BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 18:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 9 września 2015, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam wszystkich ponownie, od dłuższego czasu walczę z falującymi obrotami w moim n42. Problem był od początku- po zapaleniu auta na zimnym silniku po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza obroty spadały ze 2, 3 razy na ok 400 i się wyrównywały, zrobiłem kilka operacji w tym czasie takich jak wymiana odmy, wycięcie katalizatorów i emulacja sond za nimi wkręconymi redukcjami, czyszczenie kolektora dolotowego, przepustnicy, map sensora i przewodów od odmy- były całe, wymiana wszystkich sond lambda na używane- dwie miały uszkodzone grzałki, wymiana świec zapłonowych, montaż lpg.
Teraz efekt mam taki, że po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza, a w szczególności na rozgrzanym silniku obroty falują z ok 1500rpm na 800 lub stoją w miejscu na ok 1500 aż wcisnę na chwilę pedał gazu lub obciążę silnik aby te uspokoiły się na chwilę i sytuacja jest od nowa.
Są też momenty gdzie wszystko jest w miarę ok- obroty czasami tylko zafalują o ok 30rpm.
Dodatkowo co zauważyłem odnośnie obrotów podczas jazdy- gdy samochód jest rozpędzony i puszczam go na biegu jałowym to przy dodawaniu gazu obroty wolno rosną mimo całkowitego wciśnięcia pedału gazu, zatrzymują się i wolno spadają po odpuszczeniu pedału gazu; problem ten nie występuje gdy samochód stoi w miejscu. Kasowanie adaptacji inpą nie pomagało a jeśli już to nie na długo co najwyżej dzień. Sondy z tego co patrzyłem na inpie pracują. Auto lubi dymić, są momenty gdzie bardzo mocno dymi a są momenty gdzie wcale, jak na razie nie znam konsumpcji oleju ponieważ miałem nieszczelność na bagnecie którą zlikwidowałem na dniach. Szczelność dolotu jest raczej ok, pryskałem obficie samostartem prawie wszędzie i nic, dodatkowo przy nieszczelności problem występował by raczej cały czas a nie na "kaprys" lub w szczególności po porządnym rozgrzaniu silnika.
Wczoraj zaopatrzyłem się w DISa aby może w ten też sposób usprawnić mi pomoc, jednak jak na razie moja umiejętność posługiwania się DISem jest podstawowa, więc w razie sugestii proszę też o jakąś krótką instrukcję do jej wykonania na DISie.
Jutro sprawdzę kompresje i pospawam dokładnie wydech po usunięciu katów.
Proszę o jakieś sugestie i pomoc.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 9 września 2015, 20:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Od kiedy masz gaz ?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 9 września 2015, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Od czasu kiedy robiłem wszystkie te zabiegi, adaptacje usunięte i jeżdżę na samej benzynie a problem i tak jest, był też przed montażem lpg i wykonaniem wszystkich zabiegów ale miał inny charakter który opisałem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 9 września 2015, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Ogólnie na lpg zrobiłem ok. 800km z czym nie było dobrze to wyregulowane, sondy zgłaszały zbyt bogatą lub zbyt ubogą mieszankę w zależności od prowizorycznych ustawień a teraz gdy chce dobrze dobrać mnożnik to zachowanie silnika mi na to nie pozwala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 10 września 2015, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Dziś trochę jeszcze popatrzyłem i przy próbie sprawdzenia kompresji znalazłem dwie niedokręcone świece więc je dokręciłem ale to nie rozwiązało problemu.
Nie udało mi się jednak zmierzyć kompresji po odpaleniu manometr wskakiwał na 5 i trzymał się na 0- może też coś nie tak mi poszło z procedurą w DISie lub z samym podłączeniem manometru ze względu na długi kanał cewki.
Robiłem też testy vanosów i DIS nie wykrył problemu, proszę rzucić też okiem na wartości adaptacji i wartości aktualne położenia wałków:
http://www.tinypic.pl/nyiymdyavr63
Po przyjechaniu do domu wpadłem jeszcze na pomysł sprawdzenia ładowania i tak na szybko z testów zegarów wyszło mi:
-bez obciążenia- do 14V
-pod pełnym obciążeniem światła, podgrzewanie szyby, nadmuch okazało się, że ładowania nie ma- najniższa wartość 12V
Mam też pytania co do DISa co oznacza taka wiadomość?
http://www.tinypic.pl/ymvpon6vjasg
i co oznaczają znaczki przy każdym wierszu i dlaczego zbiera się ta lista?
http://www.tinypic.pl/cdo8y4er1g1q

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS
PostNapisane: 17 września 2015, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam ponownie. Zakupiłem odpowiedni manometr i zmierzyłem kompresję która przedstawia się następująco:
Minimum valve lift:
cyl.1- 7.5
cyl.2- 8
cyl.3- 7.5
cyl.4- 6

Valve lift 9.6mm więc chyba max:
cyl.1- 11
cyl.2- 11.3
cyl.3- 11.3
cyl.4- 11.6

Próba olejowa:
cyl.1- 13.4
cyl.2- 13.7
cyl.3- 14.6
cyl.4- 13.7

Prosiłbym o ocenę ludzi którzy mają większe doświadczenie z tym silnikiem.
Wg TISa ciśnienie ma wynosić 9-18bar, ze wzoru jest to 12.5bar.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL