BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M57 , nierowna praca silnika na biegu jałowym, INPA
PostNapisane: 26 lipca 2015, 18:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Witam

Pacjent e46 , M57 2000r. , problemem są drgania silnika na wolnych obrotach , po dodaniu gazu , drgania się zmniejszają , po mocniejszej (ostrzejszejsza jazda) , drgań nie ma na wolnych obrotach. Podczas jazdy właściwie drgania nie odczuwalne. Drgania te nasilają się na drążek zmiany biegów , oraz wyczuwalne na fotelu kierowcy (całej karoseri) Samochód trochę podkapca na czarno przy mocniejszej jeździe , ale moc trzyma , nawet ponad przeciętna bym powiedział (możliwe , że poprzedni właściciel zmieniał program)

Wymieniłem trochę części które miały by w moim przekonaniu wpływ na te drgania.

-Koło pasowe (tłumik drgań)
-Świece
-Filtr odmy
-Poduszki silnika , skrzyni biegów
-Sprzęgło , dwumas
-Zregenerowane wszystkie 6 wtryskiwaczy
-Wymieniona pompa progowa


W programie INPA , zrobiłem na rozgrzanym silniku sprawdzenie wtryskiwaczy (zaznaczam , że są po regeneracji)

- Cylinder 1 (-2,28)
- Cylinder 2 (-0,48)
- Cylinder 3 (-2,66)
- Cylinder 4 ( 4,60)
- Cylinder 5 (-2,27)
- Cylinder 6 (-0,09)

Ponadto błąd 5651


Już jako laik widzę , że jest zbyt duża rozbieżność , stąd moje pytanie. Czy wtryski są do wywalenia ? Czy istnieje jakaś adaptacja wtryskiwaczy ? Jeśli tak , to jak to przeprowadzić? Czy po regeneracji wtryskiwaczy w moim M57 , powinno się przeprowadzić korektę wtryskiwaczy ? Może problem mój leży gdzie indziej ? Brak mi już pomysłu i koncepcji ... Prosił bym szanowne grono o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M57 , nierowna praca silnika na biegu jałowym, INPA
PostNapisane: 26 lipca 2015, 23:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Sprawdz kompresję,jeśli wyjdzie dobra reklamuj wtryski.W tym modelu silnika adaptacja/korekta/ wtryskiwaczy jest zbędna.Błąd o którym wspomniałeś sugeruje właśnie niedomagania w ukł.paliwowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL