BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 1 lutego 2016, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Witam,

chce zamontować u siebie oil catch tank lecz nie daje mi 1 sprawa spokoju.

W ori odmie jest wejsce, wyjscie i dodatkowy przewód bodajze od podciśnienia...

Na foto "Vacuum Hose"

Obrazek

a przy oil catch tank jest tylko wejscie i wyjscie

Obrazek

Czy ten przewód mam zaślepic? od czego on jest?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 1 lutego 2016, 19:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
to przewód podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa, można to rozwiązać tak jak w silnikach M54 za pomocą innego konektora podciśnienia.

Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 1 lutego 2016, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Zywiec, gdzie podlączyć ten konektor?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 1 lutego 2016, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
dav3 napisał(a):
Zywiec, gdzie podlączyć ten konektor?


Na rurze od dolotu , zaraz za przepływomierzem . Też dziś kminiłem ten temat założenia oil catch tanka . Myślałem też o wymontowaniu odmy, zaślepieniu dolnego otworu przy bagnecie , zdemontowaniu "grzebienia" z dolotu i zaślepieniu otworów. oil catch tanka umieściłbym na wyjściu przewodu spod pokrywy zaworów jednym przewodem a drugim przewodem z catch tanka do atmosfery
- jak myślicie czy to dobry pomysł ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 2 lutego 2016, 15:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
dav3 napisał(a):
Zywiec, gdzie podlączyć ten konektor?


Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 2 lutego 2016, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Zywiec, dzieki :ok:

Perski102, nie mozesz zaślepic otworó przy kolektorze. Ten przewód co splywa im caly syf do miski to wiadomo musisz zaslepic.

OCT podlączasz tak aby byl obieg a caly syf zostaje w filterku w oct ktory odkrecasz i wyrzucasz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 2 lutego 2016, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Znalazłem taki rysunek. Tu jest napisane żeby zaślepic ten wężyk :kwasny:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 2 lutego 2016, 20:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
łączysz tak jak na schemacie, w rurę dolotową wsadzasz F-connector i wolny króciec łączysz przewodem z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 2 lutego 2016, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Zywiec, i wszystko jasne. Dzieki wilekie :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 3 lutego 2016, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
dav3 napisał(a):
Zywiec, i wszystko jasne. Dzieki wilekie :ok:


Myślę kolego, że trochę wprowadzono Cię w błąd. W M52TU nie potrzebujesz F konektora, bo on nic nie da. Na rurze od przepływki do przepustnicy nie ma podciśnienia, a Ty potrzebujesz podciśnienie do regulatora paliwa. OCT można wpiąć szeregowo na wężu nr 2 idącym od pokrywy do separatora, a tym samym wężyk podciśnienia z separatora może zostać i regulować ciśnienie paliwa. Jeśli chcesz natomiast całkowicie usunąć/pominąć fabryczny separator, to do listwy wtryskowej ciągniesz wężyk z gotowego króćca podciśnienia, który jest zaślepiony z tyłu kolektora. Zdejmujesz podszybie i masz do niego piękne dojście. F konektor jest w M54, ale tam regulacja ciśnienia paliwa odbywa się bez udziału podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 3 lutego 2016, 23:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Cytuj:
Jeśli chcesz natomiast całkowicie usunąć/pominąć fabryczny separator, to do listwy wtryskowej ciągniesz wężyk z gotowego króćca podciśnienia, który jest zaślepiony z tyłu kolektora.

kaczorek79-robiłem tak :hyhy: , podłączałem się nawet do przewodu/węża od kolektora do serwa-tam już są mniejsze wpływy skoków ciśnień jakie są w pojedynczej grubej rurze/runner-rze kolektora podczas pracy silnika, otwierania i zamykania zaworu dis-a itd.. Praktykowałem różne punkty podłączenia wężyka regulatora ciśnienia paliwa i stwierdziłem, że podłączenie tak jak w m54 jest chyba najlepsze. Piszę "chyba", bo konwencjonalne tzn. tak jak w m52tu ma być-do separatora, wydaje mi się delikatnie to określając niemądre. W m54 przecież wężyk-przewód od regulatora ciśnienia przy filtrze paliwa podłączony jest do konektora przy rurze ssawnej za przepływką. W niej panuje chyba niższe ciśnienie od atmosferycznego. Zresztą... to zależy jakiej firmy i jak zapchany ma ktoś filtr powietrza :rotfl: :rotfl:, albo gdy ktoś ma turbolota.
Oczywiście mogę się mylić, ale chyba i w m52tu i w m54 regulatory ciśnienia są na 3.5 atm i oba działają w ten sam sposób, tylko w m52tu jest przy listwie, a w M54 przy filtrze paliwa, co zaoszczędza dodatkowego przewodu powrotnego z listwy jak to jest w m52tu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 4 lutego 2016, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
W M52 można spokojnie dać podciśnienie z wolnego króćca z tyłu kolektora. Są tam dwa małe pod wężyk 3,5mm i jeden większy chyba 7 mm. Tam jest na wolnych obrotach podciśnienie rzędu 0,3 bar, a zawór disa nie ma na nie wpływu. W M54 jest filtr paliwa z regulatorem, który nie potrzebuje w ogóle podciśnienia do utrzymania 3,5 bar na wyjściu, podobnie jak filtry w vag ustawione na 3 lub 4 bar, do których żaden wężyk nie dochodzi. W M54 wężyk idący z F konektora do filtra paliwa ma za zadanie wyłapywać resztki oparów z filtra i kierować je w dolot. W tej rurze przed przepustnicą nie ma podciśnienia na odpowiednim poziomie. Na wolnych obrotach panuje tam atmosferyczne, na wysokich bardzo lekkie podciśnienie, praktycznie pomijalne, chyba że zatkamy filtr powietrza szmatą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 4 lutego 2016, 23:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Tak na szybko... wężyk wyłapuje opary z regulatora ciśnienia paliwa wpiętego w filtr paliwa???
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=535006
Regulator puszcza na powrót przy powyżej 3.5 atm., gdy w wężyku faktycznie nie ma żadnego nadciśnienia ani podciśnienia itd. itp.
Gdyby wężyk ten nie spełniał żadnej roli w m54, to by go nie instalowali i to w dodatku nie podpinali do regulatora ciśnienia paliwa, bo do niego jest podpięty.
Opary by wysysał z filtra?. W filtrze czasem może być o wiele większe ciśnienie od 3.5 atm(gdyby nie regulator ciśnienia). Popatrz/poszukaj jakie dają ciśnienia pompy paliwa w m54 i w m52tu. Same pompy mają w sobie wbudowane zawory nazwę to bezpieczeństwa-nadciśnieniowe.
Podłączałem do króćców, o których piszesz.
Ja szukam w następnych, ulepszonych wersjach m52tu, którą jest m54 zmian jakie poczynili endzinierowie BMW. Oni sami nie przyznają się do błędów, bo oczywiście BMW jest nieomylne.
Przepraszam, ale jestem już zmęczony i muszę kilka razy sprawdzać to co napisałem żeby czegoś nie przekręcić ;) :spi: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 12 lutego 2016, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
taki oct rozwiaże problem z odmą raz na zawsze? bo mi przez te mrozy i jazdę na krótkich odcinkach chyba zapchało odmę majonezem

nie sprawdzałem głębiej ale ta pierwsza rurka przy pokrywie zaworów po odpieciu jest w żółtej mazi

odma wymieniana nie dawno razem ze wszystkimi wężami i teraz znowu wymieniać? :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Oil catch tank m52tu
PostNapisane: 12 lutego 2016, 12:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Sylwek_ch, myśle ze powinna Ci pomoc, cały ten syf bedziesz mogl wyrzucic i cieszyc sie czystym dolotem.

Sam bede zakładał ale głownie z przyczyn własnie czystgo dolotu i nie wyobrazam sobie jak taki syf moze wracac spowrotem do miski :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL