BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 8 maja 2015, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 247
Lokalizacja: space
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M43
Witam;


Mam zamiar przełożyć tylne wahacze z 330 do 320 podyktowane jest to już zrobionym swapem hamulcy z 330. Potrzebne mi jest tylko zamontować hamulca ręcznego tak jak ma być, czyli bez kombinacji. I pytanie czy wahacz z 330 ten z piastą podejdzie pod otwór na przegub z 320 ?? Czy ilość zębów i średnica przegubu na piaście jest taka sama ??

Za odpowiedz będę wdzięczny może już ktoś to robił ??


Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320
PostNapisane: 11 maja 2015, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 247
Lokalizacja: space
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M43
Nikt ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320
PostNapisane: 12 maja 2015, 18:24 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
To i ja z ciekawości zapytam , duża rzeźba jest przekładając hamulce z 330 do takiego 320 ? Jakie części są do tego potrzebne żeby było wszystko porządnie zrobione ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320
PostNapisane: 13 maja 2015, 22:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 247
Lokalizacja: space
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M43
Wiec tak.

Możesz zrobić to na dwa sposoby.

1. Zmiana tylko przodu. Najlepiej kupić całe zwrotnice od 330 . Wiem że na allegro są one drogie. Chcą około 500- 700 zł za sam przód. Wiec popytaj w punktach recyklingowych (złomowiskach) takich większych najlepiej. Ponieważ tam nie cenią tak zacisków z 330. Cenią je tak samo jak z 320. po około 70 zł za zwrotnice kompletną. Jak już je masz wypadało by je pomalować. Czyli rozebrać wypiaskować i do pieca. Koszt około 100 zł za parę. Potem nowe uszczelniacze i gumki. Montaż P&P zamiast tych z 320. Wydaje mi się że jest to lepsza opcja. Jeśli chcesz zostawić Twoje zwrotnice z 320 to przydało by się wymienić osłonę od tarczy. W 330 jest większa. Będzie to lepiej wyglądać. Pamiętaj ze mniejszego koła jak 17 wtedy nie założysz. Reszta Jarzmo i zacisk pasują P&P.
2. Zmiana Przodu i Tyłu. Tył jest gorszy z uwagi na hamulec ręczny który w 320 jest poprostu mniejszy. Nie da się zamontować większych szczęk od 330 z uwagi na to iż mocowania są na mniejsze szczęki. Jedynie co trzeba zrobić hybrydę. Odciąć ze starych szczęk podstawy szczęk i przyspawać umiejętnie do nowych szczęk z 330 które też w sumie trzeba skrócić o podstawę by wspawać te z 320. Wtedy będzie ręczny ale nie daje gwarancji czy będzie trzymał. Jednak jest to rzeźba :) No i zostaje osłona która jest mniejsza w 320. Możesz ją wymienić na tą z 330 ale jest problem ze ściągnięciem jej. bo albo ściągniesz piastę i wtedy blachę albo ja rozetniesz i ściągniesz. Można jeszcze ponacinać ją i rozgiąć na płaską bardziej by nie przycierała o tarczę. Reszta czyli zacisk i jarzmo pasują P&P.

Można również zmienić cały wahacz ten banan od 330 wtedy masz wszystko jak w 330. Tylko pytanie czy ilość ząbków pasuje i średnica na przegubie. Poszukałem między czasie i jeden koleś przełożył te wahacze i pasowały więc za niedługo pewnie to wykonam to powiem czy się da ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 15:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 247
Lokalizacja: space
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M43
Dowiedziałem się :/

Wahacz z 330 nie pasuje do 320 z jednego względu - inna średnica osadzenia przegubu w piaście .. Czyli przegub z 330 jest grubszy ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 04:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
Cześć :) zdaje się, że trafiłem w odpowiedni temat:
Na dniach będę dokonywał przekładki wahaczy(tył) od 330 do 323, wahacze(330) kupiłem razem z półosiami, więc problem kolegi kristoff8112, już mam rozwiązany ;)
Chciałbym się dowiedzieć czy nowe półosie podejdą flanszą do mojego dyfra i czy w ogóle to wszystko będzie pasowało :) Wahacz prawdopodobnie ma takie same mocowania, ale półoś jest inna, a to rodzi podejrzenie, że coś tam jednak może nie zagrać i dlatego wolałbym się o tym dowiedzieć zanim zacznę rozbierać auto :)

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 10:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: Pabianice
Półosie z 330 są największej średnicy ze wszystkich E46 poza M3. Poza tym manual ma flansze ze 6ma otworami zgrupowanymi w trzy grupy po dwie sztuki (asymetryczne) a automat ma normalnie, symetrycznie rozłożone wszystkie 6 otworów. Generalnie półosie nie podejdą moim zdaniem. Próbuj z wymianą flansz na dyfrze.

_________________
FTWL Motorsport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
z tymi flanszami nie będzie większego problemu, bo mogę mieć dyfer z 3.0 automat z przełożeniem 3,38 i w razie czego przełożę, albo cały dyfer (jak będzie pasował), albo same flansze. Problem natomiast zauważyłem w czujnikach ABSu, bo u mnie są szare, a w tych wahaczach
(330) powinny być niebieskie, zastanawiam się czy mocowanie czujnika ABSu jest takie samo i czy moje szare czujniki da się przełożyć na nowe wahacze, jeśli nie, to jak to przerobić??

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 3 lipca 2015, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 247
Lokalizacja: space
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M43
No myslalem,nad przekladka przegubow ale wlasnie nie pasuja do dyfru. Jak kolega powiedzial z 330 sa one grubsze i z profilu pustego z rury. Czyli wymiana calego dyfru wchodzi w gre tylko pytanie czy podejdzie do walu hehe. Czujniki maja chyba takie same mocowanie. Znajomy mechanik robil mi w przodzie podmianke bo byly innego koloru. Tylko problem byl z wyciagnieciem starych bez uszkodzenia. Zapieczone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przełożenie tylnych wahaczy z 330 do 320 - rozwiązanie
PostNapisane: 17 lipca 2015, 16:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
kontynuuje temat :)

auto mam już po przekładce wahaczy i jeździ :)
Po założeniu wahaczy pierwszym, już wcześniej przewidzianym problemem stało się łączenie półosi z dyfrem, półoś z 330 jest wyraźnie większa niż flansza dyfra 323
najpierw kupiłem dyfer 330 automat, ale niestety nic nie pasowało, ani flansza do wału, ani flansze do półosi, więc kupiłem jeszcze jeden, tym razem 330 manual, ale przełożenie 2,93 byłoby trochę za długie, tak więc trzeba było wymyślić coś innego :)
Do swojego dyfra 323 przełożyłem flansze od dyfra z 330 manual i wszystko by ładnie podeszło, ale śruby łączące półoś z dyfrem okazały się za krótkie :) ustaliłem, że są co najmniej dwa rodzaje i po nr. półosi dobrałem śruby w BMW Fus (12 śrub 195zł), dzieki temu dowiedziałem się, że mam wahacze od 330d i to w dodatku zdjęte z auta posiadającego DSC.
Powstał problem, bo starych czujników ABSu z poprzednich wahaczy nie wyjmę bez uszkodzenia, więc muszę dobrać jakieś inne i teraz pytanie:
JAKIE??

:) rodzajów jest kilka i nie widzi mi się kupować na chybił trafił aż w końcu, może któryś zacznie działać :)
Może ktoś się orientuje jak to jest z tymi czujnikami :)

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL