BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 5 września 2015, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Przede wszystkim witam wszystkich Beemiarzy :) do których dołączyłem dwa tygodnie temu i już mam problem :( i na początku zaznaczę, że korzystałem z wyszukiwarki i na nie jeden problem znalazłem odpowiedź, ale teraz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem chociaż przeczytałem wiele tematów i jeszcze więcej postów dotyczących odpowietrzania i układu chłodzenia w E46.

Mój problem polega na świeceniu kontrolki niskiego poziomu płynu chłodniczego a wskaźnik na zbiorniczku pokazuje max. więc pomyślałem że układ zapowietrzony, więc za poradami tu wyczytanymi postanowiłem odpowietrzyć, oczywiście samochód nagrzany i wszystko tak jak ma być i pisało w waszych poradach razem z przegazowaniem itd. więc przód wysoko na podjazd i koreczki odkręcone dolałem około 1,5l płynu chłodzącego. Kontrolka zgasła i grała gitara, więc ustawiłem samochód na równym sprawdzam poziom w zbiorniczku i widzę, że cały pływak pod cieczą więc zaczynam wybierać nadmiar gdy zlałem połowę tego co na początku wlałem słyszę dziwny odgłos z prawej strony tak jakby zlewało się ciągle do zbiorniczka z węża koło odpowietrznika i tam zasysa powietrze więc dolałem z powrotem żeby się znowu nie zapowietrzył i odpaliłem autko, przelew pięknie chodził ciągłym strumieniem więc uznałem, że wszystko OK. Następnego dnia wyjazd około 25km i ruszając z pod świateł biały dym z pod maski wyciekł płyn i po zdjęciu obudowy z silnika okazało się, że urwana jest w połowie gwintu śruba z odpowietrznika na powrocie. Nie wiem co może być przyczyną. Ludziska Pomocy bo boję się jeździć własnym samochodem żeby go nie zatrzeć :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 6 września 2015, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Nikt nie może mi podpowiedzieć co może być przyczyną????? Dodam, że węże miękkie i dodaje kilka fotek czy tak ma być czy może ktoś zaślepił tą część i po co ten wężyk tam włożony. To pierwsze BMW jakie użytkuję i może panikuję ale w poprzednich samochodach nie spotkałem się z takimi problemami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 6 września 2015, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 329
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
m57 ma odpowietrzenie przy nagrzewnicy jeszcze, ja wymieniając płyn w m57 napełniałem układ na odkręconych odpowietrznikach pierwszy przelał przy nagrzewnicy zakreciłem dolałem na max w chłodnicy odpaliłem auto i przy odręconym korku było widać jak jeszcze przelew wyrzucał powietrze, kiedy lał już ciągiem zakreciłem korek na chłodnicy i nagrzałem auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 6 września 2015, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Przemo e46, dzięki, tego odpowietrznika jeszcze nie zlokalizowałem. Odpowietrzałem tylko na tym pod obudową silnika i który mi wyrwało i ten koło nagrzewnicy. Więc poszukam tego o którym piszesz.
I takie pytanko, czy to normalne że jak nadmiar usuwam z zbiorniczka to jest taki dźwięk jak bym opróżniał waż koło odpowietrznika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 6 września 2015, 14:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 329
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
masz m57 z chłodnica spalin?? przystosowanym do EU4??Jeden odpowietrznik przy korku chłodnicy jeden na termostacie spalin (jesli masz EU4) i trzeci przy nagrzewnicy tzn na przewodzie idącym do nagrzewnicy pod półką od filtra p.pyłkowego> nadmiaru nigdy nie lałem gdyż po wypłynięciu odpowietrznikami dolewałem do max. w zbiorniczek i tyle na gorącym silniku będziesz miał nadmiar ze względu na rozszerzalność cieczy sprawdzaj stan zawsze na zimnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 6 września 2015, 14:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
przy odpowietrzaniu trzeba ustawić nagrzewanie na full są silniki z dwoma termostatami żeby odpowietrzyć trzeba nagrzać porządnie motor i pojeżdzić z różną prędkością obrotową motoru


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 25 września 2015, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Temat ogarnięty i kontrolka zgasła :D
Było kilka dolewek i jest tak jak być powinno, tylko zastanawiam się czy przy takiej temp jak jest dzisiaj (11°C) i po przejechaniu 5km po mieście 50km na blacie wskazówka nie osiąga pionu, Nie wiem czy tak ma być przy silniku M57 bo wielka kobyła, ale poza miastem przy wyższych obrotach dobija pion i jest OK.

Ktoś mi powiedział, że te silniki mają problem z osiągnięciem temperatury ale są bardzo dobre jednostki napędowe.
Czy to prawda??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d Termostat a może coś innego?
PostNapisane: 25 września 2015, 09:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 254
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: Brak
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146096
podgrzewacz cieczy chłodzącej do wymiany/regeneracji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL