Witam wszystkich,
to tak, problem zaczął się ok 3 miesiące temu kiedy po raz pierwszy auto nie odpaliło na dotyk, tylko za drugim razem. Później znowu kilka dni spokoju i znowu auto zapaliło dopiero za drugim, trzecim razem. Później znowu z tydzień spokoju i kilka dni nie odpalania za pierwszym razem itd
Dokładnie 2 miesiące temu znajomy odczytał error na komputerze: zbyt niskie ciśnienie na listwie CR podczas startu; skasował i znowu spokój na tydzień a później znowu problem cyklicznie się powtarzał co kilka dni, czyli auto odpalało za drugim, trzecim a czasem za dziesiątym razem. I wtedy nauczyłem się, że jeśli przekręcę kluczyk w stacyjce do pozycji ostatniej przed odpaleniem -2 (przy oznaczeniu wszystkich pozycji: 0-1-2-start) i nie załączy się słyszalne buczenie z lewej strony kierownicy, pod uchwytem do otwierania maski to auto nie odpali; wtedy trzeba kluczyk cofnąć do pozycji 0 lub 1 i znowu nasłuchiwać czy załączy się to buczenie przy przekręcaniu kluczyka w pozycję 2; jeżeli się załączyło to auto zawsze odpalało.
Raz jeszcze z 2 miesiące temu, gdy chciałem auto trochę przedmuchać, depnąłem raptownie na gaz przy prędkości ok 40km/h na 3 biegu i zapaliła się kontrolka DDE, stanąłem po przejechaniu ok 100m, zgasiłem auto i nie mogłem odpalić próbując ok 15 razy. Odpaliłem dopiero po odczekaniu kilku minut i później znowu spokój przez tydzień.
Auto oddawałem w tym czasie do trzech różnych mechaników, ale każdy mówił, że nic nie zrobi bo przy nich auto zawsze odpalało i żeby poczekać aż coś padnie i będzie wiadomo co, więc czekałem...
Wczoraj jadąc na trasie ok 70km/h nagle zapaliła się najpierw kontrolka DDE, później wszystkie kontrolki i auto zgasło; i od tej pory za nic w świecie! nie mogę już odpalić auta!
Od wczoraj jeszcze po wielu próbach odpalenia auta akumulator zaniemógł więc ładuje się podłączony do prostownika. Eeeeh
załączam kilka printscrean'ów z Impy, może ktoś coś dzięki nim pomoże (pierwszy raz podpiąłem się pod komputer więc nie wiedziałem do końca co jest ważne, jeżeli potrzebne są jakieś inny zrzuty to zrobię) (jak teraz znaleźć co to padło?):













Zrobiłem sobie podsumowanie wiadomości wyczytanych na forum i wyszło mi, że teraz muszę posprawdzać takie rzeczy:
1. Napięcie i prąd aku w spoczynku i na biegu jałowym //czy to prawda, że prąd nie powinien przekraczać 0,1A na biegu jałowym?
2. Przekaźnik załączania pompy //może ktoś dokładnie wytłumaczyć gdzie go znajdę i jak się do niego dobrać?
3. Czujnik położenia wałka rozrządu //może ktoś dokładnie wytłumaczyć gdzie go znajdę i jak się do niego dobrać?
Można coś dodać do tych rzeczy lub coś wykluczyć?
Wspomnę jeszcze, że krótko przed pierwszym razem tego problemu wymieniłem wszystkie filtry a w trakcie problemu, wtedy co znajomy kasował błędy przez komputer dokręciłem osłonę filtra powietrza, bo mechanik przy wymianie źle ją włożył i nie można było przykręcić jednej śrubki (dlatego nie dokręcił) i wyczyściłem EGR.
Można w Inpie sprawdzić alternator i regulator napięcia czy są ok? Pamiętam, że jak znajomy kasował wspomniany powyżej błąd to wspominał, coś o alternatorze, że będzie wkrótce z nim problem bo napięcie ładowania za niskie czy coś takiego podobnego..
Proszę o pomoc i pozdrawiam.