BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 1 lipca 2015, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Witam. Obecnie mam założony gwint ta-technix który postanowiłem zmienić na seryjne zawieszenie aby było komfortowo. Po przeczytaniu wielu wątków zdecydowałem się na amortyzatory bilstain b4 czarne na przód a na tył kayab....tylko z vinu wychodzi mi że oryginalne było sportowe dostosowanie podwozia. I wsumie już nie wiem co będzie odpowiednie ? I nie mam pojęcia jakie sprężyny do tego kupic. Ogólnie da się jakoś sprawdzić wahacze czy są zwykle czy te mpakietowe ? Bo u mnie poprzedni właściciel wymieniał ale jakie założył to nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 23 lipca 2015, 20:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: 525
Kod silnika: m52tu28
Garaż: było e36 m52b28/było e39 m54b22/był e46 m52tu28/jest e39 m52tu28
Wachaczy nie było m pakietowych ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 23 lipca 2015, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Były M pakietowe, przynajmniej są takie w ofercie. Podobo delikatnie różnią się kątem osadzenia sworznia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 29 lipca 2015, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Sportowe dostosowanie podwozia z tego co pamiętam oznacza iż masz 2cm krótsze sprężyny niż seria. Amortyzatory nie różnią się, wahacze również są jak w serii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 29 lipca 2015, 20:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Sportowe dostosowanie podwozia s226 to masz 2 cm niższe sprężyny + twardsze amorki. Wahacze jak w serii.
Ale oprócz sportowego dostosowania podwozia masz M pakiet sportowy II w skład którego wchodzi właśnie sportowe dostosowanie podwozia + M pakiet stylistyczny + właśnie zmienione wahacze, których sworznie są podobno osadzone pod innym kątem.
Kiedyś próbowałem zgłębić temat ale niestety nie udało mi się to, żeby naocznie stwierdzić czy te wahacze się różnią.
BMW jak i lemforder oferują oddzielnie wahacze do M pakiet II. Do sportowego dostosowania idą standardowe.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 30 lipca 2015, 09:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 30614
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
maxone, sprawdź wg vin te B4, bo są 2 rodzaje, springi kup eibach sportline lub prokit, będzie optymalnie wysoko i jazda jak na zawieszeniu mpakietowym

_________________
Obrazek
^Klik^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupé 2000r wymiana amortyzatorów i sprezyn
PostNapisane: 31 lipca 2015, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
Potwierdzam słowa kolegi DaaN,
W swoim aucie również mam opcję s226a i w ostatnim czasie byłem zmuszony wymienić sprężynę z tyłu z powodu jej pęknięcia(ostatni zwój przy wahaczu).Po konsultacjach z kolegą stones1 zamiast płacić grubą kasę za 2 szt na tył zdecydowałem się na komplet Eibach pro-kit.Powiem tak,komfort jest prawie identyczny jak na ori springach do s226a.Mówię prawie,bo jednak jest delikatnie sztywniej.Pewnie dlatego,że autko siadło troszeczkę niżej względem sport.dost.podwozia.Jest to dla mnie kompromis między komfortem,a estetycznym wyglądem autka.Podsumowując strzał w dychę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL