BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 20:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 22 września 2015, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
Witam, parę miesięcy temu wymieniałem w warsztacie tuleje tylnej belki. Przy okazji wymieniona była też podpora wału.

Po odebraniu auta samochód zaczął wydawać dźwięki podobne do zepsutej turbiny w dieslu. Podczas przyspieszania słychac pare gwizdów w przy rożnych prędkościach. Od około 30-40, 60-70 i 80. Gwizd dochodzi gdzieś spod auta i podczas przyspieszania dźwięk jest rosnący a zwalniania dźwięk "zjeżdża w dół". Pierwsze co znalazłem na internecie w związku z tym to za niski stan oleju w skrzyni. Pojechałem wiec do speca, wymienił mi olej, filtr i uszczelki w skrzyni i bez zmian. Jak gwizdało tak gwiżdże nadal. Dodam ze przy wymianie tulei mechanik musiał ja wyciągać wiec wyciągał tez dyfer.

Do tej pory zmieniłem podporę wału parę razy (reklamowałem to po odebraniu auta chyba 2 razy), olej w skrzyni i dyfer. Nic to nie dało.

Nie są to raczej łożyska w piastach ponieważ na zakrętach dźwięk się nie zmienia. Z zewnątrz tego nie słychać. Sprawdzałem przy otwartych oknach w tunelu. Słychać to tylko w środku, jakby po środku / z tyłu auta.

Jak auto dłużej postoi to na początku tego nie słychać albo słychać mniej, jak pojezdze dłużej to wtedy wycie się nasila.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 04:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jesteś pewny że nie dyferencjał ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 08:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Mam tak samo, ale tylko w chłodne dni, generalnie z rana, jak pojeżdże trochę to zanika. Stało mi się to też po wymianie podpory wału i łącznika elastycznego.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 08:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
Szczurek1986, Dyferencjal byl wymieniony, watpie zeby bylo to mozliwe ze kolejny wyje przy dokladnie tych samych predkosciach i z takim samym natezeniem.

bosniak, Łącznik tez wymienialem ale wczesniej i po tym wszystko bylo wporzadku wiec znow wychodzi na ta podpore... Moze ktos kto u mnie i u Ciebie to montowal to niekoniecznie zrobil to dobrze? Moze ta podpora jest "skoszona" i lozysko w srodku wyje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 08:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Miałem to jeszcze raz rozbierane i niby ok. " skoszona" masz na myśli że nie jest prostopadle do wału i łożysko wyje? Szkoda że stare wywalilem, kazalbym założyć i porównać.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 08:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
bosniak, Tak, dokladnie o to mi chodzi. Dziwi mnie tylko ze u mnie ewidentnie przy rozgrzanym lozysku to wyje a u Ciebie odwrotnie. Sprobuje nagrac ten dzwiek to zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 09:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Ja też ale dopiero jutro rano, bo w dzień jak ciepło to tego nie słychać, generalnie przez lato myślałem że problem ustąpił, ale teraz jak się ochodziło to wyje jak diabli :cenzura:

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35


tak to brzmi u mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 10:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Identycznie mam, nawet filmiku nie musze nagrywać :zalamany:

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
bosniak, a dyfer miales wyciagany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Nie, tylko wał.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
No więc chyba musimy szukać tam... Szczerze powiedziawszy podpora jest u mnie prawdopodobna bo jak reklamowałem to wymieniała to ta sama osoba.. Może to nie kwestia części a beznadziejnego montażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Napewno zglebie temat bo szału z tymi łu łu dostaje.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 23 września 2015, 12:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Napewno zglebie temat bo szału z tymi łu łu dostaje.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] - wycie spod auta podczas przyspieszania i zwalniania
PostNapisane: 13 stycznia 2016, 13:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Moje BMW: 735i
Kod silnika: M62B35
Zapomniałem napisać po naprawie - problem rozwiązany. Tak jak podejrzewałem winne było łożysko na podporze wału. Sprawdziło się również to, że to niewłaściwy montaż był winny. Mechanik zrobił z wału "jajo" wybijając starą podporę i wał niszczył łożyska w nowych podporach. Wał naprawiony, nowe łożysko zamontowane i śmiga tak już dłuższy czas bez żadnych problemów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL