BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 12:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Witam w ostatnim czasie rozwalila mi sie pompa wody i wraz z nia polecial pasek. Po wizycie u mechanika i wymianie obu paskow i pompy wody (pompa graffa) autko dlugo sie nagrzewa i nie trzyma temperatury. Zrobilem test 7.0 i wedlug niego gdy wskazowka osiagnie pion to temperatura jest w przedziale od 75 do 80 stopni. Aby osiagnac pion przy temperaturze 6stopni na polu auto musi przejechac ok 15 km. Po uzyskaniu pionu temp 75-80 stopni chlodnica jest zimna. Gorny waz jest cieply natomiast dolny zimny(lekko letni) Zastanawiam sie co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ? Oba termostaty byly wymieniane ok 2 lata temu na oryginalne i przed awaria pompy wszystko bylo dobrze.
Zastanawiam sie czy zle odpowietrzony uklad moze powodowac takie problemy ?? byc moze mechanik nie potrafil odpowietrzyc mojego bmw ? Prosze o rade bo nie wiem gdzie szukac problemu.
Auto posiada podgrzewacz wody i przed awaria szybko lapal temperature i szybko bylo cieplo w srodku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 320d] Niedogrzany silnik
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 09:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37061
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zawsze się zaczyna od porządnego odpowietrzenia

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Cytuj:
1. Sprawdzic czy korki spustowe w chodnicy i bloku silnika sa zakrecone - jeśli plyn był spuszczany.
2. Zdemontowac gorna oslone silnika (ta z otworami na wlew oleju silnika i wspomagania).
3. Odkrecic odpowietrznik przy korku wlewowym plynu chlodniczego - nad zbiornikiem wyrownawczym.
4. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy recyrkulacji spalin – po zdjeciu oslony silnika będzie on widoczny po lewej (patrzac od przodu) tuz przy pompie prozniowej.
5. Odkrecic odpowietrznik chlodnicy oleju, po prawej stronie obok zaworu EGR.
6. Odkrecic odpowietrznik przy Webasto (jeśli samochod jest w nie wyposazony) – po lewej stronie przy scianie grodziowej.
7. Odkrecic odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy – po prawej stronie, blisko miarki poziomu oleju.
8. Powoli wlewac plyn.
9. Obserwowac odpowietrznik chlodnicy oleju (5) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic i kontynuowac powolne wlewanie.
10. Obserwowac odpowietrznik przy korku wlewowym (3) gdy plyn zacznie się przez niego wylewac – zakrecic.
11. Dolac na maksa plyn w zbiorniku wyrownawczym.
12. Zakrecic pozostale odpowietrznki: chlodnicy recyrkulacji spalin (4), Webasto (6) i na przewodzie do nagrzewnicy (7).
13. Uruchomic silnik (obroty biegu jalowego) i ustawic ogrzewanie na max.
14. Jeżeli poziom plynu spadl do dolac az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu - polozenie plywaka dla silnika zimnego.
15. Zakrecic korek wlewowy.
16. Wymusic obieg plynu poprzez dwukrotne wcisniecie gazu (okolo 2000 obr/min).
17. Zgasic silnik i ustawic temperature na min.
18. Poczekac okolo 3 minuty az dodatkowa pompa przy Webasto przestanie dzialac (jesli samochod jest wyposazony w dogrzewacz/ogrzewacz postojowy).
19. Uruchomic silnik jeszcze raz (bez ogrzewania, ustawione na min. temperature)
20. Ostroznie otworzyc korek wlewowy i dolac plynu az gorna czesc plywaka bedzie rowno z brzegiem wlewu.


Znalazlem na innym forum bmw taka instrukcje odpowietrzenia m47 i mam pare pytan :
- odpowietrzamy samochod na zimny czy cieplym silniku ?
-proces odpowietrzania przebiega na wylaczanym silniku ?

postapilem zgodnie z powyzsza instrukcja i napotkalem male problemy. Po odkreceniu odpowietrznikow w zbiorniku przybylo mi plynu duzo ponad max. Domyslam sie ze plyn z nagrzewnicy sie cofnal. I teraz czy odpowietrzenie wiaze sie ze spuszczenie plynu z ukladu do zera ? Bo po tym jak odkrecilem odpowietrzniki i przybylo plynu to z odpowietrznika przy chlodnicy oleju i przy korku wlewowym po nacisnieciu gornego weza przy chlodnicy wylecialo troche plynu wraz z powietrzem. W sumie waz uciskalem duzo razy ale za kazdym razem wychodzil mi plyn z powietrzem. I teraz nie wiem czy takie odpowietrzanie jest wogiole mozliwe. Czy nie lepiej zrzucic caly plyn z ukladu i od nowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 25 grudnia 2015, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Dla mnie ta procedura to tak do 13-go punktu ma sens z tym, że silnika nie wyłączałem - patrz niżej.
Zmieniałem płyn w kilku autach i zawsze czekałem aż się silnik zagrzeje i włączy wentylator (2-3 razy) - to gwarantuje otwarcie termostatu i przepływ płynu w chłodnicy.
W trakcie nagrzewania poziom płynu będzie się zmieniał i dopiero na końcu dolewałem tak aby było max.
Później normalna jazda i sprawdzenie poziomu i ewentualna dolewka.

Jeśli nalałeś płynu na zakręconych odpowietrznikach to sugeruję wylanie tego co jest - po prostu powietrza jest dużo i będziesz się męczył z odpowietrzaniem - możesz to robić poprzez odkręcanie poszczególnych odpowietrzników ale jest ich tyle, że oblejesz prawie cały silnik (ile płynu wlałeś? ile wchodzi?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 26 grudnia 2015, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Co do węży to tak powinno być górny ciepły zimny dolny oznacza to że termostat trzyma dobrze , 320d odpowietrza się bardzo prosto właściwie sam się odpowietrza wystarczy odpalić motor ogrzewanie na maxa i odkręcić odpowietrznik na wężu i chłodnicy i czekać aż przestanie puszczać banki to tyle☺


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 26 grudnia 2015, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Nie chciałbym rozwijać tego wątku, bo odpowietrzanie to nie taka skomplikowana sprawa, ale właśnie trzeba tak nagrzać auto, żeby termostat się otwarł (co można przyjąć, że się stało, jeśli wentylator się włączył).
W dobrze zagranym silniku, przy otwartym termostacie oba węże przy chłodnicy są ciepłe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 26 grudnia 2015, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Żeby odpowietrzyc układ chlodzenia termostat nie musi być otwarty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Zauwazylem jeszcze ze po odpaleniu zaluzje mi sie nie zamykaja sa caly czas otwarte. A chyba po odpaleniu samochodu przy takiej temp -10 powinny sie zamknac. Moze cos byc nie podpiete? Ze sie tak dzieje?
Dodam ze dlugo trzeba czekac zeby z kratek lecialo letnie powietrze.
Pojezdzilem dzisiaj i po 15km temp jaka uzyskalem to 70-80 stopni w skazowka w pionie. Jezdzac uzyskuje 80 stopni i jadac delikatnie temp w ruchu potrafi spasc 1/2 stopnie oczywiscie jezdzac dynamiczniej rosnie. A na postoju przy zapalonym silniku szybko mi temp spadla z 80 do 74 i obroty sie podnosza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Podciśnienie sprawdź czy jest odpowiednie bo żaluzje na chłodnicy są nim sterowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
a jezeli silnik jest przypowietrzony to znaczy zle odpowietrzony uklad chlodzenia to moze miec to wplyw na sterowanie zaluzjami ?

w jaki sposob sprawdzic podcisnienie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 11:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Nie ma wpływu na żaluzje , po uruchomieniu silnika powinny być zamknięte żeby silnik szybciej się dogrzewal , ściągnij plastikowa osłonę z przodu ta nad chłodnica i ściągnij przewód podciśnienia który dochodzi do gruszki z prawej strony chłodnicy i włóż go spowrotem i zobacz czy zaluzja się zamknie jeśli nie to podciśnienie jest za słabe wtedy musisz szukać przyczyn w nieszczelnych przewodach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
zrobilem tak jak mowiles i zaluzje sie nie zamknely.
Znalazlem na allegro przewody do podcisnienia i prosil bym o porade ktore wybrac:
opcja 1
http://allegro.pl/przewod-waz-podcisnienia-n75-vw-skoda-audi-seat-kr-i5110957785.html
opcja 2
http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-3mm-silikonowy-jak-samco-i5348943952.html

Ktore beda lepsze ? oraz ile tego trzeba kupic aby wymienic wszystkie przewody w e46 320d 136 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Weź silikonowe tez takie montowalem , nie pamiętam dokładnie ile poszło 3 bądź 4 metry max weź 4 napewno wystarczy , sprawdź jeszcze na starym przewodzie od żaluzji jak ściągniesz po przyłożeniu do języka czy w miarę mocno go ssie to taka prymitywna metoda ale dużo mówi , może zaluzja ci się przytarla , poruszaj nią ręcznie czy chodzi w rękach .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
ok to wezme silikonowe 4 metry bo to i tak tanie jest. Przykladalem palec ale nic nie ciaglo zobacze jezykiem :) ale pod palcem bym chyba czul.
Cytuj:
może zaluzja ci się przytarla , poruszaj nią ręcznie czy chodzi w rękach

ruszalem zaluzja za ten uchwyt pod gruszka. Trzeba troche uzyc sily ale sie zamykaja. Chyba ze ma to chodzi lekko ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Ani za lekko ani za ciezko:) skoro nie czujesz pod palcem podciśnienia to musi być bardzo słabe albo go nie ma zacznij od przewodów będzie trochę roboty przy wymianie bo też wężyk idzie pod kolektor ssący ciężki dostęp ja to robiłem jak miałem kolektor na wierzchu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: krakow
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
to moze strzykawke zaloze na gruszke i jak pociagne to zaluzje powinny sie zamknac ? :) albo ustami pociagnac ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 00:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zobacz jak wyglądają wężyki podciśnienia,układ sprawdza się vakuometrem jak chcesz mieć perfekt,
siloos napisał(a):
albo ustami pociagnac ?
że też na taki pomysł wpadłeś :wstyd: :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d Niedogrzany silnik
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 10:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Ustami nie da rady:) :) strzykawka pójdzie ale duża taka jak do testu przelewowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL