BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 23:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 6 października 2015, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
Witam, mam problem z moim samochodem. Silnik jak w tytule. Problem mianowicie jest ze spadającymi obrotami. Prosty przykład - jadę po prostej drodze, wciskam sprzęgło i się zatrzymuję. W tym momencie obroty lecą w dół (czasem nawet do 350-400) i odbijają się do prawidłowych. Całości towarzyszy bardzo nieprzyjemny wstrząs samochodem. Dzieje się tak tylko po tym jak wskazówka temperatury przekroczy niebieskie pole. Są takie dni gdy wszystko jest idealnie, nie ma żadnych spadków. Czasem sytuacja zdarza się przez cały dzień na każdym skrzyżowaniu, a jeszcze innym razem wszystko ledwo działa przez pół dnia a po tej połowie wszystko jest ok. Nie ma znaczenia czy na dworze jest zimno czy ciepło.

Co już było robione:
- Przepływomierz
- Szczelność
- Odma
- Silnik krokowy
- Lambda przed katalizatorem
- Filtry

Po podpięciu pod inpę sporadycznie występują błędy recyrkulatora spalin oraz katalizatora. Czasem jak wyczyszcze błędy to te nie pojawiają się przez długie dni. Z tym że ten pierwszy błąd miałem od zawsze z czego pamiętam nawet gdy było okej a katalizator szczerze nie wiem. Może to wina lambdy za nim ale z czego wiem to jest ona jedynie diagnostyczna. Na moje oko samochodowi nie brakuje mocy no i nie wiem czy to by miało jakiś związek z obrotami. Proszę o pomysły bo zjadam już zęby.

Edit. Mam pewne podejrzenia co do zaworu EGR. Chodzi mi o ten element po lewej z blaszanym okrągłym "daszkiem". Nie wiem czy to tak się nazywa gdyż w internecie ludzie piszą sprzeczne informacje. Jedni mówią, że w M43 jest egr, inni na odwrót. Jest sens to czyścić a jeśli tak to jak ?

Zapomniałem też dodać, że DISA wydaje cykający dźwięk. Wewnątrz nie słychać, ale na zewnątrz póki nie dodam gazu to przypomina troche diesla :zakrecony: . Idzie do jakoś odłączyć na chwilę(jeśli tak, to gdzie?) i czy może to mieć jakiś związek z w.w. problemami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 16 października 2015, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
Gdyby ktoś szukał odpowiedzi na podobny problem: uszczelka pod głowicą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 16 października 2015, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie za wesoło :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 16 października 2015, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36
Kod silnika: m44
A pojawiły się dodatkowo jakieś objawy typowe dla uszczelki typu masło na bagnecie/pod korkiem, zanieczyszczenie płynu chłodniczego itp? Czy tylko te objawy o których wspomniałeś wcześniej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 18 października 2015, 12:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mam prawie ten sam silnik co Twój w kompakcie E36 (mój ma 105 PS) i mi się okazjonalnie ale to naprawdę okazjonalnie zdarzy, że właśnie przy takim spadaniu z obrotów lekko się tam bujnie powiedzmy do 550-600 (ale nie aż tak nisko), ale raczej to się stanie 2-3x pod rząd i po chwili ustaje i trzyma się na tych 750-800 (i tak nieco niżej, z reguły lubi bardziej 850). Tak się dzieje raz na ileś dni i to przy niższych temperaturach, też jak u Ciebie chwilę po starcie.
Wiem, że u mnie tam się minimalnie poci spod uszczelki, ale oleju po roku (10,000 km) od zmiany do zmiany schodzi raptem tyle co od poziomu niemal max na bagnecie do ok. połowy tego odcinka, może 45%. A więc raczej w normie, M52 mogą o czymś takim pomarzyć :D Póki nie ma takich dramatów to nie ma co ruszać ;)

Czy mógłbyś napisać ile Cię to wyszło za to wszystko razem zusammen do kupy?

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 19 października 2015, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
A więc tak: zauważyłem znikający płyn chłodniczy to raz. A drugie to, że dokładnie przyjrzałem się silnikowi i dokładnie wzdłuż całej uszczelki jest elegancko przepocony na całej linii :\ Sama uszczelka to koszt koło 200zł. Robocizna to już inna bajka. Akurat mam znajomego który robi to na cacy dla mnie za jakieś grosze i flaszeczkę. Ale tak bardziej "komercyjnie" to myślę, że stuknie ponad 1000zł. W końcu to jest kilka dni dłubania, oprócz tego planowanie głowicy itd... Zdam raport dokładnie jak wygląda sytuacja po wymianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 20 października 2015, 15:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
wymien czarny czujnik temperatury czarny wkrecony jest w blok silnika pod kolektorem ssacym to on daje sygnal o temperaturze do ecu jezeli to nie pomoze to... odepnij przeplywke moze byc i to wpierw mowie o czujniku bo koszt jego na szrocje to max 15zl a przeplywki 50zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 20 października 2015, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36
Kod silnika: m44
Pytałem o objawy, ponieważ uszczelka pod głowicą to taka sprytna rzecz, której uszkodzenie niekoniecznie objawia się klasycznie. Co do falowania obrotów to moim zdaniem warto posprawdzać czujniki i szczelność bo lubią namieszać przy tych silnikach :P Duży wpływ na wolne obroty ma czujnik tps, który odpowiada za dawkę paliwa w przypadku hamowania silnikiem, jeśli masz możliwość sprawdź go, jest w internecie fajny poradnik, a może uratuje Cię przed kosztowną naprawą :)
Jeszcze mam jedno pytanie: czy zauważyłeś zwiększone spalanie zwłaszcza w jeździe miejskiej?
Życzę powodzenia w diagnozie i naprawie :) Oby była jak najsprawniejsza i nie obciążyła portfela za mocno :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 22 października 2015, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
dzięki @remol. Sprawa jest bardziej złożona, uszczelka wymieniona (poprzednia aż przykro patrzeć, przedmuchana). Jednak zupełnie nic się zmieniło !! Rozbroiła mnie ta sytuacja. Wnet mówię jeszcze raz wszystko sprawdzę. I sprawdzam! - pompa wody walnięta (łożysko zaciera + ledwo pompuje i rozbryzguje płyn po silniku), do tego leje się z króćca za silnikiem. Części zamówione.... Ehh co ja sie mam z tym samochodem.
Jak myślicie ? Pompa wody może generować takie problemy z obrotami ? I nie mówię tu o falowaniu tylko o spadaniu. Po spadnięciu obrotów do 500-600 wracają na swoje miejsce. Jakoś to sobie tak wyobraziłem, że skoro pompa jest na pasku to jak jest zatarta to może spowalniać ten pasek generując taki problem. Tylko czy to możliwe, a poza tym czasem (a szczególnie przy uruchamianiu) słychać takie pojedyncze piski i mam nadzieje żę się ich pozbędę z nową pompą.
A co do czujników to zobacz pierwszy post (połowę osprzętu silnika praktycznie wymieniłem), dzięki za zainteresowaniu

P.S - tak, spalanie zdecydowanie wzrosło

P.S. 2 - Możesz podesłać ten poradnik dotyczący TPS ? Jak coś to problem nie występuje przy hamowaniu silnikiem, dzieje się tak tylko gdy samochód jest na luzie lub ze sprzęgłem w podłodze.
Sprawdzę jak będzie hulać po wymianie tych elementów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 22 października 2015, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36
Kod silnika: m44
Proszę o to ten poradnik viewtopic.php?t=3904
TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, odpowiada między innymi za dawkę paliwa potrzebną do hamowania silnikiem, gdy wciskasz sprzęgło dawka powinna być zwiększona(minimalnie podniesione obroty). Jeśli chcesz na szybko sprawdzić to go po prostu odłącz przejedź się, ale pamiętaj żeby przeciągnąć auto po całym zakresie obrotów na maksymalnie wciśniętym gazie, wtedy dopiero porównaj zachowanie auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M43TU][318i] Spadające obroty
PostNapisane: 22 października 2015, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
Dzięki wielkie za link, zainteresuję się tematem nawet profilaktycznie. Wymieniłem pompę i króciec, jak obejrzałem poprzedni to złapałem się za głowę - cały sparciały i wyżarty. Płyn już nie ucieka a pompa działa bardzo gładko. Zrobiłem dzisiaj przejażdżkę około 100km i ani razu nie spadły obroty więc prawdopodobnie sukces. Ale nie uprzedzam faktów, będę obserwował pracę silnika szczególnie jutro rano gdy będzie zimniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL