzsza zamiast 70-80cst ma 160 i gorszy przeplyw. Na goracym oleju spada cisnienie, bo spada lepkosc. Jako, ze w tym oleju jest lepkosc na goracym 23 cst to cisnienie jest tez wyzsze na goracym, natomiast w 40st jest 2x wieksza lepkosc niz jest potrzebna Juz nie pisze co jest ponizej tej temp. Silnik nie pracuje tylko na goracym oleju. Jezeli lampka sie nie wlacza od oleju na goracym oleju na obrotach to nie ma obaw. Lampka na goracym oleju ma sie tez nie swiecic na biegu jalowym. Najwazniejsze jest cisnienie oleju na wysokich obrotach.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
pawelos666 w nie których postach,zdaniach sam sobie przeczysz,
ale nie jestem upierdliwy i nie chcę Cie cytować bo nie jestem P.Zimny Pozdrawiam. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Jak nie masz pojecia to po prostu nie poruszaj kolejny raz takiego tematu. Zalecasz olej do m62 od m60. To blad. Po odpaleniu na oleju 10w60 zanim olej zostanie rozprowadzony mija chwila to raz. Dwa silnik ma ciezej i olej ma ciezej przeplywac stawia opor szczegolnie ponizej tych temperatur roboczych i na niskich obrotach. Na goracym silniku lepkosc spada w olejach od 10 do 25 cst. Ten ma ponad 20 a dokladnie 23 i na cieplym jak juz lepkosc spadnie do takich wartosci to wtedy nie ma takiej roznicy pomiedzy olejami. Tego sie nie leje ze wzgledu na lepkosci na zimnym. Cisnienie nieznacznie wzrasta jak olej jest goracy, jesli masz np 23cst a nie jak 5w40 15cst. Cisnienie zalezy od lepkosci oleju w danej temp. I nie ma nic wspolnego z czasem jaki mija do rozprowadzenia po magistrali czy cisnieniem na niskich obr. Na zimnym oleju cisnienie nie jest do niczego potrzebne i taka lepkosc. Zmierz sobie przeplyw oleju na niskich obrotach zimnego 10w60. To nie jest dobry pomysl na caly rok. Poza tym jak olej jest dobrany odpowiednio do silnika to silnik pracuje bez najmniejszych oporow, pali tez mniej na zimnym oleju. Jesli nadal nie kumasz to wyobraz sobie nową jednostke do ktorej wlewasz olej 15w40 zamiast 0w20 i temp ponizej -20. Wiesz co sie stanie? Cisnienie oleju i przeplyw bedzie zbyt niski po odpaleniu i pojawi sie na liczniku informacja o zbyt niskim cisnieniu. Co innego jak silnik wejdzie na obroty i ogrzejesz olej. Poza tym to auto ma byc odpalane raz na jakis czas i jezdzic na krotkich odcinkach. Takze prosze nie polecajcie juz tych olejow 10w60 tam gdzie ma byc lane 0w40 5w40 czy 5w30, przestancie panikowac ze cos sie zatrze...blagam...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Ja Cie nie obrażam wiec i mnie nie obrażaj,masz już swój temat o olejach i tam wieszaj psy...
Ja mam info. znam ludzi którzy mają pojecie o m60/2 i takie oleje zalewają ,Ty takiej wiedzy nie masz...
Ja nikogo nie namawiam... do zalewania czego-kolwiek. Autor tematu sam zdecyduje.
I nie porównuj nowych silników co pasowanie mają inne niż stare trupy bo tam faktycznie leją 0w20/30.


Ostatnio edytowano 29 lutego 2016, 18:59 przez bawarczyk88i, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
nie to żebym bazował tylko na opinii pawelos666, Kamil_, lub bawarczyk88i, zaczerpnąłem opinii w rożnych źródłach aby uzyskać jakiś kompromis i usłyszeć jakieś pokrywające się wypowiedzi, jako że sam nie mam wiedzy na temat właściwości oliwy.
i o to jakie odpowiedzi zwrotne z propozycjami dostałem, pozwolę sobie zacytować:


" do silnika M62 polecam dobrej jakości, syntetyczny olej typu fullSAPS, o klasie lepkości 5W-40. Spośród tego typu olejów szczególnie polecam:

- Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40
4l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1782.html
1l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1783.html

- Motul 8100 X-cess 5W-40
5l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,2956.html
1l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,2955.html

To bardzo wysokiej jakości, syntetyczne oleje o najwyższym indeksie jakości wg API (SN). Dodatkową zaletą powyższych olejów jest wysoki indeks lepkości (Valvoline 174 ; Motul 170) świadczący o grubym i stabilnym filmie olejowym. Przewagą Motula jest wyższa temperatura zapłonu (230°C vs 220°C). Pozostałe parametry tych dwóch olejów są niemal identyczne.

Jeśli wolałbym Pan zastosować olej o jeszcze wyższym indeksie lepkości, polecam Valvoline VR1 Racing w wersji 5W-50 lub 10W-60. Jeśli często użytkuje Pan samochód na krótkich odcinkach, z częstym uruchamianiem nierozgrzanego silnika, nie polecam oleju o lepkości 10W-60, ponieważ jego prędkości płynięcia przed rozgrzaniem do temperatury roboczej są wyraźnie niższe niż w wypadku dobrej klasy olejów o lepkości 5W-40.

- Valvoline VR1 Racing 5W-50
4l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1774.html
1l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1775.html

- Valvoline VR1 Racing 10W-60
5l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1776.html
1l http://!_nie_reklamujemy_!/produkty/olej-sil ... ,1777.html "


oraz odpowiedz z innego sklepu:

" Olej moge polecić:
http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/103997/
http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/103998/ "

i bądź tu mądry :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Do kilkudziesieciu takich zalewalem 0w40 i 5w40, bo prawda jest taka ze ta v8-ka moze smialo jezdzic na 5w30 wg katalogu, wiec prosze Cie nie siej zametu i nie polecaj oleju dla BMW E46 do m62. Roznica pomiedzy tymi silnikami m60 i m62 jest spora. Temp w silniku jest takze inna. Na temperaturę oleju możesz wogole nie patrzeć jak nie znasz jego skladu.
bawarczyk88i napisał(a):
I nie porównuj nowych silników co pasowanie mają inne niż stare trupy do tam faktycznie leją 0w20/30.

akurat v8 m62 to silniczki ktore pracuja smialo na 5w30 i nawet na takim oleju nic by sie nie stalo. duzo wieksze wymagania sa przy rzedowych starszych silnikach.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lutego 2016, 18:58 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
autem nie będę jeździł na co dzień, powiedzmy że będzie odpalany co weekend. wiadomo czasem wyskoczę gdzieś dalej powiedzmy na weekendowy wyjazd na mazury. tak jak wspomniał Kamil nie jeżdzę emerycko :rotfl:
nie jestem jakimś tam upalaczem jednak wiadomo czasem wcisnę ten pedał do końca tym bardziej że jeszcze nie nacieszyłem się tym autem.
jasne żę zdejmę miskę, jestem w trakcie kompletowania zamówienia, wpadną nowe świece wszystkie filtry, uszczelka miski, nowa odma wraz z uszczelką, płukanki oraz wszystkie nowe płyny, z termostatem się jeszcze wstrzymam bo mam parę innych wydatków a cena ori jest dość spora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ja mysle ze starczy Ci ten olej lub inny ktory podchodzi pod np GT-R35 czy AMG... i ktory spelnia norme LL-01 i najwyzsza merca 229.5 z wysokopopiolowych, bez jaj nie zatrzesz tego. m62 nie bierze oleju... X-CESS nie jest lepszy od X-MAX i 5w40 nie chroni lepiej. ja wolalbym wlac 0w40 niz 5w40, duzo lepszy sklad. ja jezdze z butem w podlodze na 0w40, wazna jest ochrona silnika na zimnym tak jak Ci odpisal ten koles. 10w60 ma grubszy film ale drozsze oleje z nizsza lepkoscia, maja dodatki ktore uniemozliwiaja zrywanie filmu. 10w60 taki tanszy jest syntetykiem ale na 80-90% bazie HC, do tego fosfor cynk, popioly siarczanowe. jak koniecznie bedziesz chcial wyzsza lepkosc to masz 10w40 EE Millersa. leja ludzie do m3 e36. wycisza, redukuje tarcie, chodzi jak nizsza lepkosc. Z molibdenem jest, redukcja tarcia 60%. Nie zatrzesz... :rotfl:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lutego 2016, 19:29 przez pawelos666, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL