BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M50b25 - Tragiczna praca silnika
PostNapisane: 6 września 2015, 18:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Witam, mam następujący problem z silnikiem m50b25 bez vanosa, bez lpg, silnik wyciągnięty z auta kumpla gdzie pracował wyśmienicie, więc uważam
że mechanicznie jest z nim wszystko ok. Problemy pojawiły się odrazu po włożeniu do mojego auta, silnik nierówno pracował, niena wszystkie cylindry,
telepał się, ogólnie chodził tragicznie. Stopniowo zostały usunięte.


Ogólnie problem to taki że:
1. silnik przy gaśnięciu ma zjawisko samozapłonu, ale nie zawsze, czasami jak go zgaszę to jeszcze zrobi z pół obrotu wałem, pojawiło się to około
miesiąca temu wraz z strzelaniem w wydech o czym piszę w punkcie 5
2. obroty falują w zakresie 100rpm, widać to na wskazówce
3. na wolnych obrotach sobie pyrkocze
4. silnik się telepie( przecież to jest rzędowa szóstka...),
5. do niedawna jeszcze strzelał w wydech przy schodzeniu z obrotów, np na jeździe z górki na biegu, zjawisko to znikło jak wyczyściłem przepływomierz
specjalnym środkiem z LiquiuMoly, a przynajmniej już tego nie słyszę, mam wrażenie że na wysokich obrotach chodzi już normalnie, chociaż ciężko mi
stwierdzić czy się telepie jak mu gazuje na te 4000/rpm
6. raczej nie ma takiej mocy jak powinien( jeszcze u kolegi w aucie silnik spokojnie zrywał trakcje itp), mam teraz dyfer ze szperą 25% 4.44 więc
powinien po samym dodaniu gazu tracić trakcję, a czytałem, że nawet powinien dać radę na trzecim biegu, a ja muszę czy to jedynka czy dwójka strzelić
ze sprzęgła
7. Pytanie jako ciekawostka: wcześniej na dość ślizgającym sprzęgle i dyfrze 4.44+skrzynia z m20 na danym odcinku miałem prędkość 120km/h(czasami
nawet prawie 130km/h),a po zmianie sprzęgła na nowe+zmianie skrzyni na m50 biegi zrobiły się strasznie krótkie, nic dziwnego, ale na tym samym
odcinku nadal ma te 120km/h max, byłem przekonany że będzie to lepszy wynik, czy może być to spowodowane zbyt krótkim przełożeniem?
Ma ktoś pomysł co jeszcze zrobić aby silnik pracował równo, nie telepał się i bezproblemu tracił trakcje po mocnym wciśnięciu gazu?


Początkowo w aucie był silnik m20b20, później był m50b25 w którym zrobiłem głowicę, ale wymontowałem go ponieważ miał małe nieszczelności na
głowicy i nie chciałem by poszło to dalej, wtedy też ten silnik chodził kiepsko, teraz jest opisany silnik, ogólnie moja buda jest jakaś pechowa....

W silniku zostały wymienione uszczelki: pokrywy zaworów, miski olejowej, od wału z przodu i tyłu silnika, obok filtra oleju
czujnik wału i wałków z firmy KW - wymienione na wszelki wypadek, stare był dobre
sonda lambda z ngt która już zdążyła paść, aktualnie jest zamontowany komputer z mocniejszą mapą i usuniętą sondą, a na wszelki wypadek jest
zmasowana, chip od gtune
silniczki krokowe były już cztery, na aktualnym nie wyskakuje błąd na komputerze
przepływomierz podmieniany
wszystkie wężę sprawdzane, nigdzie nie powinno być lewego powietrza, psikane plakiem
pompa paliwa daje 6 barów, zmieniany był regulator ciśnienia z silnika m52, stary nie trzymał ciśnienia, komplet wtrysków zmieniony (stare okazały się dobre)
świece od użytkownika Pawelos666, komplet cewek z silnika m52, fajki nie popękane, ładnie nachodzą na świece(niektóre nie wchodziły załadnie to je wyrzuciłem)
wężyki od podciśnienia,odmy i regulatora ciśnienia zmieniłem na nowe
silnik zalany 5w40 LiquiMoly
zrobiona dodatkowa masa silnika
na kilku komputerach żadnych błędów, jedynie wyskoczyło coś z układem zasilania, niewiadomo co to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50b25 - Tragiczna praca silnika
PostNapisane: 23 listopada 2015, 02:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 38
Lokalizacja: Dolnośląskie, Góra (DGR)
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b25
skoro sonda wyłączona to odepnij przepływke i sprawdź , z tego co mi sie wydaje to przepływomierz daje jakieś dane do sondy i kompa ale mogę sie mylić .
Ja ze swoją m50b25 bez vanosa, borykałem sie ponad rok nie moglem znaleźć przyczyny bujania autem na jałowych uczucie jakby na któreś cylindry nie pracowała ,jednym słowem bujało całym autem jakby 6L v8 tam było, również mocy brakowało nie chciała jechać lepiej sie zbierała po odpuszczaniu deliaktnie gazu, postanowiłem wymienic sonde lambda i od tej pory wszystko wporządku nic nie faluje moc odzyskała, dyfer mam niewiem jakie przełożenie przy 3tys/100km/h to szczerze powiem ze przy oponie z tylu 225, trakcje traci z 1biegu wrzuceniu 2bieg gubi trakcje dopiero przy 5-6tyś łape trakcje, tak że u ciebie obstawiam coś ze zalewa ci autko ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL