BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam, ostatnie kilka dni borykam się z oczywistym problemem, braku mocy w Silniku M47N w różnych postaciach ale u mnie się objawia tym że po 180 Autko kończy jazdę i osiągi ma osłabione 0-100 12sek. Wyszyściłem i sprawdziłem EGR, Przepływka w pełni sprawna w IMPIE. Zaworki poczyszczone ale, chciałbym się dowiedzieć czy przy dodawaniu gazu na zaworku od turbo podciśnienie powinno rosnąć na dościu mam -1Bar natomiast na odejściu -0,5Bara i przy dodaniu gazu nic się nie zmienia nawet bym powiedział że podciśnienie za zaworkiem spadnie do -0,4Bara. Jak to powinno wyglądać ?
Sprawdzałem na postoju.
Dodam że wtryski wszystkie 4 były inaczej pokodowane więc impą przestawiłem.

Prosiłbym o zanalizowanie LiveData podczas jazdy.
https://www.youtube.com/watch?v=Ew7gaAD ... e=youtu.be
Osobiście uważam że coś ospale turbo dobija ciśnienie.

Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
https://www.youtube.com/watch?v=Ew7gaADSvgU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
po tym nic nie widac. sa jakies bledy? obstawiam przeplywke jako winowajce. spalanie dobija do konca? zeby na szybko sprawdzic podcisnienie na turbo turbo powinienes slyszec po przekroczeniu 1500 obr przy 1600 bardzo juz slychac prace turbiny. delikatny swist ciagly powinienes slyszec na rowno 1600. ogolnie turbo dobija chwilami do 2400+ wiec z samym turbo powinno byc ok. napisze Ci co ja zrobilem zeby uratowac moj silnik: wymienilem elektrozaworki, wezyki podcisnien. przesmarowalem podcisnienie turbiny, zalozylem nowy egr czasem go sobie wylaczam jednym pstryknieciem :wstyd:. wywalilem klapki z kolektora i zalozylem zaslepki z nowymi uszczelkami. po tych zabiegach auto wstawalo od 2200obr, z czasem zaczal pojawiac sie blad czujnika polozenia przy cylinderku od sprzegla (nie jest to wlacznik tylko czujnik polozenia wzdluz). sporadycznie co kilka tysiecy km blad. zmienilem go na nowy taki jak w e90 z aktualnej produkcji. od tego momentu auto wstaje az milo. nastepnie odlaczylem egr... turbo wstaje po przekroczeniu 1500 obr/min

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 września 2015, 16:32 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Błędów brak ale, przepływka jak na video widać, niby dobija i ekonomizer zamyka co prawdam mam w automacie ale na biegach sprawdzałem i idzie do końca. Już mi brak pomysłów dlatego mysle o turbinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
podcisnienie moze tylko albo gdzies jest nieszczelnosc. odlacz egr zaslep wezyk i sprawdz czy poprawi sie podcisnienie na turbinie. na turbinie pasowaloby zaworek podmienic z jakims innym sprawnym. zaslep podcisnienie na egr zobacz czy cos lepiej jezdzi

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Robiłem to zablokowałem egr. A także zamieniałem miejscami zaworki zero reakcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
pawelos666 napisał(a):
po tym nic nie widac. sa jakies bledy? obstawiam przeplywke jako winowajce. spalanie dobija do konca? zeby na szybko sprawdzic podcisnienie na turbo turbo powinienes slyszec po przekroczeniu 1500 obr przy 1600 bardzo juz slychac prace turbiny. delikatny swist ciagly powinienes slyszec na rowno 1600. ogolnie turbo dobija chwilami do 2400+ wiec z samym turbo powinno byc ok. napisze Ci co ja zrobilem zeby uratowac moj silnik: wymienilem elektrozaworki, wezyki podcisnien. przesmarowalem podcisnienie turbiny, zalozylem nowy egr czasem go sobie wylaczam jednym pstryknieciem :wstyd:. wywalilem klapki z kolektora i zalozylem zaslepki z nowymi uszczelkami. po tych zabiegach auto wstawalo od 2200obr, z czasem zaczal pojawiac sie blad czujnika polozenia przy cylinderku od sprzegla (nie jest to wlacznik tylko czujnik polozenia wzdluz). sporadycznie co kilka tysiecy km blad. zmienilem go na nowy taki jak w e90 z aktualnej produkcji. od tego momentu auto wstaje az milo. nastepnie odlaczylem egr... turbo wstaje po przekroczeniu 1500 obr/min


Jak odłączyłeś EGR? Ja zastanawiam sie nad wypisaniem go z softu.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
mam na myśli odłączenie podciśnienia i zaślepienie go. Dodatkowo został przeczyszczony i ładnie pracuje na wolnych obratach po dodaniu gazu zamyka się . Więc dobrze pracuje no i zero reakcji po odłączeniu. Więc podpięty spowrotem. A powiedz mi bo niby przepływka równo pokazuje (zadane i otrzymane) może być coś z nią nie tak poza tym?
Kasowałem adaptacje przepływki autocomem .


Ostatnio edytowano 30 września 2015, 16:51 przez luki00769, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mam odciete na podcisnieniu tradycyjnie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Mi wywali błąd i wejdzie w tryb awaryjny jak zaślepie na podciśnieniu.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
A ogólnie jak u was turbo wstaje na Live Data też z takim małym opóźnieniem jak u mnie na filmiku ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
U mnie od razu tylko później słabo, podejrzewam jeszcze jakaś nieszczelnosc, może nawet w kolektorze ssacym.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Bark Mocy
PostNapisane: 30 września 2015, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
MAcie jakieś pomysły co mogę jeszcze sparwdzić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL