BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 22:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M62B44TU Odma, pompa oleju, uszczelki
PostNapisane: 10 października 2015, 14:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3296
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Witam,
Krótkie pytanko, czy w silniku M62TU chcąc zrobić "serwis" po zakupowy i mając w planach wymianę ODMY, trzeba:
-wymienić tylko to co jest za kolektorem ssącym
-wymienić oddzielacz w obudowie rozrządu?
-wymienić jedno i drugie

Jak mniemam trzeba ściągną kolektor dolotowy, a więc:
-które uszczelki kolektora najlepiej wymienić, bądź pozostawić stare?

Przy okazji:
-wymieniając uszczelki pokrywy dekla, półksiężyce i połączenie głowicy z obudową rozrządy smarować silikonem, czy dirko?
-jest jakiś moment jakim powinno się dokręcać pokrywkę, żeby uszczelka w 100% spełniała swoją powinność? Jednocześnie rozumiem, że dokręcanie zaczynać od środka naprzemiennie?

Odnośnie pompy oleju:
-w silnikach M62TU również trzeba zrobić rewizję pompy oleju w celu weryfikacji luźnych śrub/szpilek? Czy dotyczy to tylko M60 i M62nv ?
Bo niby mam lekko zapocone na dole, ale równie dobrze może to być od uszczelek górnych, a niekoniecznie od uszczelki misy, jednak gdyby była konieczność zaglądania do pompy oleju to zdecyduję się na rewizję i zakup nowej uszczelki, aczkolwiek nie chciałbym, bo już taką akcję muszę powierzyć jakiemuś znachorowi, a nie lubię, jak obcy modzą przy moim aucie...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M62B44TU Odma, pompa oleju, uszczelki
PostNapisane: 12 października 2015, 12:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3296
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
heloł, nikt nie robił serwisu w m62tu?

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M62B44TU Odma, pompa oleju, uszczelki
PostNapisane: 12 października 2015, 16:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
wymiana odmy mozliwa bez demotazu kolektora...jednak duza doza cierpliwosci i wytrwałsc by sie przydała....przy okazji wymiana uszczelki pomiedzy króćcem przepustnicy a kolektorem...uszczelka potrafi sie po prostu łamac ze starosci...potem ciagnie lewe powietrze i problemy....na newralgiczne połaczenia mozna podłozyc delikatnie dobrego silikonu olejoodpornego..byle nie czerwnony!!!.tyczy sie to uszczelek zamiennikow...momenty dociagania sa napewno dostepne w tis....rewizja pompy nie dotyczy tego modelu silnika...nagminnie wystepowało to m60...co do misy to zmyc wszystko zmywaczem i za kilka dni spojrzec ...bedzie dokładnie widac gdzie ewentualnie cieknie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL