BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E87] 120d Amortyzatory + sprężyny do delikatnego obniżenia
PostNapisane: 23 lipca 2015, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Szukałem informacji ale na forum praktycznie nic nie ma w temacie e87 a potrzebuję wymienić amortyzatory z przodu. A jak już wymieniać to lepiej sensownie i przyszłościowo.

Obecnie mam w aucie cuda, ale nazwijmy to seryjnym zawiasem z e87. Nie mam żadnego mpakietu ani nic z tych rzeczy. Podstawowa sprawa obecnie to zmienić amortyzatory i tu pierwszy pytanie co założyć? Sachs? Bilstein B4? Od razu dodam, że nie zależy mi na mega twardym zawieszeniu, a nawet powiedział bym że takiego nie chcę. Obecny komfort jest odpowiedni, no może trochę twardsze może być żeby tak nie bujało przy starcie bo jest lekka motorówka teraz.

Teraz rozszerzenie tego pytania, czyli co wybrać żeby dobrze pracowało z lekką glebą. Nie wiem jeszcze jakie sprężyny ale po głowie chodzi mi Eibach Pro-Kit ale czy będzie on dobrze współpracował z Bilsteinem B4? Czy może konieczne będzie już wrzucenie B6 albo innych o skróconym skoku?

Powtórzę raz jeszcze, priorytet teraz to amortyzatory które wymienić muszę "na wczoraj" ale nie chcę się wkopać i potem znów myśleć o wymianie przy obniżaniu auta. Będę więc wdzięczny za podpowiedzi i sugestie co do zestawów jakie mogę do siebie założyć :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] 120d Amortyzatory + sprężyny do delikatnego obniżenia
PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
tanio i dobrze to:
amortyzatory Monroe Reflex
sprężyny Eibach Pro Kit (nie będzie za nisko)

Przy jednej robocie wymień od razu sprężyny, potem ustaw geometrię

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] 120d Amortyzatory + sprężyny do delikatnego obniżenia
PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 30614
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
zakładaj zwykłe amory, mogą być b4 i springi 50/30

_________________
Obrazek
^Klik^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] 120d Amortyzatory + sprężyny do delikatnego obniżenia
PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
i pytanie czy kolega planuje inne felgi
teraz masz chyba 16"?
jeżeli takie zostaną to 30/20 moim zdaniem to maksymalne obniżenie, ponieważ przy 50/30 będzie się koło zbytnio chowało w nadkola...
jak planujesz felgi 18" to wtedy można pomyśleć o 45-50/30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] 120d Amortyzatory + sprężyny do delikatnego obniżenia
PostNapisane: 24 lipca 2015, 09:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Dzięki za odpowiedź, prawdopodobnie kupię B4, ale w wersji "lepszej" czyli 31316768919 'Dla samochodów z Sportowe dostosowanie podwozia'. Rożnica pomiędzy nimi a zwykłym B4 to jakieś 10-20zł na sztuce. Czy się czymkolwiek różnią to nie wiem, nie dokopałem się do dokładniejszej specyfikacji.

Tu zwykły:
http://sklep.bilstein.net.pl/22-144249.html

A tu sport:
http://sklep.bilstein.net.pl/22-144256.html

Oczywiście szesnastki tylko na zimę, a teraz wpadnie 17 lub raczej 18 cali, czyli pro-kit to minimum. Oczywiście mam świadomość, że lepiej robić to na raz szczególnie jak zobaczyłem ile jest kombinowania z wyjęciem całej kolumny w e87.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL