BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Witam Koledzy,
potrzebuję pomocy, moje problemy z autem zaczęły się jakiś czas temu, bardzo trudne zapalanie rano, teraz doszła nierówna praca. Co ciekawe auto jeżdzi bardzo dobrze, na jałowych obrotach szarpie - z samego rana pracuje nie na wszystkich garach dopóki się nie rozgrzeje. InPA nie zgłasza kompletnie żadnych błędów - po odpięciu przepływki silnik stabilizuje się i pracuje równo, po podłączeniu zaczyna sie jazda.
Czy mógłby mi ktoś pomóc w temacie i w ten sposób wyeliminować ewentualną usterkę przepływomierza ?
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2013, 13:59 przez michau_e38, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - przepływomierz do sprawdzenia we Wrocławiu
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
może nie na temat ale nie tędy droga... poszukaj jakie powody mogą być ja miałem np. uszczelki pod kolektorem, i regulator ciśnienia paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
dopóki auto jeździło chciałem sprawdzić przepływkę, teraz już nie mogę go zapalić, odpala i po kilku sekundach gaśnie także szukam innej przyczyny, dzisiaj podmieniłem czujnik wałka rozrządu bez efektu, pozostaje mi czujnik wału. Co ciekawe problemy zaczęły sie stopniowo ale zawsze auto po drugim zapaleniu chodziło. Ostatnio pękł mi wąż od chłodnicy, cały płyn uciekł, auto po naprawie już mi nie chce zapalić, pewnie zbieg okoliczności ale czasami ręce opadają:) Najgorsze jest to że żaden mechanik nie chce się brać za samochód a jak chce to ostatnio usłyszałem cene 360 zl za sprawdzenie ciśnienia na garach. Powoli przestaje to ogarniać.

Elwis328 jakie miałeś objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa ? Dolot mam raczej szczelny.


Dodam tylko ze INPA zglasza mi wszystkie mozliwe bledy z sond lambda - prawdopodobnie zla dawka paliwa, po odpaleniu auta robi sie siwo i smierdzi niespalonym paliwem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
u mnie tak wyglądało poranne odpalanie,
http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... h4l5k2TGxc
jeżeli chodzi o dolot też byłem "pewny" że jest szczelny do momentu kiedy i tak wymieniłem uszczelki dla świętego spokoju.

tu masz cały temat viewtopic.php?f=1&t=96423

ja wymieniałem po kolei rzeczy które mogły być zepsute było lepiej ale nie to czego oczekiwałem, jedyna usterką jaką wykrył komputer ale to na końcu była przepływa choć auto na niej jeździło i przez nią np. wywalało np.; błąd ABS-u i ASC - po wymianie na nową ustało, ja miałem takową na podmianę więc wiedziałem że warto ją wymienić.
A na końcu czyli w tym roku dopiero wymieniłem regulator bo był nie dosyt, bo czasem po odpaleniu potrafiło się zdusić po dodaniu lekko gazu jak się ruszało, a ustępowało to dopiero po rozgrzaniu ok50 st. i przy końcowych obrotach jak by jej brakło paliwa a teraz ładnie dociąga biegi ([cenzura].. )
i ustąpiły wypadania zapłonów które miałem od dawna. Były delikatne ale były, cewki przekopałem wszystki i różne kombinacje bez zmian więc wiedziałem że to nie to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
michau_e38 napisał(a):
po odpięciu przepływki silnik stabilizuje się i pracuje równo, po podłączeniu zaczyna sie jazda.


Piszesz że podmieniałeś czujnik wałka, a z tego co napisałeś wyżej to ja bym podmieniał przepływkę. Chyba że podmieniałeś ,ale nie wyczytałem tego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Na samym początku sytuacja wyglądała tak, że auto rano zapalało nie na wszystkich cylindrach. Przy pierwszym uruchomieniu gasło, po drugim uruchomieniu nadal chodziło nie na wszystkich cylindrach, po przełączeniu na gaz wszystko nagle zaczynało super chodzić jak się rozgrzało dobrze to chodziło idealnie i na benzynie i na gazie.

Na chwilę obecną auto bardzo ładnie zapala tylko po 2 sekundach gaśnie. I tak jest już cały czas. Nie mam możliwości sprawdzenia jak jest na gazie bo już nie zdąża się przełączyć. Jak zdąże dodać gazu to od razu obroty spadają i samochód gaśnie.

Słyszałem już opinię że możliwe że pompa paliwa, tylko wydaje mi się że gdyby to była pompa to auto by nie wstawało wogóle a z tym nie ma problemu, tylko po prostu 2-3 sek i zdycha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 19:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Według mnie to pompa paliwa, jak zapala, albo zapalał na ciepłym?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Na ciepłym zapalał idealnie bez problemów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 11:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Nie miałem jeszcze przypadku żeby w benzynie pompa paliwa się zatarła/uszkodziła.
Wiem że np. w e46 2.0d 136km z pompą vp44, uszkodzenie pompy ujawnia się trudnościami z zapaleniem na ciepłym silniku, na zimnym jest ok( do czasu).
Może tutaj uszkodzenie pompy ujawniało się odwrotnie.

Ale i tak wnioskując z tego co mówisz to według mnie pompa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Pompa została podmieniona, brak pozytywnych efektów - problem pozostał - dzisiaj auto idzie na lawecie do serwisu, poinformuję Was jak będę coś wiedzial


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 17 sierpnia 2013, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
no i jaka diagnoza ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 24 sierpnia 2013, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Problemem okazał się czujnik położenia wału - nie był uszkodzony tylko mocno zanieczyszczony, nazbierało się na nim dużo opiłków i jakiegoś osadu. Po wyczyszczeniu auto zapala idealnie, ma ktoś jakieś sugestie skąd tyle tam metalowych opiłków się wzięło ? Na chwilę obecną wszystko jest wyczyszczone i zobaczymy jak długo podziała. Problem z porannym zapalaniem pozostał, pierwsze zapalenie auta objawia się kulaniem silnika, pracą nie na wszystkich cylindrach, obroty są rzędu 150-200 - po chwili wszystko wraca do normy i silnik nawet nie drgnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 8
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Na chwilę obecną problem rozwinął sie do tego stopnia że auto kuleje na benzynie cały czas - nie pracują wszystkie gary, na gazie jest super - jutro do sprawdzenia idą wtryski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 21:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
michau_e38 napisał(a):
Na chwilę obecną problem rozwinął sie do tego stopnia że auto kuleje na benzynie cały czas - nie pracują wszystkie gary, na gazie jest super - jutro do sprawdzenia idą wtryski


Podepnij się pod kompa i zrób live data, głównie chodzi o korekcję.
Sprawdzaj na rozgrzanym.

jeśli coś źle mówię to proszę kolegów o poprawienie mojej wypowiedzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7581
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Sikora napisał(a):
Podepnij się pod kompa i zrób live data, głównie chodzi o korekcję.
Sprawdzaj na rozgrzanym.

jeśli coś źle mówię to proszę kolegów o poprawienie mojej wypowiedzi

"wielowahacz w e46" ...dajże już sobie spokój z "radami" ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
///david napisał(a):
"wielowahacz w e46" ...dajże już sobie spokój z "radami"


Dawid, tak napisałem wcześniej że e46 ma wielowahacz, ponieważ tak mi się zdawało, Frank pokazał mi schematy i wyszło że nie miałem racji i wcale temu nie zaprzeczam.
Nie miałem do czynienia z e46, pamiętam że przy e39 był wielowahacz, więc myślałem że w aucie trochę świeższym, choć z niższej półki będzie podobnie, myliłem się.

A co do tego tematu, wydaję mi się że sprawdzanie wtryskiwaczy przez komputer jest lepszym rozwiązaniem niż ich demontaż i diagnoza u specjalisty. I napisałem:" jeśli coś źle mówię to proszę kolegów o poprawienie mojej wypowiedzi".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] M62B44 - nie zapala
PostNapisane: 9 listopada 2015, 16:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Odkopuje żeby nie zakładać nowego M60B40 z LPG pali na samostart czy plaka ale nie chce na PB ciśnienie pompki paliwa nie całe 2bar wina pompki czy powinno ruszyć?


to e38 z 95' ma to ews?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL