BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Po wymianie sprzęgła dziwnie wysprzęgla
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Cześć,

Zdecydowałem sie na wymiane sprzęgła w mojej e39 528.

Sprzęgło chodziło leciutko i przy odpuszczaniu sprzegła łapało pod koniec, no ale slizgało sie więc postanowiłęm wymienić.

Kupiłem sprzęgło Sachsa i oddałem mechanikowi do wymiany.

Po odebraniu auta sprzęgło podczas odpuszczania łapie dosłownie 2cm od podłogi i trzeba użyć siły abe je naciskać.

Mechanik powiedział ze tam nie ma żadnej regulacji itd że sprzegło hydrauliczne itp itd zże tak musi być i napewno sie troche ułoży. Po miesiącu użytkowania sprzęgło nadal chodzi cięzko i musze wciskać je z siła i do dosamej podłogi aby mi wysprzęgliło :/

Teraz pytanie, Czy naprawde nie idzie tego wyregulowac? Czy jechać do niego na reklamacje? Moze wymienic płyn hamulcowy? Po rozgrzaniu auta sprzęgło chodzi troszeczkę lżej ale i tak łapie przy podlodze.

Co o tym myślicie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Po wymianie sprzęgła dziwnie wysprzęgla
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 14:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
sprzęgło istotnie nie ma regulacji co nie zmienia postaci rzeczy że tak być nie powinno. Tobie pedał chodzi ciężko czy tylko w podłogę musisz z całej siły wbijać?

podczas wymiany poza tarczą dociskiem i łożyskiem należałoby wymienić też sprężynkę trzymającą łapę oraz plastikowy kołek do którego owa sprężynka jest mocowana. Koszt znikomy, zwłaszcza przy tak w sumie drogiej naprawie jak sprzęgło. Być może w trakcie wymieniania/składania coś się stało z tymi elementami. To części 6 i 7 z katalogu:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=21_0140

Mozliwe też że układ sprzęgła się zapowietrzył - jak się nawet niechcący wciśnie pedał na wyjętym wysprzęgliku to może się tak stać. Ale wtedy pedał powinien Ci chodzić jak w maśle i faktycznie brać w podłodze. Można spróbować odpowietrzyć. Może tłoczek wysprzęglika źle "usiadł" w łapie - to też łatwo sprawdzić.

Myślę że każda inna ewentualność oznacza ponowny demontaż skrzyni :/ Bo oznacza jakiś błąd przy montażu.

I co ważne: NA PEWNO tak nie może być, nic się nie będzie układało. Od pierwszego naciśnięcia sprzęgła ma to działać idealnie (no powiedzmy od trzeciego)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL