BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 19:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
witam serdecznie. Jesli cos zle napisalem to prosze o przeniesienie

Jestem tu nowy i nie potrafie ,,ogarnac sie,, co do wyszukania konkretnego tematu, a przezucilem ich stosy i niestety nie znalazlem odpowiedzi na problem jaki mnie spotkal. Jestem posiadaczem BMW e46 z silnikiem 323i (m52). Problem moj polega na tym ze po odpaleniu auta nie gasnie EML i Kontrola trakcji. Trzesie silnikiem, zostaly wymienione: filtr powietrza, czujnik walka ssacy, wydechowy, korbowy (wszystkie hella). Bylem przed tymi wymianami na komputerze w niemczech, bo tu ogolnie przebywam i gosc pokazal ze do wymiany przepustnica i czujnik ssacy. Po wymianie i przejechaniu 20-30 km, autko pracowalo ,,elegancko,, az do wczoraj. Znow zapala sie EMI-trakcja, autkiem trzesie, nie ma problemu z odpalaniem, szarpie, nie moge jechac wiecej jak 35km/h. Co mam zrobic?

PS: dodam ze po ostatnim kasowaniu bledow znowu pokazuje czujnik i przepustnice. Prosze o pomoc, bo chcę wrocic do polski w przyszlym tygodniu a autko nie jedzie, i prosze nie pisac: oddaj do warsztatu lib SERWISU bo jak wiadomo troszke trzeba zaplacic. Jestem obeznany co do BMW gdyz jest to moja kolejna sztuka, mialem e36 silnik 2,0 coupe, sedan, BMW e39 silnik 2,5 benzyna i teraz E46 323 benzyna. Bardzo prosze o pomoc. Z gory bardzo dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
nikt mi nie pomoze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
pawciobmwe46 napisał(a):
nikt mi nie pomoze?

Napisz skąd dokładnie jesteś. Jeśli okolice Lipska to mogę zaglądnąć. Kompa też mam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
mieszkam aktualnie w Bremen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
co to za forum skoro nikt nie potrafi pomoc !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 17:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przepustnica!(typ "mdk")-wtyczka od niej-kable od wtyczki :niepewny: .
Możesz odłączyć oba czujniki wałków-jesli będzie dalej telepać to tylko przepustnica. Jak ona się pieprzy to dme wchodzi w tryb awaryjny, ogranicza obroty silnika(dosysyć niskie-nie pamiętam jakie można osiągnąć).
Możesz ręką pokręcić(na zgaszonym silniku) tym co ciągnie linka gazu przy przepustnicy(potencjometrem) i samym ramieniem metalowym przepustnicy-tym które opiera się o śrubkę regulacyjną uchylenia przepustnicy-poruszać, pouchylać niezależnie od potencjometru pokręcanego linką. Może to pomóc w doraźnym podczyszczeniu potencjometrów(jest ich 4-po 2 z obu stron przepustnicy) wewnątrz obudów przepustnicy.
Zakładam, że wymieniona przepustnica była na także używaną bo z nową takie rzeczy by się nie działy.
Jesli nie to to może być gdzieś przerwa na kablach od przepustnicy-wtyczce-dme, słaby kontakt wtyczka-przepustnica, słabo "zakręcone" zabezpieczenie wtyczki.
Z odpiętymi czujnikami wałków można spokojnie jeździć-spada moc, dynamika itd., ale jak się coś pier :cenzura: li z elektryką w przepustnicy to ni chu.., chu.. albo jeździ tak jak opisujesz.
Można też na zgaszonym silniku "popedałować" pedałem gazu od zera do oporu-nawet kucnąć i ręką dosyć żwawo(oczywiście tak żeby czegoś nie zniszczyć). W moim to pomogło by dojechać do domu-też zapaliło się eml, asc i nawet nie chciał zapalić, coś próbował załapać i pomogło poruszanie od zera do oporu(na wyjętym kluczyku. Tylko ja miałem 14km do domu. Później była rozbiórka przepustnicy(teoretycznie nie powinno się tego robić).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
dziekuje za odpowiedz jaka mi udzieliles, sprawdzilem jeszcze raz wszystko, i w dalszym ciagu jest tak jak pisalem, czujniki wymienione na nowe, podpinany byl komputer i nie wykazuje zadnego bledu czujnikow. Przepustnica oczywiscie uzywka, ale juz 2 sztuki wkladalem i nie widac roznicy. Jest tak ze 2 dni temu bylo wszystko ok, latala dobrze, miala moc itp. Pojechalem do sklepu i juz z niego wracalem 30 na godzine. Bylem u polaka mechanika, probowal adaptowac przepustnice, ale cos mowil ze sie nie da ,,moim zdaniem tu nie ma mechanikow,, powiem wiecej, ze gdy na wolnych obrotach daje gazu, to sa strzaly w filtr powietrza. Prosze jakies jeszcze sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 19:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Możesz coś próbować wywnioskować z tego:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=631647
Najczęsciej niby kasuje się błędy powiązane z przepustnicą MDK w M52TU.. włączając zapłon i naciskając 4 razy pedał gazu od zera do dechy.
Tylko nie piszą jasno czy po tej operacji wyłącza się kluczykiem zapłon i wyjmuje się ze stacyjki i później odpla silnik, czy od razu po tym się odpala? czy co innego- sam nie wiem.
Trzeba szukać problemów z przepustnicą typu MDK-takie są-były w silnikach M52TU-z podwójnym vanosem. W M54 były-są przepustnice EDK-sterowane już zupełnie elektrycznie-potencjometr uchylenia pedału jest już przy samym pedale.
Wszystko oczywiście pod warunkiem że to wina przepustnicy. Mi się tak wydaje, że to jest jej wina bo miałem podobnie.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
z gory dziekuje za zainteresowanie moim problemem, rano pojde do auta i sprawdze to co mi wyslales. Zdam relacje i napisze co i jak. Tez mi sie tak wydaje ze to cos nadal z przepustnica, tylko juz nie mam pomyslow co :/, jesli do niedzieli tego nie ogarne, a we wtorek musze leciec do polski to bede zmuszony w poniedzialek odstawic moja beatke do serwisu. Wkoncu to ich samochod, wiec mysle ze oni juz sobie poradza. Bo juz nie mam sily. A takie pytanko na marginesie, wymienilem czojniki ( ssacy, korobwy, wydechowy,, bo blad wyskakiwal nockenwelle czyli ,,ssacy,, ale wolalem na wszelki wypadek wszystkie bo z wlasnego doswiadvczenia wiem ze pada jeden po drogim, do tego przepustnice, jedna, droga. I skoro to powymienialem, to dlaczego po skasowaniu bledow, i ponownym sprawdzeniu nadal pokazuje przepustnice i czujnik ssacy? Zgory dziekuje za zainteresowanie tematem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 5 października 2013, 20:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Trudno mi odpowiedzieć-ja sam nie mam nawet kabla-złącza diagnostycznego ani laptopa i raz miałem sprawdzany układ u gazowników na jakimś badziewnym programie, który dokładnie nic złego nie wykrył(lpg nie mam-pojechałem do nich bo się reklamowali, że mają to i owo).
Możliwe, że siemens nie lubi firmy hella. W moim oba czujniki wałków są firmy febi.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
i juz rece opadaja, robilem rozne kombinacje odnosnie pedalu gazu, liczylem do dziesieciu itp. i nic, autko odpala, trzesie, swieci kontrola trakcji i eml, przy pierwszym ruszeniu jest szarpniecie, i nie moze na zadnym biegu przekroczyc 3tys obrotow. Juz nie mam do niej sily, czyscilem przepustnice, nic to nie dalo, podmienilem dwie kolejne, kasowanie bledow, nic to nie dalo, nie mozna zrobic adaptacji, i dlaczego ciagle po kasowaniu na nowo wyskakuja bledy przepustnica i czujnik walka ssacy, sa one w 100% dobre. Wydaje mi sie ze jedynym rozwiazaniem bedzie oddanie auta do serwisu, bo innej mozliwosci nie widze, chyna zejeszcze jakies sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 10:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
pawciobmwe46, podepnij pod komputer, a potem skorzystaj z szukajki z forum i naucz się dostosowac do regulaminu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
juz sie dopiero powoli zaczynam ogarniac z forum i regulaminem, napisalem na samym poczatku ze przepraszam, wpisalem fraze ktora mnie interesowala ale nic konkretnego nie znalazlem. Jak kolego wczesniej pisalem byla podpinana pod komputer, przed chwila wrocilem z garazu, auto teraz jedze 30 na godzine, rozgrzalem ja do wskazowka w pionie, obroty przestaly falowac, ale dalej swieca kontrolki i ma mula. Wymienione: filtr powietrza ,,bo i tak musialem,, swiece NGK, czujniki ssacy, korbowy, wydechowy, 2x przepustnica, plus moja byla czyszczona i wkladana spowrotem, adaptacja przepustnicy, czyszczona byla okragla wtyczka i sprawdzana z przewodami od przepustnicy, wymienilem ,,bo byly spekane,, gumy od filtra do przepustnicy. Macie jakies jeszcze sugestie? bo mi juz rece opadaja :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 12:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Rzecz cała w tym, że tzw. motyla przepustnicy i jej przelot-gardziel to możesz wypolerować tak że bedzie się można w tym poprzeglądać i nic to nie da!!!. Trzeba delikatnie podważając zdjąć plastikową czarną obudowę(tam jest stojan i "wirnik"), w głebi-w kierunku motyla są właściwie niewidoczne dwa potencjometry-tam trzeba popryskać jakimś dobrym środkiem czyszcząco-smarującym typu np. LM-40.
Od strony linki-to jest ważniejsze-odkręcić delikatnie sprasowaną nakrętkę, zdjąć metalowe ramię, odkręcić małe śrubeczki na klucz imbusowy, odchylić-odsunąć delikatnie pokrętło potencjometru(ciągniete-pokręcane linką). Wtedy powstają szczeliny przez które można zauważyć znów potencjometry-uwaga przy odsuwaniu bo to się trzyma wtedy na kabelkach i uwaga na sprężyny-żeby się nie pogubić. Tam znów napryskać LM-40 i starać się pozmieniać położenie-przekręcenie potencjometrów. Z tej właśnie strony w moim były zaśniedziałe potencjometry.
Wcześniej tą dużą obudowę ściągałem 2-3 razy, pryskałem i byłem zadowolony, a przepustnica dalej miała humory. W końcu po tym jak mi zrobiła wczesniej wspomniany numer to się wkurzyłem i powiedziałem albo mi się uda(rozebranie po stronie linki) i to coś da, albo będzie motoallgro i przynajmniej 200 zł za używkę. Jak do tej pory mam spokój plując przez lewe ramie i odpókując w niemalowane.
Napisałem to prosto, z pamięci i może niezbyt polonistycznie i zrozumiale, ale tak było.
Więcej grzechów nie pamiętam..... ;) . Przekładać i czyścić z zewnątrz sobie można tylko może to nie dać żadnego efektu.
No... ale ja kręce wokół przepustnicy a tu może to nie to..... tylko co??
Jeszcze jedno mi się przypomniało- ustawienie wstępne vanosów przy odpalaniu komp. bierze chyba z uchylenia przepustnicy i temp. płynu chłodzącego. Jeśli przepustnica (potencjometr ten który poruszamy linką) daje "dziwne sygnały" to przez to może coś być związane z błędem czujnika na ssącym. Z tego co pamiętam w moim, to gdy odłączylem czujnik wydechowego to vanos na ssącym jeszcze pracował.
Natomiast gdy odłączyłem sam czujnik na ssącym, to oba vanosy byly "wyłączone"-na wydechowym czujnik był podłączony.
Nara-nie będę już motał.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
dziekuje bardzo za wyczerpujaca, i mysle ze bardzo przydatna wypowiedz. Zaraz lece do garazu, tam mam swoja stara przepustnice, rozbiore i zrobie tak jak napisales. Wieczorem odezwe sie i mysle ze tak jak u ciebie, tak i u mnie to przyniesie jakies rezultaty, no bo tak jak piszesz mozliwe ze cos jest zasniedziale, z racji tego ze raz chodzi dobrze, ,,chodzilo,, przez 2 dni, a teraz jest totalna kicha!. Jeszcze raz serdecznie dziekuje, napisze po zabiegu.


PS: juz zglupialem z ta przepustnica, i takie jeszcze pytanko: czy moze tez rowniez wina lezec w vanosie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 6 października 2013, 16:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
SEIMENS_MS_420 ENGINE CONTROL SYSTEM.pdf -str 28
Tłumacz google:
"Po uruchomieniu silnika, wałki rozrządu są w "fail-safe" pozycji (wyłączona).
wałka rozrządu zaworów dolotowych jest opóźnionych pozycji - utrzymywane przez ciśnienie oleju z powstały otwarte
elektromagnetyczny.Wałek rozrządu wydechowy jest w położeniu wysuniętym - posiadanych przez napięcia wstępnego sprężyny w
siłownik i ciśnienie oleju z tłumionej elektromagnesu otwarte.
Po 50 RPM (2-5 sekundy) z rozruchem silnika, ECM monitoruje dokładną wałek rozrządu
pozycji.
ECM ustawia wałki rozrządu na podstawie obrotów silnika i sygnał położenia przepustnicy. Z tego punktu wałków rozrządu będzie się zmieniać na podstawie zasysanego powietrza i temperatury płynu chłodzącego.
Podwójny system VANOS jest "w pełni zmienna". Gdy ECM wykryje, wałki rozrządu są w
optymalne pozycje, elektromagnesy są modulowane (ok. 100-220 Hz) utrzymanie
Ciśnienie oleju po obu stronach elementów wykonawczych do trzymania wałka rozrządu."
Troszkę się wcześniej pomyliłem :zawstydzony: . Chodzi mi o to, że błąd czujnika wałka ssącego wskazywany przez komp. diagnostyczny może wynikać z nieprawidłowych sygnałów płynących z czujników-potencjometrów przepustnicy. Nie chcę się w to wgłębiać bo jestem cienki w tych sprawach. Na forum jest kilku dobrych speców w tych sprawach, ale jest akurat niedziela-wieczorem może któryś się na ten temat "wypisze".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 7 października 2013, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
witam, przez caly weekend walczylem z moim malenstwem, i niestety od 23 lat zycia, dzis pierwszy raz w ktorym poleglem i oddalem bume do serwisu BMW Minke w Bremen. 08:15 oddalem kluczyki, powiedzialem wszystko co i jak i co wymienione, gosc z serwisu dzwonil do mnie o godzinie ok. 15:00 i mowil ze narazie jeszcze sprawdzaja, bo cos jest nie tak ze wyrzuca czojnik i przepustnice ,,nockenwelle sensor i drossenklappe,, :/ jestem zalamany bo serwis nie daje rady, wiec juz sam nie wiem co jest nie tak. Jesli juz sie uda, i bede na 100& pewien co jest powodem tak dziwnego zachowania mojej bumci dam znac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 8 października 2013, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: bmw e-46
Kod silnika: m52
no i jesz :super: , bylem dzis w serwisie odebrac auto, i ku mojemu zdziwieniu :szok: okazalo sie ze komputer silnika do wymiany :padam: , poszlo cos w komputerze jak mi to tlumaczyl mechanik, powodem byla woda we wtyczce :szok: , nie mam pojecia skad sie tam wziela. Kupilem dzis uzywke, wlozylem, podjechalem na serwis pokasowac bledy i znow moja Bumcia lata jak ta lala :hurra: . Calosc czyli: komputer plus kasowanie bledu 250 euro. Temat uwazam za zamkniety. Jeszcze raz bardzo dziekuje kolegom za zainteresowanie. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i kontrolka EML i trakcji pomocy!!!!
PostNapisane: 4 października 2015, 20:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
gdzie jest ten komp mam ten sam problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL