BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 07:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 5 maja 2015, 20:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Witam, miałem powazny problem z autem, podczas trasy zgasło i nie chciało odpalić, nie pojawiało się w ogole paliwo w filtrze, (było mniej niz 15l w zbiorniku- to dolalem do 50L i probowałem, nic nie pomogło ) Wymieniłem pompke paliwa w zbiorniku (200zł ) i dalej sie nie pojawiało paliwo i nie palil. Kupilem pompke podprogową (200zł- chinczyk na próbę ) i auto zapalilo. Wrociło 200km do domu i kolejna usterka. Gaśniecie przy przyspieszaniu jak pedał gazu był wciskany do konca. Jak wciskałem stopniowo to krecił się do 4tys obrotow i auto jechało naormlanie , a jak wciskałem gaz do końca to gasła. Zaprowadziłem auto do warsztatu, sprawdzili i wyregulowali wtryski (900zł) , ale to nic nie pomogło ,sprawdzili w drugim warsztacie regulator cisnienia w pompie (130zł sprawdzenie) i nic nie dało. Stwierdzono za to, ze pompa wysokiego cisnienia nie podaje duzego cisnienia i konieczna jest wymiana , kupilem drugą i wymienili (450zł) i auto smigało dobrze, poza tym ze sprawdziłem w INPIE, ze niedomaga przepływomierz i samochod pozno reagował na gaz. Kupilem wiec nowy zaworek pierburga do turbiny (130zł) wymieniłem go, a ten stary od turbo dalem do EGRU bo mialem błąd egr. i od tego momentu auto zaczeło przy przyspieszaniu falować , tzn sluchac jakby turbina zmieniała "biegi " wyglada to tak : ...jest swist turbo po chwili slychac jakis przeskok (wtedy jest delikatne zafalowanie budą auta ) i dalej swist i ciagnie juz normlanie. Te falowanie wystepuje od okolo 1700 do 2700 obbrotow. Zauwazyłem , ze problem wystepuje tez na postoju i podczas wolnej jazdy jest jeszcze bardziej widoczny. Jak np. ruszam ze swiatel na 1 biegu i wciskam stopniowo gaz to auto jedzie do 1700obr, powyzej czuc jakby turbo się wlączało ale zabierało moc! nie chce jechac, powyzej 1800obr cos zaskoczy i czuc pod pedalem gazu moc, i za chwile znowu to samo az do 3000tys obrotow i znowu czuc moc! tak na zmiane. Cięzko to opisać ale mam nadzieje ze rozumiecie. Jak nie to proszę pisać wytlumaczę jasniej. Wymienilem w złosci przepływomierz na nowy pierburga (350zł) ale nic nie dało. zero reakcji. Turbo podpinałem omijając elektrozawór i nic nie dało , dalej to samo. W DISIE robiony test cisnienia turbo, test przeplywomierza,test podcisnienia i wszystko gra. EGR odłączony wtryczka, odlączony podcisieniem, i bez roznicy . nic nie daje. Sztanga turbo chodzi płynnie. spada i podnosi się rownomiernie jak podlaczam i odlączam podcisnienie (sprawdzane kilka razy ) Turbo lekko się poci olejem. Auto ma moc pomimo falowania. Corrado vr6 dostaje bęcki ,więc jest ok. Ale głowy nie urywa ta turbina. Vectra c 2.0t lepiej wciska w fotel. Pomozcie bo trace siłę. pozdrawiam fachowców;) dla wprawionego ucha link do filmu :

https://www.youtube.com/watch?v=W9behLN69B0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 7 maja 2015, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
Czesc. Kolektor wydechowy sprawdzałeś czy nie pęknięty? Nie wiem akurat jak w e39 czy jest aluminiowy czy metalowy.

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 9 maja 2015, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 254
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: Brak
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146096
w e39 M57 184 kuca jest żeliwny wydechowy
jeśli byłby nieszczelny czuć było by spaliny w środku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 9 maja 2015, 18:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
witam, dzisiaj po diagnozie stawiam na : zaworek (biało czarny ) cisneniowy paliwa kolo filtra paliwa. Powód:
1. Turbo pompuje 2400mbar
2. Nowy przepywomeirz mierzy 1100 - 1300 jednostek
3. Cisnienie rail do 1500bar
4. Cisnienie pre supply pompy progowej (nowa ) 3.9bar -spada do 2.22! i gasnie auto czasami. Na 3 biegu przy 4 tysiacach szarpie, cisnienie wtedy 2.24 bar - 2.5 bar . wyskakuje blad 4496 oraz 40... cos tam Pre supply monitoring.
Zacisnałem przewód paliwa za zaworkiem i na kompie wzrasta cisnienie pre supply do 4bar, czyli to będzie wina tego zaworka, tak mi sie wydaje.
Pozdrawiam , temat moze komus się przyda.
Ps.Dzieki za pomoc ;) napiszę jakie efekty jak zrobię w tygodniu ten zaworek. Chociaż myslę co to ma do tego dziwnego dzwieku turbo ktory się zmienia ,wycisza, podlasnia w trakcie przyspieszania . Ale po koleji usterki trzeba usuwać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 10 maja 2015, 20:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Witam:) dzisiaj rozebralem zaworek i rozciagnalem sprezynke w srodku, dolozylem tez podkladke, cisnienie teraz mam 4.10 -3.4 podczas przyspieszania. Auto nie szarpie i nie gasnie, jest okej, Problem z falowaniem przy przyspieszaniu nadal jest i nadal turbo roznie swiczy do okolo 2700obrotów. Podlączylem inpe i zauwazylem taki problem : Wartosci zadane są roznę niz oczekiwane np.:

Soll Air Charge 1080mbar a Actual ( to co pompuje turbo ) 1400mbar --- wychodzi na to ze za duzo pompuje.

Soll Air Mass ( przeplywomierz ) 450jednostek : a Dostaje 700 jednostek --- przepływomierz za duzo mierzy powietrza:

W momencie gdy jest szarpniecie i auto zaczyna normlanie jechac powyzej 2600-2700 obrotow , OD razu widac jak powietrze i cisnienie doladowania w koncu są podobne zadane i oczekiwane. Dlaczego są takie rozbierznosci? Co moze być powodem ze turbo wstaje i pompuje a komputer nie chce dostac takiego cisnienia? Przy butowaniu auto kiedys kopcilo bo ma chipa, teraz nie ma nawet dymka bo widac w inpie ze jezdzi na samym powietrzu, dostaje za mało paliwa. A w ogole jak turbo się załącza to silnik zaczyna glosniej pracowac calkiem inna praca silnika, a jak te wartosci w inpie powyzej 2800obr się unormują to silnik sie wycisza raptownie. Co moze byc powodem tej usterki?

filmik z inpy ( ustawcie jakosc HD ) https://www.youtube.com/watch?v=GldpKUts6cs

a sztange od turbo ruszalem reką od gory do dolu i chodzi dosc ciezko ale chodzi, a jak odlaczam i podlaczam podcisnienie na pracujacym silniku to ladnie zasysa do gory jakies 2cm i jak odlacze to opada, i tak w kolko. bez problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 5 listopada 2015, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Pytanie lajkonika :oczami: - w jaki sposób zdjąć wtyczkę przepływomierza w 530d poliftowym, tak aby jej nie uszkodzić? Co ścisnąć, co podważyć? Nie chciałbym sobie narobić kłopotu, a nigdy jej nie zdejmowałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 5 listopada 2015, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Maciek rozwiązałeś problem ? bo mam to samo również są duże rozbierznośći a jak się zrównają wartości to jest ogień :)
niestety czasem nie zrównują się przez długi czas ;/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 7 listopada 2015, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Po pierwsze to zapomnij ze na tej pompie podprogowej pojezdzisz , niestety ale zamienniki za 200 zł to szambo, albo z regeneruj stara albo zaryzykuj używke z Anglika , po drugie to samo dotyczy zaworka nie wiem co to za zaworek za 130zl bo zamiennik kosztuje 250 zł zamień go na ten oryginał co wpiales w sterowanie egr jeśli sprawny to będzie chulac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.
PostNapisane: 21 listopada 2015, 23:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
sory, ze tak pozno odpisuje , ale moze komus innemu sie przyda. Kupiłem drugą pompe wysokiego ciśnienia, mechanik wymienił i problem ustał. Pompkę progową wymieniłem na drugą firmy Magneti Marelli jezdzi do dzisiaj i wszystko elegancko, nawet cicho chodzi ( polecam - nie wiem ile będzie chodzić ale narazie polecam ) . e39 zaczeło jezdzic ale pozniej okazało się że znowu gaśnie ale tylko po dłuuugim trzymaniu gazu np. na 3 biegu i pod koniec 3 biegu gasła, wymieniłem zaworek paliwa ten koło filtra paliwa na uzywany za 45zł i chodzi do dzisiaj . Jestem bardzo zadowolny z auta ; )

A co do pompki progowej i paliwowej w baku to chyba nalalem jakiegos lewego paliwa bo wymienilem obie pompki na nowe , a stare podlaczylem na krotko 12v w wannie i nic nie kreciły. Zaczałem nimi stukać i zaczeły wypluwać jakies czarne błoto ;/ ktore zablokowało działanie obu pompek, Teraz obie działają i dają mocne cisnienie, trzymam je awaryjnie w bagazniku ;) w razie WU .


Aha a ten zaworek z allegro za 130zł niby oryginał pierburg okazał się shitem, auto falująco przyspieszało " Takie buczenie było slychać zmienne. '' podłączyłem stary zaworek i działalo o wiele lepiej. Nowy zwrociłem i oddali mi kase.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL